Στηρίξτε μας

Ανοιχτή επιστολή στον υπουργό Αθανάσιο Τσαυτάρη για τον ορισμό των επιθετικών ζώων

5 Μαρτίου 2013 12:08 | Επικαιρότητα
Ανοιχτή επιστολή στον υπουργό Αθανάσιο Τσαυτάρη για τον ορισμό των επιθετικών ζώων

Ανοιχτή επιστολή προς τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Αθανάσιο Τσαυτάρη, σχετικά με τον ορισμό του επιθετικού ζώου συντροφιάς, όπως αυτός διατυπώνεται σε τροπολογία, που αναμένεται να ψηφιστεί στη Βουλή έστειλε η Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία.

Σε αυτή ζητείται από τον αρμόδιο υπουργό να διευκρινιστεί ο όρος «αποδεδειγμένα» επιθετικό και τις αποδείξεις αυτής της συμπεριφοράς του ζώο να τις βεβαιώνουν εκείνοι που γνωρίζουν ουσιαστικά την συμπεριφορά π.χ. των σκυλιών και όχι άλλες ειδικότητες.

Μάλιστα προτείνουν και τον ορισμό του επιθετικού ζώου συντροφιάς, που οφείλει να υιοθετήσει το ΥΠ.Α.Α.Τ. τον οποίο μπορείτε να δείτε εδώ:

«Επικίνδυνο ζώο συντροφιάς είναι το ζώο συντροφιάς που αποδεδειγμένα και κατ’ επανάληψη  εκδηλώνει απρόκλητα έντονη επιτυχή επίθεση προς τον άνθρωπο ή τα άλλα ζώα  καθώς και το ζώο που πάσχει  από σοβαρό νόσημα που μπορεί να μεταδοθεί στον άνθρωπο ή στα άλλα ζώα και δεν θεραπεύεται».

Ολόκληρη η επιστολή

Κύριε Υπουργέ

Με έκπληξη διαβάσαμε τον εκ του γραφείου σας προτεινόμενο ορισμό για τα επιθετικά ζώα συντροφιάς, καθόσον οι αρμοδιότητες αυτές γνωρίζουμε ότι εμπίπτουν στο εργασιακό αντικείμενο του Αναπληρωτή Υπουργού.

Εκτιμάμε λοιπόν την προσπάθειά σας, ως μια ειλικρινή και εξ  ευαισθησίας ορμόμενη απόπειρα, να απαλυνθούν οι αλγεινές εντυπώσεις που προκλήθηκαν από την αρχική διατύπωση της ανάλογης τροπολογίας, η οποία εξήγειρε - όπως  φάνηκε κατά την διαβούλευση - όχι μόνο το κοινό αίσθημα των φιλόζωων αλλά και την ευρύτερη κοινότητα.

Ωστόσο, επίσης, μας εξέπληξε το γεγονός ότι ακόμη και κατ’ αυτήν την προσπάθεια διόρθωσης των πραγμάτων, υποπέσατε στη «λύση» του να χρησιμοποιήσετε έναν εύκολο ανθρωπομορφισμό, αποτίοντας στα ζώα προθέσεις,  άμεσα ερμηνευόμενες  από τις ανθρώπινες  αναλογικές ανταποκρίσεις, καθώς επίσης και βουλησιαρχικές ενέργειες οι οποίες δεν μπορούν να πιστοποιηθούν, όπως συμβαίνει στην περίπτωση των ανθρώπων  από την διατύπωση είτε λεκτικών είτε θυμικών προτάσεων.

