Την ευεργετική επίδραση που έχουν τα ζώα στους ανθρώπους επιδιώκει να διαδώσει μέσω ειδικών μαθημάτων στα σχολεία της χώρας μια ομάδα φιλόζωων επιστημόνων (με διαφορετικό γνωστικό πεδίο ειδίκευσης) που ονομάζεται «Ζωοφιλικές Ενημερώσεις Σχολείων» (Ζω.Ε.Σ.) και εδρεύει στην Αλεξάνδρεια της Ημαθίας.
Η δημιουργία αυτής της ομάδας βασίστηκε στην ιδέα της δασκάλας Κατερίνας Παπαποστόλου. Η ίδια μαζί με εκπαιδευτικούς, συμπεριφοριστές - εκπαιδευτές σκύλων, θεατρολόγους, ψυχολόγους, λογοθεραπευτές, διατροφολόγους, εικαστικούς επιδιώκουν να πάρουν τη σχετική έγκριση από το Υπουργείο Παιδείας ώστε να διδάξουν στους μαθητές και σε όσο το δυνατόν περισσότερα σχολεία της χώρας πως πρέπει να πλησιάζουν τα ζώα (συντροφιάς) και τι οφέλη προκύπτουν από τη συμβίωση μας μαζί τους μέσω του προγράμματος που έχουν καταρτίσει.
«Ζωο….φιλώντας μαθήματα άδολης αγάπης»
Το εκπαιδευτικό διαδραστικό πρόγραμμα ονομάζεται: «Ζωο….φιλώντας μαθήματα άδολης αγάπης» εξήγησε στο www.zoosos.gr η κα Παπαποστόλου, η οποία επισημαίνει ότι είναι «ένας αγώνας πλάι σε όλες τις παιδικές ευαίσθητες ψυχές για να πειστούν και να γίνουν η Νέα Γενιά που θα αναλάβει να δώσει ένα τέλος σε όλα τα εγκλήματα τα οποία γίνονται σε βάρος των ζώων».
Η δημιουργός αυτής της ομάδας εξηγεί: «Το πρόγραμμα είναι μια διαδραστική και πολυπολιτισμική παρουσίαση μαθημάτων ζωοφιλίας για όλες τις σχολικές βαθμίδες και σε λίγο καιρό δημόσια θα το παρουσιάσουμε, οργανώνοντας παράλληλα ένα σεμινάριο πάνω στην από αρχαιοτάτων χρόνων σχέση του ανθρώπου με τα ζώα.
Η δράση μας ξεκίνησε στις 28 Ιανουαρίου στο Λύκειο της Αξιούπολης στο Κιλκίς. Στόχος μας είναι το πρόγραμμα ζωοφιλικών ενημερώσεων να ταξιδεύει σε όλη την Ελλάδα και σε όσα σχολεία, ιδρύματα και οργανισμούς μας καλούν, αλλά και σύντομα θα σταλεί στο Υπουργείο Παιδείας για να ζητήσουμε την έγκρισή του.
Ως ομάδα σε κάθε μας ενημέρωση, θα συνεργαζόμαστε με όσες ζωοφιλικές οργανώσεις και όσους αποκλειστικά θετικούς εκπαιδευτές - συμπεριφοριστές σκύλων το επιθυμούν, για να γίνουμε όλοι μαζί μια γερή αλυσίδα σε έναν αγώνα που ως στόχο έχει τη διαμόρφωση ισορροπημένων από μικρή ηλικία κηδεμόνων σκύλων και κατά συνέπεια και ισορροπημένων και ευτυχισμένων σκύλων αργότερα.
Με γνώμονα το τεράστιο κενό που υπάρχει στην ελληνική παιδεία, όσον αφορά την προώθηση της φιλοζωικής και περιβαλλοντικής κουλτούρας στα παιδιά στα σχολεία αλλά και κατ’ επέκταση στους γονείς στο σπίτι, αποφασίσαμε να προτείνουμε λύσεις για τη δημιουργία μιας βάσης για την ανάπτυξη του ζωοφιλικού αισθήματος όλων όσων εμπλέκονται σ’ αυτή τη σχέση.
