Με αφορμή το δημοσίευμα του www.zoosos.gr για το απαράδεκτο έθιμο, που γίνεται την Πρωτομαγιά στα χωριά Γαλήνη και Κινίδαρος της Νάξου, στα οποία οι κάτοικοι ανεβάζουν τα γαϊδούρια στις ταράτσες των κτιρίων, λάβαμε σήμερα το πρωί μια επιστολή. Πρόκειται για μια απάντηση – διαμαρτυρία από τον Νίκο Μαστροπαύλο, δημοσιογράφο – πολιτισμολόγο και διαχειριστή του blog http://taxidiblog.blogspot.com, από το οποίο αντλήσαμε πληροφορίες και φωτογραφικό υλικό γι’ αυτό το βάρβαρο έθιμο.
Τη δημοσιεύουμε αυτούσια και διαβάζοντας τη θα διαπιστώσετε, ότι o συντάκτης της επιστολής αντιμετωπίζει τα δικαιώματα των ζώων ως «αστικές υστερίες». Και αντί να παραδεχτεί, ότι αυτό δεν πρέπει πια να συμβαίνει, κατηγορεί μόνο τους άλλους π.χ. τους αγωγιάτες στη Σαντορίνη, τη Λίνδο ή την Ύδρα και εκείνους, που αντιμετωπίζουν τα ζώα ως υποκατάστατα των ανθρώπων…
Είναι αυτό που ο λαός μας λέει «η καμήλα δεν κοίταγε την καμπούρα της, κοίταγε του παιδιού της».
Γάιδαροι στα κεραμίδια...
Κυρία Ηλιοπούλου,
επειδή μεγάλωσα σε ένα νησί της «άγονης γραμμής» μαζί με τα τρία γαϊδούρια με τα οποία συνεργαζόταν ο παππούς μου, δεν μπορώ να καταλάβω εσάς που γεμίζετε με τα ζώα τον ελεύθερο χρόνο σας. Δεν υπάρχουν, κυρία μου, ανόητα έθιμα, αλλά έτσι τα βλέπουν ανόητοι άνθρωποι που πιθανόν να μην έχουν χαϊδέψει ποτέ γαϊδούρι, ούτε φυσικά δοκίμασαν ποτέ την ευτυχία να ανέβουν στην πλάτη του.
Δεν είμαι, λοιπόν, ανόητος ούτε εγώ, ούτε τα παιδιά από τη Γαλήνη. Εγώ έζησα, και εκείνα ζουν, μαζί με τα ζώα και συνεργάζονται. Όσοι άνθρωποι έχουν άμεση επαφή με τη φύση, δεν έχουν τα άλογα, τα μουλάρια, τα γαϊδούρια για να τους βάλουν ένα φιόγκο στα δυο μεγάλα αυτιά τους, ίσως να τους φορέσουν και κανένα «σικ» πουλόβερ, ίσως να τα κουρέψουν και σε κάποιο ειδικό κομμωτήριο, για να στολίσουν τον καναπέ τους, συντηρώντας μια ολόκληρη βιομηχανία «φιλοζωίας».
Ανόητα είναι, νομίζουμε, τα παιδιά που μαθαίνετε να κάνουν κηδεία στο εξωτικό ψαράκι από τον Αμαζόνιο, που είχαν στη γυάλα και «πέθανε», και όχι εγώ και τα παιδιά της Γαλήνης που ψαρεύουμε πραγματικά ψάρια στη θάλασσα μπροστά από το σπίτι μας.
Τα γαϊδούρια δεν θα τα βλέπουμε στα χωράφια γύρω από τη Γαλήνη, και την Πρωτομαγιά στις ταράτσες των σπιτιών, γιατί, σε λίγο, δεν θα υπάρχουν τα συμπαθή τετράποδα. Θα φύγουν μαζί με τους παππούδες της «παλιοπαρέας», όχι λόγω ταλαιπωρίας, αλλά ακριβώς γιατί δεν θα τα «ταλαιπωρούν».