Γνωρίζουμε βέβαια, κυρίως από τις εργασίες σας πάνω στην Βιοποικιλότητα από τα analia κατά το διάστημα των διάλεξεών σας, ως επισκέπτη Καθηγητή στη Γερμανία, αλλά και από τις ανακοινώσεις σας καθόλο το διάστημα  που προεδρεύατε στην Επιτροπή Βιοηθικής (βιβλιογραφία που διαθέτουμε), ότι θεωρείτε τον φυσικό κόσμο ως τυπικά ανθρωπο-κεντρικό πεδίο αλληλοεπιδράσεων, θέση που μοιράζεστε και με άλλους  διακεκριμένους συναδέλφους σας, όπως τους κ.κ. Αλαχιώτη και Κριμπά. Θέση απολύτως κατανοητή για γενετιστές της νεοδαρβινικής παράδοσης, η οποία με τον πιο ελπιδοφόρο τρόπο επανατοποθετεί τα βασικά αιτήματα της Ηθικής, αφαιρώντας από τον Άνθρωπο την υποχρεωτική και βάναυση επικυριαρχία του στη φύση.

Γι’ αυτό λοιπόν δραττόμεθα της ευκαιρίας να σας κρούσωμε τον κώδωνα του κινδύνου, επειδή  οι περιοριστικοί ορισμοί, όταν προπάντων  απομονώνονται από τα επιστημονικά τους συμφραζόμενα, μπορούν να χρησιμοποιηθούν  κατά περίπτωση από γραφειοκράτες αυτοδιοικητικούς ή και τυχαία «βολικούς» καταγγέλλοντες, ώστε το αποτέλεσμα να  καταλήγει μακράν  του αναμενόμενου και εντελώς αντίθετο προς την ευζωία  αυτών για τους οποίους υποτίθεται πως νομοθετούμε.

Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα με το οποίο «ερμηνεύτηκαν» αποσπασματικές επιστημονικές απόψεις  του κ.  Σαριδομιχελάκη και των Παθολόγων της Κτηνιατρικής Σχολής του Α.Π.Θ., όπως μας τις προμήθευσε ο συνάδελφός σας και Πρόεδρός  της κ. Αθανάσιος  Ντινόπουλος, οσάκις περιέπεσαν στη διάθεση  των αυτοδιοικητικών αρμοδίων του Δήμου Αθηναίων και των γραφειοκρατών του ίδιου σας του υπουργείου.

Θα παρακαλούσαμε λοιπόν, γνωρίζοντας  ότι ο εκάστοτε πολιτικός προϊστάμενος,  λόγω των πολλών πιέσεων του πολυφασικού του έργου και λόγω  του μικρού αναλογικά διαστήματος που ασκεί το έργο του, δεν μπορεί να συσκεφθεί εν τω βάσει με τους εκπροσώπους της επιστημονικής κοινότητας, γι’ αυτό προτείνουμε να μην καταλήξετε σε αμετακίνητες διατυπώσεις, αλλά περισσότερο να διευκρινίστε το «αποδεδειγμένα»  και να το καταλογίσετε περισσότερο σε ειδικούς συμπεριφοράς, όπως οι θετικοί εκπαιδευτές, παρά σε στατιστικολόγους συμπεριφοράς, όπως οι παθολόγοι.

Τελειώνοντας, σας παραθέτουμε για μια ακόμη φορά την πρότασή μας και ευελπιστούμε σε μια προσοδοφόρα συνεργασία μαζί σας  εν όψει των επερχόμενων διαβουλεύσεων στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, ενώ θεωρούμε την καλή σας προαίρεση  condicio sine qua non.

Ορισμός επιθετικού ζώου συντροφιάς

«Επικίνδυνο ζώο συντροφιάς είναι το ζώο συντροφιάς που αποδεδειγμένα και κατ’ επανάληψη  εκδηλώνει απρόκλητα έντονη επιτυχή επίθεση προς τον άνθρωπο ή τα άλλα ζώα  καθώς και το ζώο που πάσχει  από σοβαρό νόσημα που μπορεί να μεταδοθεί στον άνθρωπο ή στα άλλα ζώα και δεν θεραπεύεται».

