Χθες στη Βουλή ψηφίστηκε το νέο νομοσχέδιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς (και όχι μόνο) το οποίο περιλαμβάνει και καλές διατάξεις αλλά και πολλά επιβαρυντικά και οπισθοδρομικά για τα ζώα άρθρα και μάλλον δεν θα αποτελέσει αυτό το καινοτόμο και πρωτοπόρο νομοθέτημα που διαφημίστηκε από την κυβέρνηση ότι θα οδηγήσει στον τερματισμό του κοινωνικού προβλήματος με το οποίο όσοι νοιάζονται έρχονται καθημερινά αντιμέτωποι δηλαδή ζώα γενικώς, αδέσποτα αλλά και οικόσιτα γατιά και σκυλιά να εντοπίζονται εξαθλιωμένα οπουδήποτε.
Στη Βουλή από την περασμένη Παρασκευή τόσο στην αρμόδια Διαρκή Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης όσο και στην Ολομέλεια ακούστηκαν πολλές απόψεις (και πολλές απαράδεκτες) όπως ότι οι κυνηγοί είναι οικολόγοι (το δήλωσε ο Κυριάκος Βελόπουλος χθες), ότι στειρώνοντας τα ζώα οδηγούμαστε στη στείρωση ανθρώπων (το δήλωσε η βουλευτής του Μέρα 25 Αδαμοπούλου), πως οι κυρώσεις σε βάρος κυνηγών που δεν τηρούν τη νομοθεσία είναι ρατσισμός (το δήλωσε ο πρόεδρος της Κυνηγετικής Συνομοσπονδίας Ελλάδος Γιώργος Αραμπατζής) και πολλά άλλα.
Μένουμε όμως σε κάποια από αυτά που είπε ο πρόεδρος του Γεωτεχνικού Επιμελητήριου Ελλάδας (του ΓΕΩΤ.Ε.Ε.) ο Σπύρος Μάμαλης ο οποίος μίλησε για τα αδέσποτα, στράφηκε κατά της υποχρεωτικότητας της στείρωσης των οικόσιτων ζώων συντροφιάς και προσπάθησε να μας πείσει για το πόσο καλοί είναι γενικώς οι κτηνοτρόφοι που δεν στειρώνουν τα ποιμενικά σκυλιά τους (πετούν οπουδήποτε τα άρρωστα ή κόβουν από τα νεογέννητα αυτιά και ουρές, πετούν κουτάβια ανεπιθύμητα, αφήνουν όσα σκυλιά δεν τους είναι χρήσιμα να τα τρώνε τα τσιμπούρια και να υποφέρουν από ασθένειες) και αποτελούν εξαιτίας των πρακτικών τους και βασική πηγή παραγωγής νέων αδέσποτων. Όσοι ζουν κοντά σε στάνες έρχονται συχνά αντιμέτωποι με τις προαναφερόμενες καταστάσεις τις οποίες ο κ. Μάμαλης ή δεν γνωρίζει ή κάνει ότι δεν γνωρίζει.
Για τους κτηνοτρόφους – που η κυβέρνηση χθες απάλλαξε από το κόστος πληρωμής της αποστολής δείγματος DNA ο κ. Μάμαλης δήλωσε στις 13 Σεπτεμβρίου: «Επίσης, επιβαρύνεται υπέρμετρα την ύπαιθρο. Η γιαγιά η οποία θα έχει ένα γάτο στο σπίτι ή έξω στην αυλή, ο κτηνοτρόφος ο οποίος θα έχει τα σκυλιά και δεν θα τα έχει στειρώσει, θα επιβαρυνθεί υπέρμετρα. Όχι 150 ευρώ. Είναι 150 ευρώ, συν 10 ευρώ τουλάχιστον κόστος μετάβασης. Του βάζετε και πρόστιμο. Μάλιστα, βάζετε πρόστιμο και στον κτηνίατρο. Ενώ παίρνει 15 ευρώ του βάζετε και 2.000 ευρώ πρόστιμο, αν δεν έχει σωστό το δείγμα. Νομίζω είναι απαράδεκτο και θα πρέπει να το διορθώσετε άμεσα αυτό εδώ το πράγμα.».
Και συνέχισε λέγοντας: «Στο άρθρο 9, επίσης, να διαχωριστούν οι κτηνοτρόφοι άμεσα, το είπαμε και προηγουμένως, όπως και η ύπαιθρος γενικά, διότι καλά στις πόλεις, αλλά στην ύπαιθρο δεν είναι δυνατόν να τα ελέγξουμε όλα αυτά. Ποια είναι η δεσποζόμενη γάτα σε ένα χωριό 30 κατοίκων; Πείτε μου ποια είναι η δεσποζόμενη γάτα και πώς θα ορίσετε ποιανού ιδιοκτησία είναι; Που δεν είναι ιδιοκτησία διότι είναι ζώα τα οποία βοηθούν τον άνθρωπο.».