Δεν θα χρειάζεται να τα φορτώνουν, να ανεβαίνουν και οι ίδιοι στη ράχη τους, να οργώνουν, να γυρίζουν το μαγγανοπήγαδο. Ίσως το έθιμο να είναι πιο νοήμον αν ανεβάζουν με γερανό τα τρακτέρ στις ταράτσες.
Μα στ’ αλήθεια σοβαρολογείτε ότι θα κάνετε μήνυση στα παιδιά επειδή φαντάζεστε ότι τα βασανίζουν όταν ανεβάζουν τα (πιο ελαφριά) γαϊδούρια των παππούδων τους στην ταράτσα; Νοιάζεστε εσείς, που πιθανόν να έχετε δει γαϊδούρι εκ του φυσικού όσο και καμηλοπάρδαλη, από εκείνους που βλέπουν κάθε μέρα το γαϊδούρι δίπλα στο σπίτι τους, το ταΐζουν, το ποτίζουν και το φροντίζουν με πραγματική αγάπη, όχι λόγω προσωπικών αδιεξόδων.
Δεν είδα κανένα γαϊδούρι να σπάει το πόδι του, να γδέρνεται ή να τραυματίζεται. Σας διαβεβαιώνω ότι ούτε κάποια ψυχολογική επίπτωση είχε το ανέβασμα, αφού μόλις (με αριστοτεχνικό τρόπο) κατέβηκαν, είχαν ιδιαίτερη όρεξη για ζευγάρωμα – όπως το καλούσε το Μάιος – χωρίς να υπολογίζουν τα αδιάκριτα βλέμματα τόσων θεατών, ξένων προς τις αυθεντικές λειτουργίες της φύσης.
Θα ήταν πράγματι ηλιθιότητα – σύμφωνα με τη δική σας φρασεολογία – να πάτε στη Γαλήνη του χρόνου την Πρωτομαγιά, για να μηνύσετε την «παλιοπαρέα».
Δεν θα καταλάβουν ποτέ ότι «ταλαιπωρούν» τον γάιδαρο του παππού τους επειδή τον ανεβάζουν μια μέρα στην ταράτσα, και δεν «βασανίζουν» τα γαϊδούρια οι αγωγιάτες στη Σαντορίνη, τη Λίνδο ή την Ύδρα – εκεί που υπάρχουν τα περισσότερα επειδή έχουν εργασία – που ανεβάζουν σε σκαλοπάτια ευτραφείς τουρίστες ή ο κάθε ιδιοκτήτης γαϊδουριού που το φορτώνει ή και το καβαλικεύει ο ίδιος ή τα εγγόνια του.
Αφήστε τους ανθρώπους να ζουν σε αρμονία με τις παραδόσεις τους, χωρίς αστικές υστερίες, και βρείτε τα εσείς με το δικό σας περιβάλλον, ξένο για κάθε σχέση με τα ζώα.
Μηνύστε αυτούς που χρησιμοποιούν τα σκυλιά ως αξεσουάρ του συρμού, τα φυλακίζουν μέσα στα διαμερίσματα, τα στειρώνουν, τους φορούν «πουλοβεράκια», τα κουρεύουν σαν τα μούτρα τους σε «ειδικά» κομμωτήρια και τα αποκαλούν «γιέ μου» και «κόρη μου». Για μένα, κυρία μου, το μεγαλύτερο έγκλημα απέναντι στα ζώα, είναι να τα χρησιμοποιούμε ως υποκατάστατα των ανθρώπων…
Κύριε Μαστροπαύλε,
Έλαβα την επιστολή σας και τη διάβασα προσεχτικά. Οφείλω, να σας ενημερώσω, επειδή αναρωτιέστε – αν έχω δει γαϊδούρι από κοντά – ότι κατάγομαι από το νησί της Πάρου. Πηγαίνω πολύ συχνά εκεί και έτσι βλέπω από κοντά, τι υφίστανται και τα αδέσποτα και τα δεσποζόμενα ζώα από τους ιδιοκτήτες τους.