Ο σεβασμός στη φύση και σε όλα τα έμψυχα όντα άλλωστε, είναι κάτι που μεταφέρεται τόσο από τους γονείς, όσο και από τους δασκάλους, αλλά και από το φιλικό περιβάλλον. Αν λάβουμε δε υπόψιν την ανεπαρκή ως μηδενική φιλοζωική κουλτούρα των περισσοτέρων Ελλήνων, το σχολείο θεωρούμε ότι αναμφισβήτητα μπορεί να διαδραματίσει κυρίαρχο ρόλο στο κτίσιμο μιας ζωόφιλης συνείδησης και κουλτούρας σε όλους τους μελλοντικούς πολίτες.
Και όλα αυτά στα σχολεία μιας χώρας που δυστυχώς πολλές φορές έρχεται στο προσκήνιο με ανατριχιαστικά γεγονότα βάρβαρης κακοποίησης του ζωικού βασιλείου από δράστες που συχνά είναι μαθητές Δημοτικών σχολείων. Ενώ, παράλληλα, κατέχει χρόνια τώρα την πρώτη θέση όσον αφορά τις κάκιστες συνθήκες διαβίωσης πολλών ιδιόκτητων ζώων.
Όλα αυτά λοιπόν, επιβάλλουν να ενισχυθούν οι μηχανισμοί πρόληψης, αφού τα μέτρα της καταστολής στην Ελλάδα είναι παντελώς ανεπαρκή και αναποτελεσματικά. Σύμφωνα μάλιστα με το άρθρο 18 του Ν.4039/2012 το μάθημα της φιλοζωίας προβλέπεται να εισαχθεί στα σχολεία, όμως δεν έχει γίνει τίποτα προς αυτή την κατεύθυνση και δεν υπάρχει και κανένα φιλοζωικό πρόγραμμα που αυτή τη στιγμή να τρέχει στα σχολεία.
Όλα αυτά τα κενά στην ελληνική παιδεία, στοχεύουμε να καλύψουμε μέσα από ένα πρόγραμμα διαδραστικών ενημερώσεων σε όλα τα σχολεία μέσα από άρτια επιστημονική γνώση αλλά και ειδικά διαμορφωμένο για τις εξής σχολικές βαθμίδες: Νηπιαγωγείο, Α’- Β’ τάξη, Γ’- Δ’ τάξη, Ε’- ΣΤ΄ τάξη, Γυμνάσιο, Λύκειο.
Το πρόγραμμα
Το πρόγραμμα είναι εμπλουτισμένο με ειδικά σχεδιασμένες δράσεις όπως, παρουσίαση βίντεο, αφήγηση ιστοριών, παντομίμα, εικαστικούς σχεδιασμούς, θεατρικό παιχνίδι αλλά και φυσική παρουσία εκπαιδευμένου σκύλου, ώστε όλα αυτά μαζί σε συνεργασία να κάνουν πράξη την ευεργετική αλληλεπίδραση των παιδιών με τα κατοικίδια μέσα από ολοκληρωμένες βιωματικές εμπειρίες. Και φυσικά είναι προγράμματα ανάλογα προσαρμοσμένα στις ανάγκες που παρουσιάζει το κάθε σχολείο ή σε σχέση με συγκεκριμένα περιβαλλοντικά προγράμματα που αναλαμβάνει.
Θα θέλαμε ακόμη να προσθέσουμε πως οι υπεύθυνοι των προγραμμάτων της ομάδας μας, έχουν όλη τη διάθεση να στηρίξουν όλους εκείνους τους εκπαιδευτικούς που θα αποφασίσουν να αναλάβουν εκπαιδευτικά προγράμματα που αφορούν τη συμβίωσή των παιδιών με τα ζώα, αλλά και να ενημερώσουν τους γονείς μέσα από τη διανομή έντυπου υλικού ή ακόμη και με σεμινάρια ζωοφιλίας.
Παρά το γεγονός ότι πολύ συχνά μπορεί να ακούσουμε από ορισμένους διευθυντές σχολείων πως μια τέτοια ενημέρωση “τρώει” χρόνο από το αναλυτικό πρόγραμμα των μαθημάτων, ευελπιστούμε να γίνει αντιληπτή η σημασία επισκέψεων στα σχολεία και να διευκολυνθεί, από τέτοιες ομάδες ανθρώπων που εθελοντικά παρέχουν πρόσβαση σε χιλιάδες μαθητές στη γνώση.
