Διαμαρτυρία φιλόζωων στις 28 Αυγούστου στην 47η Διεθνή Έκθεση Γούνας Καστοριάς
Στις 28 Αυγούστου φιλόζωοι θα συγκεντρωθούν (11:00 έως 16:00) έξω από το Εκθεσιακό Κέντρο Γούνας Δυτικής Μακεδονίας όπου θα πραγματοποιηθεί, μετά από παύση δύο ετών,…
Την επιστολή που έστειλε στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και στο Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος κοινοποίησε στο www.zoosos.gr o Μιχαήλ Βασιλάκης αναφορικά με τα προβλήματα που αντιμετώπισε στις 17 Νοεμβρίου 2017, όταν επιβιβάστηκε σε πλοίο των «Μινωικών Γραμμών» από το Ηράκλειο της Κρήτης προς το λιμάνι του Πειραιά μαζί με τον μικρόσωμο (κάτω των 10 κιλών) σκύλο του.Ο κ. Βασιλάκης στην καταγγελία του κάνει λόγω για παραπλάνηση των επιβατών και ότι οι εργαζόμενοι και οι επικεφαλής τους στο πλοίο δεν παραδέχονταν καν τι ορίζει η νομοθεσία για τη μεταφορά κατοικίδιων.
Συγκεκριμένα επισημαίνει τα εξής: «Στις 17 Νοεμβρίου 2017, ταξίδευα από Ηράκλειο προς Πειραιά με τις Μινωικές Γραμμές. Μαζί μου ένα μικρόσωμο σκυλάκι (κάτω των 10 kg) που συνήθως το μεταφέρω μέσα σε ειδική τσάντα, που όμως λόγω πρόσφατης φωτιάς στο σπίτι μου είχε καταστραφεί. Μέσα στο σπίτι και το ζωάκι που κινδύνευσε σοβαρά η υγεία του λόγω εισπνοής και λόγω της κατάστασης του δεν ήθελα να το αφήσω χωρίς επιτήρηση.
Προκειμένου να είμαι σύννομος, προμηθεύτηκα φίμωτρο. Μετά την είσοδο στο πλοίο, έχοντας παρκάρει στο γκαράζ το όχημα μου, ανέβηκα την εσωτερική σκάλα για να μπω στους κυρίως χώρους του πλοίου (το σκυλάκι φορούσε φίμωτρο και ήταν δεμένο). Εκείνη την στιγμή περνούσε εργαζόμενος στο πλοίο (καμαρότος;) και με έντονο και αγενές ύφος μου εδήλωσε ότι απαγορεύεται η παραμονή εντός του πλοίου πέραν των κλουβιών.
Του επεσήμανα ότι άλλο ορίζει η νομοθεσία και με επιτακτικό ύφος μου ζήτησε να τον ακολουθήσω. Αρνήθηκα, λέγοντας του ότι αν θέλει ας έρθει ο υπεύθυνος εκεί που βρίσκομαι.
Περίμενα στον διάδρομο και μετ ολίγου, ήρθε κάποιος υπεύθυνος του πλοίου (αρχικαμαρότος;) και μαζί πήγαμε στο γραφείο του.
Επανέλαβε τα ίδια, ρώτησα που είναι ο εσωτερικός χώρος που έχει προσδιοριστεί και η απάντηση ήταν ότι είναι τα κλουβιά. Επέμενα σε όσα ορίζει ο νόμος και ζήτησα την νομοθεσία. Μου υπέδειξε το σημείου που αναφέρεται στα κλουβιά, του υπέδειξα όσα παράλειψε, αφού το ζώο ήταν μικρόσωμο, με φίμωτρο, δεμένο, εμβολιασμένο, με βιβλιάριο (βρισκόταν στο όχημα μου εντός του γκαράζ) ενώ είχα εισιτήριο άνευ κλίνης.