Εσείς μπορεί, να θεωρείτε εξαιρετικό αυτό το έθιμο για τα γαϊδουράκια, αλλά δεν είναι. Δεν είναι φυσιολογικό, να ανεβάζεις τα ζώα στις ταράτσες των κτιρίων, για να βρίσκεσαι σε «αρμονία με τις παραδόσεις», όπως γράφετε στην επιστολή σας. Η «παράδοση» της κακοποίησης των ζώων στην Ελλάδα δεν μπορεί να συνεχιστεί, είτε αυτή γίνεται από «παλιοπαρέες», αγωγιάτες, κτηνοτρόφους, «φιλόζωους πολυτελείας» κ.ο.κ..
Για τους ντόπιους αυτό δεν είναι κακοποίηση ζώου, είναι πλάκα, χαβαλές και παράδοση...
Εκατοντάδες αδέσποτα ζώα καθημερινά, εκτελούνται, δηλητηριάζονται, απαγχονίζονται, πεθαίνουν από ασιτία, κακοποιούνται ποικιλοτρόπως. Τα ίδια συμβαίνουν και στα κατοικίδια, στα ζώα εργασίας ή και στα παραγωγικά ζώα, επειδή πολλοί από εκείνους στους οποίους ανήκουν έμαθαν, να αδιαφορούν γι’ αυτά και τα αντιμετωπίζουν ως αντικείμενα, που δεν έχουν ανάγκες, ή ως μέσο εκτόνωσης των ψυχολογικών τους προβλημάτων.
Και όλα αυτά δεν είναι «αστικές υστερίες», όπως εσείς τις χαρακτηρίζετε, αλλά πραγματικά εγκλήματα, γεγονότα, που δεν μπορείτε, να αμφισβητήσετε. Ευτυχώς πλέον οι δράστες, όταν εντοπίζονται, συλλαμβάνονται, δικάζονται και καταδικάζονται. Οι δράστες τέτοιων εγκλημάτων (είτε προς αδέσποτα είτε προς ιδιόκτητα ζώα) είναι αναρίθμητοι, όπως αποδεικνύεται από τα περιστατικά, που βλέπουν το φως της δημοσιότητας.
Ένα έθιμο κανονικό μαρτύριο για τα γαϊδούρια...
Είναι πολλοί εκείνοι, που δεν βάζουν ούτε φαγητό και νερό στα ζωντανά τους. Δεν τα πηγαίνουν στον κτηνίατρο, όταν αρρωσταίνουν, ή τα εγκαταλείπουν, για να πεθάνουν αβοήθητα μόλις πάψουν να τους προσφέρουν, επειδή τσιγκουνεύονται το κόστος της θεραπείας. Αυτό συμβαίνει και με τα γαϊδούρια, όταν πια γερνούν, και δεν μπορούν, να δουλέψουν για τους ανθρώπους, με τα κυνηγόσκυλα, όταν πάψουν, να κυνηγούν αποτελεσματικά, με τα «βαρελόσκυλα» των κτηνοτρόφων κ.ο.κ.
Αν διαβάσετε προσεκτικά τα όσα καθημερινά δημοσιεύουμε στο www.zoosos.gr, θα δείτε τα όσα υφίστανται τα ζώα στα χέρια των ανθρώπων, στη Νάξο, στην Πάρο, στην Κρήτη, στην Αθήνα, στη Σαλαμίνα, στη Βέροια, στη Χίο, στην Αλεξανδρούπολη, στη Θεσσαλονίκη, στην Κέρκυρα, παντού στην ελληνική επικράτεια.
Κάντε τον κόπο, να απευθυνθείτε στον Ελληνικό Σύλλογο Προστασίας Ιπποειδών (Ε.Σ.Π.Ι.) για να μάθετε από πρώτο χέρι πόσα περιστατικά παντού στην Ελλάδα καλούνται, να αναλάβουν οι εθελοντές του, επειδή οι ιδιοκτήτες αυτών των πλασμάτων (γαϊδουριών, μουλαριών, αλόγων) τα αντιμετωπίζουν ως αντικείμενα και όχι ως συναισθανόμενα πλάσματα, που έχουν ανάγκη το φαγητό, το νερό, τα φάρμακα.