Ο πρόεδρος του ΓΕΩΤ.Ε.Ε. αναφέρθηκε στον πληθυσμό των αδέσποτων και στις διαδικασίες επανένταξης και δήλωσε τα εξής: «Λέτε για πυκνότητα. Δεν λέτε πώς θα υπολογιστεί η πυκνότητα των αδέσποτων. Πάλι θα έχουμε το πρόβλημα, πάλι δεν θα μπορούμε να βγούμε από τα σπίτια μας. Πάλι θα τα θεωρούμε "ιερά ζώα" όπως στην Ινδία τις αγελάδες.». Και από αυτά του λόγια γίνεται ξεκάθαρο ότι τον ενοχλεί η όποια προστασία υπάρχει για τα αδέσποτα ώστε να μην γίνονται έρμαια στα χέρια οποιουδήποτε έχει εξουσία και θέλει να τα εξαφανίσει. Τα χαρακτηρίζει εμμέσως ιερές αγελάδες και τη χώρα μας ως τριτοκοσμική επειδή κάποιοι τα προστατεύουν…
Κυνηγάμε την Ορθοδοξία όσοι προστατεύουμε τα ζώα;
Όμως τα «φιλοζωικά» του αισθήματα του και την πίστη του στις χριστιανικές παραδόσεις ο πρόεδρος του ΓΕΩΤ.Ε.Ε. τα έδειξε μιλώντας για τις λοταρίες, τα πανηγύρια και τα έθιμα στα οποία ζώα σέρνονται για να κληρωθούν ή τα περιφέρουν πριν τα σφάξουν γιατί η παράδοση και η χριστιανική πίστη κάποιων το απαιτεί…
Συγκεκριμένα δήλωσε τα εξής: «Εδώ θα καταθέσω μια προσωπική μου άποψη και κύριε Πρόεδρε νομίζω ότι θα συμφωνήσετε κι εσείς. Λέτε ότι, απαγορεύονται οι λοταρίες στα ζώα συντροφιάς. Συμφωνούμε απόλυτα. Μετά στις ποινές, στο άρθρο 40 - και επαναλαμβάνω αυτό είναι προσωπική μου άποψη - λέτε ότι απαγορεύονται οι λοταρίες για κάθε είδους ζώο. Να ξέρετε ότι στα πανηγύρια των κτηνοτροφικών περιοχών - όσοι είναι από χωριά το γνωρίζουν, γιατί εμείς είμαστε από χωριά - οι παραγωγοί για να γιορτάσουν το πανηγύρι δίνουν συνήθως κάποια αρνιά, κάποια κατσίκια, που τα κερδίζει κάποιος στον ιερό ναό και στη συνέχεια οι ίδιοι τα εκτρέφουν για λογαριασμό…
ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Είναι άυλη πολιτιστική κληρονομιά αυτό, θα έλεγα. Είναι η παράδοσή μας από τα χρόνια της τουρκοκρατίας.
ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΜΑΜΑΛΗΣ (Πρόεδρος του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, ΓΕΩ.Τ.Ε.Ε.): Την κυνηγάμε την παράδοση μας μ’ αυτό τον τρόπο. Να μπει στο άρθρο 40, όπως λέει, για τις θρησκευτικές τελετές η χρησιμοποίηση ζώων τιμωρείται με 10.000 αν δεν τηρούνται κάποιοι κανόνες. Ποιο είναι αυτοί οι κανόνες; Είναι δυνατόν; Θα κυνηγάνε τους ιερούς ναούς και τις παραδόσεις στα χωριά; Θα κυνηγάμε την ορθοδοξία; Δεν γίνεται αυτό. Πιστεύω ότι αυτό είναι λάθος.».
Δυστυχώς αυτές οι αναχρονιστικές απόψεις εκφράστηκαν από εκείνους που εκπροσωπεί τους κτηνιάτρους και αποδεικνύεται για ακόμα μια φορά πως για κάποιους τα ζώα είναι αντικείμενα για κάθε χρήση και γιατί συχνά κτηνίατροι ακόμα και σε εξόφθαλμες κακοποιήσεις ζώων (συντροφιάς, παραγωγικών κ.ά.) κάνουν τα στραβά μάτια…
Ελέγχους ώστε να διαπιστωθεί κατά πόσο οι κηδεμόνες ζώων συντροφιάς τηρούν τους κανόνες ευζωίας των σκυλιών/γατιών τους, έχουν στα ζώα μικροτσίπ και ενημερωμένο βιβλιάριο υγείας…
Στη σίτιση των αδέσποτων αναφέρεται ο Δήμος Νάουσας ο οποίος σε ανακοίνωση του επισημαίνει ότι τοποθετεί ταΐστρες και προσφέρει τροφές και συνεργάζεται με τον σύλλογο…
Στις εγκαταστάσεις της Ελληνικής Φιλοζωικής Εταιρείας (Ε.Φ.Ε.) στο Κορωπί παραμένει για νοσηλεία ο άρρωστος και τραυματισμένος σκύλος που επί δύο μήνες αναζητούσαν οι εθελοντές του…