Επέμενε ότι δεν καλύπτομαι και προσπαθούσε επίμονα να με πείσει να πάω σε κάποιο εξωτερικό χώρο. Επικαλέστηκε δε οδηγίες από την εταιρία. Λόγω αδιεξόδου ζήτησα το τηλέφωνο της λιμενικής αστυνομίας προκειμένου να διευκρινίσουμε το θέμα. Αρνήθηκε, λέγοντας ότι θα μου το δώσει ο Ύπαρχος του πλοίου, ο οποίος εν τω μεταξύ είχε κληθεί να έρθει.
Ήρθε ο Ύπαρχος, επανέλαβα, ίδιο αδιέξοδο. Με τα πολλά, μετά από την επιμονή μου, και λίγο πριν την ώρα αναχώρησης του πλοίου μου δόθηκε ο αριθμός (108) και κάλεσα στις 21:13 (όπως μπορείτε να δείτε στο επισυναπτόμενο).
Εξέθεσα την κατάσταση, συζητήσαμε και μου υποσχέθηκαν ότι θα ενημερωθούν και θα με καλέσουν πίσω. Πράγματι, με κάλεσαν στις 21:26 (δείτε επισυναπτόμενο), συζητήσαμε για αρκετή ώρα (7 λεπτά περίπου) και καταλήξαμε ότι σύμφωνα με τους ισχυρισμούς μου προς τους υπεύθυνους του πλοίου έχουν τα πράγματα. Μου εδήλωσαν μάλιστα, αν έχουν οποιαδήποτε θέμα από το πλοίο, ας τους καλέσουν να ενημερωθούν.
Δυστυχώς, κανένα αποτέλεσμα. Ούτε κάλεσαν την Λιμενική Αστυνομία. Το πλοίο είχε ήδη φύγει και εγώ είχα κουραστεί από την όλη διαδικασία.
Καταλήξαμε, να καλέσει κάποιον εργαζόμενο, να με οδηγήσουν στο ανοιχτό μπαρ του πλοίου, χωρίς να έχω καν ανάλογη για τον καιρό ένδυση, ενώ και η θέρμανση του χώρου δεν επαρκούσε λόγω και του αέρα.
Το αντιφατικό και θα έλεγα το γελοίο της υπόθεσης, είναι ότι υπήρχαν παντού αυτοκόλλητα πως απαγορεύονται τα κατοικίδια, ενώ βρισκόμουν αρκετά κοντά στο κυλικείο, όπου ρητά απαγορεύεται η παραμονή κατοικίδιων (δείτε επισυναπτόμενη φωτογραφία)!
Λόγω του προβλήματος υγείας, μη θέλοντας να ρισκάρω την υγεία του κατοικιδίου, παρέμεινα σε αυτό τον χώρο αδυνατώντας να ξεκουραστώ, αφού και άβολες ήταν οι καρέκλες, και θόρυβος έντονος υπήρχε, και λόγω αέρα και κρύου ήταν αδύνατον.
Και άλλες φορές κατά το παρελθόν είχε υπάρξει ανάλογη αντιπαράθεση σε πλοία της εταιρίας, όπου πέρα των παρατηρήσεων, όταν ρωτήθηκαν που βρίσκεται ο καθορισμένος εσωτερικός χώρος, υποδείκνυαν μόνο τα κλουβιά και όχι και τον προβλεπόμενο εσωτερικό χώρο, αλλά δεν είχα δώσει συνέχεια. Όμως λόγω των συγκεκριμένων συνθηκών, ενώ επισημάνθηκε στους υπευθύνους το πρόβλημα υγείας, ότι η ράτσα θεωρείται υποαλεργική και ότι είναι εκπαιδευμένο και δεν λερώνει ούτε ενοχλεί, και αφού δεν κάμφθηκαν οι αντιρρήσεις τους, έκρινα σκόπιμο να ζητήσω την παρέμβαση των αρμόδιων αρχών.
Θεωρώ απαράδεκτο να παραπλανούνται οι επιβάτες με ψευδείς ανακοινώσεις στα μεγάφωνα ότι απαγορεύονται εντός του πλοίου κατοικίδια, αφού υπό τις προϋποθέσεις του νόμου, αυτό είναι αναληθές για τα μικρόσωμα ζώα.