Κύριε Μαστροπαύλε, ευχαριστούμε για τις υποδείξεις σας, όμως τα φαιδρά επιχειρήματα σας δεν ευσταθούν. Βρισκόμαστε στο έτος 2012 και δεν επιτρέπεται, να συμπεριφερόμαστε στα ζώα, όπως ενδεχομένως έκαναν οι άνθρωποι των σπηλαίων.
Θα δημοσιεύσουμε βέβαια την επιστολή σας στο www.zoosos.gr, γιατί είναι εξαιρετικά χρήσιμο, να δείξουμε, ότι εσείς ως δημοσιογράφος – πολιτισμολόγος συνεχίζετε, να υποστηρίζετε το «έθιμο» και την «παράδοση», προφανώς γιατί θεωρείτε, ότι προάγει τον πολιτισμό της Νάξου και της πατρίδας μας!
Να είστε βέβαιος, ότι η Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία, που εκπροσωπεί δεκάδες φιλοζωικά σωματεία ανά την Ελλάδα σε συνεργασία με τον Δήμο Νάξου, που είναι υπεύθυνος και για την προστασία των ζώων σύμφωνα με τον νόμο 4039/2012, θα κινήσουν όλες τις απαραίτητες διαδικασίες, ώστε οι κάτοικοι στη Γαλήνη και στον Κινίδαρο της Νάξου να σταματήσουν, να ανεβάζουν τα γαϊδούρια τους στις ταράτσες!
Με ανάρτηση της στο facebook η εκ γενετής τυφλή Ιωάννα – Μαρία Γκέρτσου, η οποία είναι ιδρύτρια της Ελληνικής Σχολής Εκπαίδευσης Σκύλων – Οδηγών «Λάρα»…
Με ανακοίνωση του σήμερα το Γ.Ε.ΕΘ.Α. επισημαίνει ότι στην στρατιωτική παρέλαση για την 25η Μαρτίου στην Αθήνα δεν θα παρελάσει το ιππικό, παρά τις πρόβες…
Τον απεγκλωβισμό και τη διάσωση ενός αιλουροειδούς, μιας αγριόγατας, που έπεσε από διαμέρισμα πέμπτου ορόφου στο Μεταξουργείο στην Αθήνα στην οδό Κοδράτου κατάφεραν τα ξημερώματα…
15 Σχόλια
Ειρηνη
Δημοσιογραφε του κωλου,καμμια αλλη μαλακια εχεις να μας πεις; Ρε αντε πνιξου να γλιτωσουμε απο κατι ψυχακηδες σαν εσενα!
«Δεν υπάρχουν, κυρία μου, ανόητα έθιμα, αλλά έτσι τα βλέπουν ανόητοι άνθρωποι που πιθανόν να μην έχουν χαϊδέψει ποτέ γαϊδούρι, ούτε φυσικά δοκίμασαν ποτέ την ευτυχία να ανέβουν στην πλάτη του.»
Μπράβο σας κύριε Μπαστροπαύλε, έκπληξη μου προκαλεί το γεγονός ότι γνωρίζετε σε τι ψυχολογική κατάσταση είναι τα γαϊδούρια που ανεβάζετε στη ταράτσα. Και η απόδειξη είναι η ... διάθεση για ζευγάρωμα που έχουν αμέσως μετά (???). Έλεος. Πάσχετε από κόμπλεξ επαρχίας. Ψαρεύετε πραγματικά ψάρια? Και έχετε και πραγματικά ζώα στη γειτονιά σας? Περίεργο. Εγώ πίστευα ότι τα ψάρια τα παράγει κάποιο εργοστάσιο και οτι τα ζώα της δικής μου γειτονιάς είναι χάρτινα ομοιώματα. Για να τελειώνουμε και οι ταυρομαχίες είναι έθιμο. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να συνεχιστούν. Εδώ στην Αθήνα που είμαστε άχρηστοι ευχαρίστως θα σας στείλουμε ένα υπέροχο ομοίωμα γαϊδουρίου για να κρεμάσετε από τη ταράτσα, από το δέντρο στη πλατεία του χωρίου σας, από τη βάρκα σας και ότι άλλο θέλετε. Μόνο που δεν θα ζευγαρώνει...