Κλείνοντας θα θέλαμε να τονίσουμε ότι μέσα στις εξαιρετικά δύσκολες κοινωνικοπολιτικές και οικονομικές συνθήκες που αντιμετωπίζει η χώρα μας και όλοι μας ζούμε και βρισκόμενοι μπροστά στον κίνδυνο μιας γενικευμένης παρακμής ηθικών αξιών, οδηγός στην παιδεία θα πρέπει να είναι η δημιουργία υπεύθυνων και ευαισθητοποιημένων πολιτών με ανεπτυγμένα και υγιή αντανακλαστικά απέναντι στη φύση και σε όλα τα έμψυχα όντα, αλλά και η ανάπτυξη σεβασμού σε κάθε μορφή ζωής σε όλον τον πλανήτη.
Με σύνθημα “Όταν μετρούσα τι μπορώ, η Γη δε με χωρούσε…”, εγκαινιάζουμε σήμερα μια σχέση ζωής με όλα τα μέλη της ομάδας, με όραμα και στόχο να φέρουμε ζωή σε όλες εκείνες τις κοιμισμένες συνειδήσεις. Προχωράμε να κάνουμε όλων των έμψυχων όντων τις Ζω.Ε.Σ. πλήρεις συναισθημάτων και ευτυχισμένες» καταλήγει η κα Παπαποστόλου.
Διαβάστε επίσης:
Άξελ: Ένα κακοποιημένο σκυλί που πλέον μαθαίνει στα παιδιά να καταλαβαίνουν τα ζώα
Διώνη: Πυροβολήθηκε, μαχαιρώθηκε και τώρα διδάσκει τα παιδιά να σέβονται τα ζώα επειδή μια δασκάλα την αγάπησε πολύ!
Το μάθημα φιλοζωικής κουλτούρας η μόνη λύση για να σταματήσουν τα εγκλήματα
Μαθήματα φιλοζωίας στα σχολεία της Αθήνας από κτηνιάτρους
«Συμβιώνω με τα ζώα γύρω μου» στη Σίφνο και στη Σέριφο
Εγκρίθηκε από το Υπουργείο Παιδείας το «μάθημα» φιλοζωίας από τους κτηνιάτρους
Μαθήματα φιλοζωίας στο Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών του Δήμου Νάξου
Ο Αδέσποτος «κουρνιάζει» στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Γιαννιτσών
Νέος κύκλος μαθημάτων «Συμβιώνω με τα ζώα γύρω μου» στα σχολεία των Χανίων
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε να σας ενημερώνουμε για όσα συμβαίνουν στα ζώα στην Ελλάδα ενισχύοντας το www.zoosos.gr
Ελπίζω να μην ενημερώσετε τα παιδιά μόνο για τα σκυλάκια και τα γατάκια αλλά και τα ζωάκια που είναι καθημερινά στο πιάτο τους..Αυτό θα κάνει κάποια ζωόφιλα και όχι γατοσκυλόφιλα!!!!
Πολύ εύστοχο το σχόλιο σας. Συμφωνούμε απόλυτα.Στο πρόγραμμα του λυκείου,υπάρχει ενημέρωση για την κακοποίηση των ζώων παραγωγής,και σε ότι αφορά την "βιομηχανία" κρέατος,αλλά και την γαλακτομική παραγωγή,των πειραματώζων σε φαρμακευτικές και εταιρίες καλλυντικών,καθώς επίσης και για ότι αφορά το γουνεμπόριο και τα δερμάτινα είδη.
Δυστυχώςτο υλικό αυτό είναι σκληρό,και δεν προτείνεται για παιδιά κάτω των 15 ετών.Οπότε συμπεριλαμβάνεται μόνο στα λύκεια!
Εξαιρετική κίνηση. Ας κάνουν κάτι με τα σχολεία γιατί από το περιβάλλον τους τα περισσότερα παιδιά μαθαίνουν πώς να κακοποιούν τα ζωάκια.
Τι να πω, παρά μόνο συγχαρητήρια.
Αυτό σημαίνει παιδεία, σημαίνει κουλτούρα, είναι αυτό που θα ήθελα να κληρονομήσουν όλα τα σημερινά παιδιά, για να σταματήσει πλέον η συνειδητή κακοποίηση των ζώων.
Μπράβο και πάλι μπράβο.