Θεωρώ απαράδεκτο, ακόμα και όταν δημιουργείται ζήτημα, οι υπεύθυνοι του πλοίου να παραπλανούν τους επιβάτες ως προς τις προϋποθέσεις του νόμου και μόνο αν ο επιβάτης επιμείνει, γνωρίζοντας τον νόμο, τότε αναγκάζονται να αποδεχθούν το περιεχόμενο του νόμου.
Παραδέχθηκαν δε, ότι δεν υπάρχει άλλος χώρος εντός του πλοίου, εκτός αυτών των κλουβιών όπου μπορεί κανείς να έχει μαζί του μικρόσωμο ζώο. Να επισημάνω, στα κλουβιά δεν υπάρχουν ποτίστρες ως ο νόμος ορίζει, ενώ σε ότι αφορά την άμμο, ούτε κουβέντα, αφού είναι απλώς σύσταση. Σημαντικό επίσης θεωρώ, ότι ο χώρος δεν είναι επιτηρούμενος και δεν υπάρχουν λουκέτα ώστε να μπορεί κανείς να ασφαλίσει το ζώο.
Σε προηγούμενες αντιπαραθέσεις (σε άλλα ταξίδια), όπου μάλιστα το ζώο ήταν σε κλουβί, όταν πλέον ήταν πασιφανές, ελλείψει άλλου επιχειρήματος, η απάντηση ήταν... πως πρέπει να βρίσκεται σε κλουβί, ενώ ήδη ήταν μέσα κατά την στιγμή του "επεισοδίου", γεγονός που δείχνει τον εμπαιγμό και την υποτίμηση της νοημοσύνης των επιβατών.
Να επισημάνω πως η κουβέντα με τους υπεύθυνος του πλοίου έγινε σε φιλικό κλίμα, πλην όμως αδιάλλακτη, παρότι ήταν σαφής η διατύπωση του νόμου, άρα και συνειδητή η παράβαση του. Επίσης, θεωρώ απαράδεκτη την άρνηση ενημέρωσης για το τηλέφωνο της Λιμενικής Αστυνομίας, μέχρι και σε ώρα που θα ήταν πρακτικά αδύνατον να έρθουν στο πλοίο, αφού ήταν έτοιμο για αναχώρηση, και σε μια τέτοια περίπτωση θα έπρεπε να καθυστερήσει ο απόπλους.
Δυστυχώς, οι υπεύθυνοι του πλοίου, αδιαφόρησαν για το ζήτημα και πλέον πασιφανώς, εν πλήρη γνώση, παραβιάζουν τον νόμο, παρότι έχει παρέλθει πολλαπλάσιο των δύο μηνών από την έκδοση της εγκυκλίου (2004) και βέβαιο είναι πως οι νομικοί σύμβουλοι της εταιρίας, γνωρίζουν πολύ καλά της υποχρεώσεις. Θεωρώ άλλωστε δεδομένο, πως δεν είμαι ο μόνος που αυτά τα χρόνια τους έχω κάνει παράπονα.
Σε ότι αφορά την Λιμενική Αστυνομία Ηρακλείου, η συμπεριφορά ήταν υποδειγματική, επαγγελματική, και μου έδωσαν την εντύπωση ότι δεν βιάζονταν να κλείσουν την επικοινωνία, αλλά αντίθετα να βοηθήσουν, να ενημερωθούν και να ενημερώσουν. Ειλικρινά, θεωρώ ότι είναι άξιοι συγχαρητηρίων, διότι λαμβάνοντας υπόψιν και άλλες ίσως περισσότερο επείγουσες ανάγκες, διέθεσαν τον απαραίτητο χρόνο και να με ακούσουν, και να ζητήσουν διευκρινήσεις, και να με καλέσουν πίσω.