ολοκληρη η επιστολη του κυριου ειναι μια εξωφφαλμη λαθροχειρια ... απ την αρχη μεχρι το τελος ερμηνευει κατα το δοκουν ( ισως κι εξ ιδιον) τις προθεσεις, τη νοοτροπια και τη σταση ζωης των φιλοζωων . ποιος σας ειπε κυριε οτι οποιος υπερασπιζεται τα δικαιωματα των ζωων κανει κηδεια στο ψαρακι απ τον αμαζονιο που ειχε στη γυαλα και καλυπτει αλλα προσωπικα του κενα ? εχετε παρακολουθησει καθολου το σαιτ ? τις αποψεις των φιλοζωικων σωματειων ? και ειδικα για τα αγρια ζωα- ψαρια ? καντε μας τη χαρη λοιπον
δια της επιστολής σας αυτής αποδείξατε πόσο άσχετος είσαστε με τα θέματα των ζώων και της φιλοζωίας.
Σας συνιστώ να αφαιρεσετε τον τίτλο "Πολιτισμολόγος" δίπλα απο το δημοσιογράφος. Δεν σας τιμά. Ότι είναι έθιμο και παράδοση δεν είναι και κατ' ανάγκην σωστό και ηθικό. Κατα την δική σας λογική σωστή είναι τότε και η κλειτοριδεκτομή που εφαρμόζουν στα νεαρά κορίτσια λαοί της Αφρικής. Έθιμο, παράδοση και μέρος του πολιτισμού τους είναι και αυτό.
Δεν έχουμε καμία όρεξη οι εθελοντές φιλόζωοι να "γεμίζουμε" τον χρόνο μαςς όπως εσείς λέτε, τρέχοντας δεξιά και αριστερά για να κάνουμε την δουλειά του κράτους.
Ο Μαστροπαύλος είναι εξοικειωμένος με όλα αυτά και δεν μπορεί να αντιληφθεί ότι είναι κακό. Όπως ακριβώς οι τσιρκάδες, όπως οι αρκουδιάρηδες που κάποτε έλεγαν τα ίδια που λέει ο Μαστροπαύλος, μόνο που αυτοί τα έλεγαν σπαστά ελληνικά, άρα ο Μαστροπαύλος είναι ανώτερου επιπέδου.
Οι περισσότεροι έτσι αντιδρούν. Βαφτίζουν υστερία οτιδήποτε έχει να κάνει με βοήθεια προς όντα μη ανθρώπινα. Μόνο όταν τραβάει ζόρι ο εαυτούλης τους θεωρούν μεγαλοψυχία την προσφορά βοήθειας.
Είτε διαβάζω τον Μαστροπαύλο είτε ακούω τους τσιρκάδες ή τον άλλον από κει με τα δελφίνια στις πισίνες των Σπάτων, είναι το ίδιο πράγμα. Καρμπόν.
Να ρωτήσει κανείς τον κύριο Μαστροπαύλο ,πόσα χρόνια υπάρχει αυτό το έθιμο,200 χρόνια ; εκατό; πενήντα; τριάντα; εγώ χρόνια αξώτης το ακουσα από εναν ταξιτζή στην αθήνα μετά το 2000 και δεν τον πίστεψα κιόλας ,γιατί τελος παντων αν ειναι εθιμο 200 ετών είμαι μαζί του ...αν είναι όμως 30-40 ετών "έθιμο" βρε δεν .....στε λέω εγώ ....ΑΝΤΕ
Therma synharytiria gia to zoosos kai ws omogenis hairomai pou stin Patrida mou yparhei Dimosiografos pou na yperaspizetai ta zwa me GERI PENA.To axizoun .
Kali dynami.
Κύριε Μαστροπαύλε για δοκιμάστε να ανεβάσετε στην ταράτσα με τον ίδιο τρόπο τα παιδιά σας. Θα το κάνατε; Μάλλον όχι. Οπότε καλό θα ήταν να αφήνουμε και τα ζώα στην ησυχία τους, δεν χρειάζεται να βάζουμε την ζωή τους σε κίνδυνο. Υπάρχουν και άλλοι τρόποι διασκέδασης που δεν περιλαμβάνουν ζωντανά όντα..