Για την

Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία & την

Πανελλαδική Συντονιστική Επιτροπή Ζωοφιλικών Σωματείων

Διαβάστε επίσης:

Τι λέει η Π.Φ.Π.Ο. για την επαναδιατύπωση της ερμηνείας του «επιθετικού» ζώου

Νατάσα Μπομπολάκη: Στάχτη στα μάτια η επαναδιατύπωση για τα επιθετικά ζώα από το ΥΠ.Α.Α.Τ.

Υποχώρησε το ΥΠ.Α.Α.Τ. έπιασαν τόποι οι αντιδράσεις για τα «επιθετικά» ζώα και την ευθανασία τους

Διευκολύνουν τους δήμους να απαλλαγούν από τ’ αδέσποτα;

Οικολόγοι Πράσινοι: Το οικονομικό συμφέρον υπερέχει της ευζωίας των ζώων

Π.Φ.Ο.: Βιομηχανία ευθανασίας αδέσποτων προωθεί το ΥΠ.Α.Α.Τ.

Δυναμικό παρών από το φιλοζωικό κίνημα της χώρας στην ημερίδα της Π.Φ.Π.Ο.

Tagged: , , ,

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε να σας ενημερώνουμε για όσα συμβαίνουν στα ζώα στην Ελλάδα ενισχύοντας το www.zoosos.gr

9 Σχόλια

  1. ΦΩΤΕΙΝΗ ΒΛΑΣΗ

    ο πολιτισμός μιας χώρας δεν είναι μόνο τα αρχαία της κ η ένδοξη ιστορίας της αλλά το πως συμπεριφέρεται στα ζωα κ στην φυση ..
    αντιλαμβάνεστε λοιπόν πως κάτι τέτοιο στο ελλαδισταν δεν υφίσταται ....
    το αποτέλεσμα των αδεσποτων δεν ειναι επιλογη τους
    δεν ξύπνησαν ένα πρωι κ είπαν πάω να γίνω αδέσποτο ...
    τα χρήαμτα βεβαβια που δόθηκαν στους δημάρχους ...εξαφανίστηκαν ..... σε λούσα μίζες κ μπουζούκια
    τώρα σαν μια νεο χτλερκη ελλάδα θανατώνουμε τα ζωα
    μετά κύριοι τι θα θανατωσετε τους ηλικιωμένους τα μωρα ? τις άνεργες μητέρες ή τους τυφλούς ?

  2. Ελενα Οικονόμου

    Ολα αυτα τα αδέσποτα ειναι κίνηση εγκατάλειψης απο ανθρώπους...πεινουν,διψούν,πονουν και ΔΕΝ ενοχλούν!!ψαχνουν για την αγαπη που τους στέρησε κάποιος ανόητος!!Ειναι σαν παιδια 3ετων!!!
    Δεν τους φτάνουν οι κακουχίες και ολοι αυτοι οι Πακιστανοί που μαζεψετε στο κράτος μας που τα τρώνε...και θέλετε να τα θανατωσετε αντί να βοηθήσετε στο μάζεμα τους,στη στείρωση τους και στο να δωθουν για υιοθεσία;;;;
    Κάποιο λάθος κάνετε κύριοι πολιτικοί!!!;
    Ψάξτε το μεσα σας καλυτερα!!!

  3. areti

    Η Επιθετικότητα σε όλα τα ζώα αλλά και στον άνθρωπο είναι κάτι που καλλιεργείται και δεν είναι κατά φύση.
    Η οικονομική κρίση δεν δικαιολογεί καμιά κυβέρνηση για την υποτίμηση παν ζώντος ανθρώπου ή πλάσματος και την υπερτίμηση υλικών αγαθών.
    Αν μη τι άλλο δεν χρειάζεται να έχετε βγάλει καμιά σχολή ψυχολογίας για να καταλάβετε το αυτονόητο.

    Η φύση όλων των ζώντων πλασμάτων φέρει αυτό που έχετε ονομάσει ένστικτο αυτοσυντήρησης και αυτοάμυνας και το ένστικτο δεν είναι επιθετικό αλλά προστατευτικό.