Δυστυχώς, λόγω υποχρεώσεων δεν είχα τον χρόνο να αποστείλω την παρούσα αναφορά-καταγγελία, σε σύντομο με το συμβάν χρόνο. Ήταν όμως υποχρέωση μου να το πράξω, έστω και με καθυστέρηση, και για να αναφέρω την στάση της Λιμενικής Αστυνομίας, αλλά και γιατί υποθέτω πως η εταιρία δεν έχει συμμορφωθεί μέχρι σήμερα, παρότι επεσήμανα ότι "θα έχει συνέχεια το θέμα αυτή τη φορά".
Κλείνοντας, θεωρώ ότι η εταιρία των Μινωικών γραμμών, αδικαιολόγητα αφού είχε χρόνο να συμμορφωθεί, παραβιάζει για πολλά χρόνια τον νόμο και τα δικαιώματα επιβατών με κατοικίδια, ενώ από προηγούμενη εμπειρία μου με την γραμμή παραπόνων, αδιαφορούν προκλητικά. Για τον λόγο αυτό, με την παρούσα αναφορά-καταγγελία, ζητώ την λήψη κάθε προβλεπόμενου μέτρου για την μη συμμόρφωση, αλλά και τον σεβασμό και την εφαρμογή των διατάξεων του νόμου και των σχετικών εγκυκλίων.
Η εταιρία θα μπορούσε, αφού διαθέτει αρκετούς χώρους, σε κάποιο τμήμα σαλονιού ή των αεροπορικών καθισμάτων, να ορίσει χώρο σύμφωνο με τα οριζόμενα στον νόμο και να ενημερώνει τους ιδιοκτήτες για την ύπαρξη του αν το ζητήσουν. Δεν το κάνει όπως, παρότι έχουν υπάρξει παράπονα και έχει επισημανθεί η μη συμμόρφωση.
Δεν γίνεται για παράδειγμα στα τρένα (ή στα ΚΤΕΛ) όπου και υπάρχει μεγάλη στενότητα χώρου να μπορεί να έχει κανείς μαζί του μικρόσωμο κατοικίδιο, και σε πλοία όπου υπάρχει άπλετος κλειστός χώρος, να μην ορίζεται κάποιος για τους ιδιοκτήτες κατοικιδίων, αλλά να οδηγούνται (στην καλύτερη περίπτωση) στο κατάστρωμα, εν είδει εξορίας και τιμωρίας.
Παρακαλώ πολύ ει δυνατόν, πιθανή απάντηση και κοινοποίηση ενεργειών, να γίνει στη διεύθυνση ηλεκτρονικής αλληλογραφίας μου, αφού λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων μεγάλο τμήμα του χρόνου βρίσκομαι εκτός Ελλάδας. Παρακαλώ επίσης να έχω επιβεβαίωση παραλαβής και τον σχετικό αριθμό πρωτοκόλλου, ώστε να μπορώ να παρακολουθώ την πορεία της αναφοράς μου και αν χρειαστεί να προσθέσω στοιχεία.
Σε κάθε περίπτωση θα παραθέσω και τις δύο διευθύνσεις αλληλογραφίας μου, καθώς και τα τηλέφωνα μου αν κρίνετε ότι θέλετε να επικοινωνήσετε τηλεφωνικά μαζί μου.
Ευχαριστώ για τον χρόνο σας.
Μιχαήλ Βασιλάκης».
Διαβάστε επίσης:
Να ισχύσει η νομοθεσία και για την ασφαλή μεταφορά των κατοικίδιων με πλοία
Σκύρος: Τα κυνηγόσκυλα πέθαναν μέσα στα σκυλόκουτα των αυτοκινήτων στο γκαράζ του πλοίου!
Πειραιάς: Γάτα εγκλωβισμένη σε συρματόπλεγμα κρεμόταν από Ι.Χ. μέσα στο πλοίο «Διαγόρας»
Τι απαντά το Λιμενικό για την κακοποίηση γάτας στο «Διαγόρας»
Δύο άλογα πέθαναν στο γκαράζ του πλοίου «Μυτιλήνη»!
Κυνηγοί «ξεφορτώνονται» τα σκυλιά τους στην Αντίπαρο
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε να σας ενημερώνουμε για όσα συμβαίνουν στα ζώα στην Ελλάδα ενισχύοντας το www.zoosos.gr