Διάβασα όλα τα σχόλια.
ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ καλλίτερο γιατί απλά δεν επιδέχεται επιπλέον " σχόλιο ".
Είναι "άπαιχτο" σε όσα οι άλλοι με πολλά λόγια προσπαθούν να εξηγήσουν.
Είναι τόσο απλό..........
Δημοσιογραφε του κωλου,καμμια αλλη μαλακια εχεις να μας πεις; Ρε αντε πνιξου να γλιτωσουμε απο κατι ψυχακηδες σαν εσενα!
Το ΄΄Μαστροχαλαστής΄΄ σου ταιριάζει περισσότερο από το ΄΄Μαστροπαύλος΄΄. Να το αλλάξεις.
«Αστικές υστερίες» η αντίδραση μας για τα γαϊδούρια στις ταράτσες της Νάξου!
«Δεν υπάρχουν, κυρία μου, ανόητα έθιμα, αλλά έτσι τα βλέπουν ανόητοι άνθρωποι που πιθανόν να μην έχουν χαϊδέψει ποτέ γαϊδούρι, ούτε φυσικά δοκίμασαν ποτέ την ευτυχία να ανέβουν στην πλάτη του.»
Πάει αυτός. Καμένο χαρτί και δημόσιος κίνδυνος.
Μαστροπαύλο…Έχεις καμένη φλάντζα και χάνεις λάδια. Μόνο κάποιος βλαμμένος επιλέγει την οπτική γωνία που επέλεξες εσύ να βλέπεις τα πράγματα.
Σ’ αμόλησαν ή τους ξέφυγες; Μ΄ αυτά που λες αποκλείεται να είσαι στα συγκαλά σου.
Αναμιχτείτε με τον κόσμο γιατί η απομόνωση, σας έχει κάψει τα κύτταρα.
Βλαμμένοι ε βλαμμένοι. Το υπερασπίζεσαι κιόλας…
Μπράβο σας κύριε Μπαστροπαύλε, έκπληξη μου προκαλεί το γεγονός ότι γνωρίζετε σε τι ψυχολογική κατάσταση είναι τα γαϊδούρια που ανεβάζετε στη ταράτσα. Και η απόδειξη είναι η ... διάθεση για ζευγάρωμα που έχουν αμέσως μετά (???). Έλεος. Πάσχετε από κόμπλεξ επαρχίας. Ψαρεύετε πραγματικά ψάρια? Και έχετε και πραγματικά ζώα στη γειτονιά σας? Περίεργο. Εγώ πίστευα ότι τα ψάρια τα παράγει κάποιο εργοστάσιο και οτι τα ζώα της δικής μου γειτονιάς είναι χάρτινα ομοιώματα. Για να τελειώνουμε και οι ταυρομαχίες είναι έθιμο. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να συνεχιστούν. Εδώ στην Αθήνα που είμαστε άχρηστοι ευχαρίστως θα σας στείλουμε ένα υπέροχο ομοίωμα γαϊδουρίου για να κρεμάσετε από τη ταράτσα, από το δέντρο στη πλατεία του χωρίου σας, από τη βάρκα σας και ότι άλλο θέλετε. Μόνο που δεν θα ζευγαρώνει...
Κυριε Μαστροπαυλο,
Καλυτερα να ασχολ να μαθετε πολιτισμο στα παιδια σας ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣ
ολοκληρη η επιστολη του κυριου ειναι μια εξωφφαλμη λαθροχειρια ... απ την αρχη μεχρι το τελος ερμηνευει κατα το δοκουν ( ισως κι εξ ιδιον) τις προθεσεις, τη νοοτροπια και τη σταση ζωης των φιλοζωων . ποιος σας ειπε κυριε οτι οποιος υπερασπιζεται τα δικαιωματα των ζωων κανει κηδεια στο ψαρακι απ τον αμαζονιο που ειχε στη γυαλα και καλυπτει αλλα προσωπικα του κενα ? εχετε παρακολουθησει καθολου το σαιτ ? τις αποψεις των φιλοζωικων σωματειων ? και ειδικα για τα αγρια ζωα- ψαρια ? καντε μας τη χαρη λοιπον
Κε Μαστροπαύλε,
δια της επιστολής σας αυτής αποδείξατε πόσο άσχετος είσαστε με τα θέματα των ζώων και της φιλοζωίας.
