Λογοκρισία συνιστά σύμφωνα με τον Γιάννη Μηλιό, πρόεδρο του Φεστιβάλ Αθηνών, η προστασία των δικαιωμάτων ζώων και αυτό ουσιαστικά αναφέρει απαντώντας επισήμως στην ερώτηση της Κατερίνας Μάρκου, που με την ιδιότητα της βουλευτή κατέθεσε σχετικό ερώτημα στη Βουλή για την κακοποίηση τεσσάρων κοκοριών στην παράσταση «4» του Αργεντίνου σκηνοθέτη Ροντρίγκο Γκαρσία, την οποία είχε συμπεριλάβει στο καλλιτεχνικό του πρόγραμμα ο πιο γνωστός διεθνώς καλλιτεχνικός φορέας της χώρας και παρουσιάστηκε στις 4 και 5 Ιουλίου 2016 στην Αθήνα.
Ο πρόεδρος του Φεστιβάλ Αθηνών Γιάννη Μηλιός υιοθετεί τα ψεύδη τα προκατόχων του
Ο κ. Μηλιός, που υπογράφει την απάντηση, την οποία μπορείτε να διαβάσετε εδώ, υιοθετεί τα επιχειρήματα των προκατόχων του, οι οποίοι έγραψαν στα παλιά τους τα παπούτσια το τι ορίζει η ελληνική νομοθεσία για τα ζώα στα θεάματα και παρά τα δημοσιεύματα των δημοσιογράφων που παρακολούθησαν την παράσταση και κατέγραψαν τι υπέστησαν αυτά τα πτηνά «για το καλό της τέχνης» συνεχίζει να ψεύδεται και να παραβλέπει ότι Φεστιβάλ Αθηνών παρανόμησε.
Ο κ. Μηλιός αναφέρει μάλιστα ότι στο www.zoosos.gr δημοσιεύτηκαν αλλοιωμένες οι δηλώσεις του τότε καλλιτεχνικού διευθυντή, του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου προς την Νατάσα Μπομπολάκη, πρόεδρο της Πανελλαδικής Φιλοζωικής και Περιβαλλοντικής Ομοσπονδίας (Π.Φ.Π.Ο.) ενώ κάτι τέτοιο δε συνέβη. Οι «φιλότιμες» προσπάθειες του κ. Θεοδωρόπουλου να μας παρουσιάσει ως δημοσιογράφους που δεν τηρούν την δεοντολογία έπεσαν στο κενό. Ο κ. Μηλιός δυστυχώς δικαιολογεί την παρανομία γράφοντας το εξής μεταξύ άλλων: «επρόκειτο για υπεράσπιση του δικαιώματος καλλιτεχνικής έκφρασης απέναντι σε αβάσιμες και υπερβολικές αιτιάσεις»...
Μάλιστα τονίζει πως αντί να εφαρμόσουν τη νομοθεσία και να προστατέψουν τα ζώα «Το ΔΣ και ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Ελληνικού Φεστιβάλ, θεωρώντας ότι η χρησιμοποίηση τεσσάρων κοκοριών σε θεατρική παράσταση δεν συνιστούσε νομική παράβαση και εκτιμώντας ότι η ματαίωση της παράστασης θα προξενούσε σημαντική ζημιά στο κύρος του Φεστιβάλ τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς καθώς μια τέτοια κίνηση, στο εξωτερικό, θα θεωρείτο πράξη λογοκρισίας, επέλεξε να υπερασπιστεί το δικαίωμα στην καλλιτεχνική έκφραση».