    Το τι ποιεί την λογική αντίδραση απέναντι σε ότι απειλεί με αφανισμό οικονομικό η βιολογικό άνθρωπο ή ζώο νομίζω οτι το γνωρίζετε.
    Αν θέλετε μια καλύτερη κοινωνία θα πρέπει να αναζητήσετε τα αίτια που ποιούν την επιθετικότητα και να εργαστείτε υπερ της εξάλειψης αυτών των αιτίων-ως κυβέρνηση μπορώ να πω οτι κάνετε ακριβώς το αντίθετο.

    Ως Χριστιανικό κράτος θα πρέπει να κατανοήσετε οτι το πρόβλημα στην χώρα μας είναι οτι μέχρι σήμερα σας αρκούσαν οι ανίερες εκτελέσεις και καταδίκες ζώων και ανθρώπων - διοτι η αφαίρεση ζωής όποιου ζώντος είναι κατ'ουσίαν αντιχριστιανική -που ούτως η αλλως ποτε δεν λύσαν κανένα πρόβλημα.

    Το πρόβλημα μας δεν είναι τα ζωα αλλα η κοινωνία.
    Οταν ένας ανθρωπος φοβάτε ένα ζώο μπορεί να το κατηγορήσει για επίθεση μονο και μονο επειδή τον πλησίασε να του κάνει χαρές ακομα και αν το ζωο φοράει φίμωτρο!

    Σύμφωνα λοιπόν με την πίστη της χώρας μας και σύμφωνα με τον ιερό λόγο ένα πρόβλημα λύνεται όταν βγάλεις απο την κοινωνία σου την ρίζα που το ποιεί. Η επιθετικότητα του Χριστού στον ναό της Ιερουσαλήμ όταν είδε πως εχει γίνει άντρο εμπόρων ήταν λογίκη ή παράλογη για εσας?
    Αν αύριο κάποιος αντιδράσει με τον ίδιο τρόπο σε ένα παζάρι που γίνεται έξω απο μια εκκλησία πως θα τον κρίνετε?
    Ισως σήμερα να τον καταδικάζατε .........

    Σημερα ζητάτε τα κατοικίδια σε στρατόπεδα συγκέντρωσης αύριο θα ζητάτε τους ανθρωπους.

  4. anna bikaki

    κατω τα χερια απο τα ζωα.αρκετα εχουν πληρωσει και πληρωνουν ως τωρα.αντι να τα προστατεψετε πατε να τα αφανισετε??ντροπη σας.θα μας βρητε μπροστα σας.αισχος σας

  5. olympia

    Μαζεψτε πρωτα τους επικινδυνους αδεσποτους επιθετικους ανθρωπους.....και αφηστε στην ησυχια τους τα ζωακια.....δεν σας φταιν σε τιποτα........

  6. MARIA BELLEROSE

    kai ego grafo ao virginia tys amerikis prepy na drepomaste os kratos pou den tymoroun tous palianthropous pou skotonoun ta athoa zoa tha ginoume resily se olo ton kosmo, kai kanenas den tha erxete styn ellada. tymorise olous autous tous foniades.

  7. Dido Mangriotis

    Το κείμενο αυτό δεν το θεωρώ επιτυχημένο καθότι είναι πολύ δυσνόητο ακόμα και σε ανθρώπους που έχουν τελειώσει και μεταπτυχιακό. Θεωρώ ότι έχει δύσκολη γραφή, σύνταξη και λεξιλόγιο και ακόμα και άνθρωποι που θα μπορέσουν να καταλάβουν το περιεχόμενό του θα κουραστούν διαβάζοντάς το.

  8. Καρολίνα

    amerikh 8a ginoume? ti pragmata einai auta? anti na vazume sth fulakh tus anwmalus kai tus kleftes 8a skotwnume a8wes psuxes, pu o monos pu ftaiei gia othdhpote tus sumvainei einai an8rwpos?

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Μοιραστείτε

και βοηθήστε κι εσείς!

error: Απαγορεύεται η αντιγραφή περιεχομένου.