Σας συνιστώ να αφαιρεσετε τον τίτλο "Πολιτισμολόγος" δίπλα απο το δημοσιογράφος. Δεν σας τιμά. Ότι είναι έθιμο και παράδοση δεν είναι και κατ' ανάγκην σωστό και ηθικό. Κατα την δική σας λογική σωστή είναι τότε και η κλειτοριδεκτομή που εφαρμόζουν στα νεαρά κορίτσια λαοί της Αφρικής. Έθιμο, παράδοση και μέρος του πολιτισμού τους είναι και αυτό.
Δεν έχουμε καμία όρεξη οι εθελοντές φιλόζωοι να "γεμίζουμε" τον χρόνο μαςς όπως εσείς λέτε, τρέχοντας δεξιά και αριστερά για να κάνουμε την δουλειά του κράτους.
Ο Μαστροπαύλος είναι εξοικειωμένος με όλα αυτά και δεν μπορεί να αντιληφθεί ότι είναι κακό. Όπως ακριβώς οι τσιρκάδες, όπως οι αρκουδιάρηδες που κάποτε έλεγαν τα ίδια που λέει ο Μαστροπαύλος, μόνο που αυτοί τα έλεγαν σπαστά ελληνικά, άρα ο Μαστροπαύλος είναι ανώτερου επιπέδου.
Οι περισσότεροι έτσι αντιδρούν. Βαφτίζουν υστερία οτιδήποτε έχει να κάνει με βοήθεια προς όντα μη ανθρώπινα. Μόνο όταν τραβάει ζόρι ο εαυτούλης τους θεωρούν μεγαλοψυχία την προσφορά βοήθειας.
Είτε διαβάζω τον Μαστροπαύλο είτε ακούω τους τσιρκάδες ή τον άλλον από κει με τα δελφίνια στις πισίνες των Σπάτων, είναι το ίδιο πράγμα. Καρμπόν.
Να ρωτήσει κανείς τον κύριο Μαστροπαύλο ,πόσα χρόνια υπάρχει αυτό το έθιμο,200 χρόνια ; εκατό; πενήντα; τριάντα; εγώ χρόνια αξώτης το ακουσα από εναν ταξιτζή στην αθήνα μετά το 2000 και δεν τον πίστεψα κιόλας ,γιατί τελος παντων αν ειναι εθιμο 200 ετών είμαι μαζί του ...αν είναι όμως 30-40 ετών "έθιμο" βρε δεν .....στε λέω εγώ ....ΑΝΤΕ
Therma synharytiria gia to zoosos kai ws omogenis hairomai pou stin Patrida mou yparhei Dimosiografos pou na yperaspizetai ta zwa me GERI PENA.To axizoun .
Kali dynami.
Κύριε Μαστροπαύλε για δοκιμάστε να ανεβάσετε στην ταράτσα με τον ίδιο τρόπο τα παιδιά σας. Θα το κάνατε; Μάλλον όχι. Οπότε καλό θα ήταν να αφήνουμε και τα ζώα στην ησυχία τους, δεν χρειάζεται να βάζουμε την ζωή τους σε κίνδυνο. Υπάρχουν και άλλοι τρόποι διασκέδασης που δεν περιλαμβάνουν ζωντανά όντα..
Κύριε Μαστροπαύλο, πετάει ο γάιδαρος; Αμ' δεν πετάει.....
Διάβασα όλα τα σχόλια.
ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ καλλίτερο γιατί απλά δεν επιδέχεται επιπλέον " σχόλιο ".
Είναι "άπαιχτο" σε όσα οι άλλοι με πολλά λόγια προσπαθούν να εξηγήσουν.
Είναι τόσο απλό..........