Αποδείξαμε ότι το Φεστιβάλ Αθηνών ψεύδεται και ότι οι κόκορες κακοποιήθηκαν
Μέσα από τα δημοσιεύματα μας αποδείξαμε ότι ουδεμία αλλοίωση δηλώσεων υπήρξε, αφού ο χαρακτηρισμός περί «παραθρησκευτικών οργανώσεων» για όσους αντιδρούν σε αυτά τα θεάματα ειπώθηκε επισήμως τόσο προς την πρόεδρο της Π.Φ.Π.Ο., η οποία ουδέποτε τα διέψευσε ότι αυτά τα άκουσε έτσι ακριβώς, όσο και προς εμένα καθώς και εγώ άκουσα τον κ. Θεοδωρόπουλο να επαναλαμβάνει τα ίδια και χαρακτηρίζει έτσι όσους διαμαρτύρονται γι' αυτή τη χρήση ζώων. Θυμίζουμε ότι ο κ. Θεοδωρόπουλος είπε πριν από μερικούς μήνες μεταξύ άλλων ότι κατ’ εκείνον κακοποίηση είναι μόνο η κτηνοβασία ή ο βασανισμός και πως αδυνατεί να καταλάβει γιατί εδώ απαγορεύονται οι παραστάσεις με ζώα ενώ στο εξωτερικό αυτό επιτρέπεται...
Φεστιβάλ Αθηνών και Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών δεν έκαναν το παραμικρό για να προστατεύσουν τα ζώα
Ουσιαστικά το Ελληνικό Φεστιβάλ Α.Ε. δεν έκανε τίποτα για να προστατέψει τα ζώα, όπως δεν έπραξε το παραμικρό και η αρμόδια Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών – δηλαδή το Υπουργείο Δικαιοσύνης – αν ενημερώθηκαν από την Π.Φ.Π.Ο. για το επικείμενο θέαμα στο οποίο χρησιμοποιούνται ζώα κατά παράβαση της ελληνικής νομοθεσίας (άρθρο 46 του νόμου 4235/2014 [Τροποποίηση του ν. 4039/2012 (Α 15)]). Όλα τα άλλα είναι φτηνές δικαιολογίες, υπεκφυγές και δείχνουν το επίπεδο του πολιτισμού μας και εκείνων οι οποίοι τον διαμορφώνουν. Ενώ δεν νοείται τέτοιος φορέας πολιτισμού, που διαθέτει και νομικούς συμβούλους, να μη γνωρίζει τι ισχύει από το 2012 στην Ελλάδα σχετικά με την απαγόρευση συμμετοχής ζώων σε παραστάσεις.
Τι δημοσιεύτηκε σε Μ.Μ.Ε. μετά την παράσταση
Αμέσως μετά την παράσταση - και τις σχετικές αντιδράσεις που είχαν προκαλέσει τα δικά μας ρεπορτάζ - δημοσιογράφοι, που καλύπτουν το πολιτιστικό ρεπορτάζ, κατέγραψαν όχι μόνο τις αποδοκιμασίες κάποιων εκ των θεατών αλλά και το πως κακοποιήθηκαν οι κόκορες από τους ηθοποιούς για το «καλό της τέχνης». Διαβάστε τα σχετικά αποσπάσματα, που παραθέτουμε και κατέθεσε και η κα Μάρκου στη Βουλή, στα οποία φαίνεται ότι οι παραγωγοί του «4» είχαν στερεώσει αθλητικά παπούτσια στα πόδια των πτηνών, οι κόκορες βρίσκονταν στην σκηνή, ενώ ο θόρυβος γύρω τους ήταν εκκωφαντικός.
Ένας ηθοποιός τράβηξε ένα πτηνό και κόλλησε το κεφάλι του πάνω στην ηλεκτρική κιθάρα την οποία έπαιζε παρατείνοντας περαιτέρω το μαρτύριο του ενώ ένας άλλος έβαλε έναν κόκορα – για τις ανάγκες της παράστασης – μέσα στο εσώρουχο του ενώ άλλοι κρατούσαν τα πουλιά από τα πόδια ανάποδα. Και όλα αυτά ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών τότε – που ελπίζουμε να οδηγηθεί στη Δικαιοσύνη γι’ αυτό το θέμα – τα θεώρησε φυσιολογικά ενώ τις δικές μας ενστάσεις παράλογες…
Το άρθρο 12 του νόμου 4039/2012 τονίζει: «Απαγορεύεται η χρησιμοποίηση κάθε είδους ζώου σε κάθε είδους θεάματα και άλλες συναφείς δραστηριότητες. 1. Απαγορεύεται η διατήρηση κάθε είδους ζώου σε τσίρκο ή σε θίασο με ποικίλο πρόγραμμα, εφόσον τα ζώα αυτά χρησιμοποιούνται με οποιονδήποτε τρόπο και για οποιονδήποτε σκοπό στο πρόγραμμα τους, πραγματοποιούν παραστάσεις ή παρελαύνουν ή εμφανίζονται ενώπιον κοινού.
2. Απαγορεύεται η διατήρηση κάθε είδους ζώου σε επιχειρήσεις ψυχαγωγικών παιχνιδιών, πίστας αυτοκινητιδίων, μουσικών συναυλιών, επιδείξεων, πανηγυριών ή άλλων καλλιτεχνικών ή ψυχαγωγικών εκδηλώσεων, εφ’ όσον τα ζώα χρησιμοποιούνται με οποιονδήποτε τρόπο και για οποιονδήποτε σκοπό στο πρόγραμμα τους».
Το άρθρο 46 του νόμου 4235/2014 [Τροποποίηση του ν. 4039/2012 (Α 15)] εξηγεί:
«8. Μετά την παρ. 2 του άρθρου 12 του ν. 4039/2012 προστίθεται παράγραφος 2α ως εξής:
2.α. Με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 7, απαγορεύεται η χρησιμοποίηση ζώου σε υπαίθρια δημόσια έκθεση με σκοπό την αποκόμιση οικονομικού οφέλους.
9. Η παράγραφος 1 του άρθρου 13 του ν. 4039/2012 αντικαθίσταται ως εξής:
1. Από τις απαγορεύσεις που προβλέπονται στις παραγράφους 1 και 2 του άρθρου 12 εξαιρούνται, οι νομίμως λειτουργούντες ζωολογικοί κήποι, τα ενυδρεία, τα καταστήματα πώλησης ζώων, τα κέντρα περίθαλψης ειδών άγριας πανίδας, τα εκτροφεία θηραμάτων και οι εκθέσεις ανάπτυξης και προβολής του κτηνοτροφικού και γεωργικού τομέα, που διέπονται από ειδικές διατάξεις, υπό την προϋπόθεση ότι και στους παραπάνω χώρους δεν διεξάγονται παραστάσεις, κάθε είδους, με τη συμμετοχή ζώων, πλην παραστάσεων ιππικής δεξιοτεχνίας και διεξαγωγής αθλημάτων ιππασίας, που περιλαμβάνουν την υπερπήδηση εμποδίων, την ιππική δεξιοτεχνία και το ιππικό τρίαθλο».
...
...
...
...
Οι φωτογραφίες που βλέπετε δεν τραβήχτηκαν στην Ελλάδα αλλά στο εξωτερικό και της βρήκαμε στο διαδίκτυο - καθώς η παράσταση περιοδεύει και έχει παρουσιαστεί και σε άλλες χώρες - εντούτοις είναι γνωστό ότι το Φεστιβάλ Αθηνών κρατάει αρχείο με μαγνητοκοπημένες τις παραστάσεις και ο εισαγγελέας μπορεί να βρει και εκεί ακόμα και τώρα ό,τι στοιχεία χρειάζεται, αν δεν του αρκούν τα δημοσιεύματα για να ασκήσει τη δίωξη...
Χάρη στην έκκληση της Έμιλυς Κούκουζα ο άρρωστος σκύλος που περιφερόταν εξαθλιωμένος στο Μπούρτζι (Δήμος Ληλαντίων) Εύβοιας μεταφέρθηκε σε κτηνιατρείο στις 15 Ιουλίου. Σύμφωνα με…
Στο ζήτημα των ανεπιτήρητων ιπποειδών και στην κακοποίηση που υφίστανται άλογα εκτεθειμένα στις καιρικές συνθήκες τα οποία τα εκμεταλλεύονται οι ιδιοκτήτες τους κατά πως τους…
Ο Ράντολφ είναι ένας σκύλος 10 ετών ράτσας Χάσκυ. Έχει ζήσει μια ολόκληρη ζωή στο σπίτι του στο Μαρούσι μαζί με τη σκυλίτσα την Τζέσικα. Όμως μόλις ο ιδιοκτήτης των δύο ζώων πέθανε και τα δύο σκυλιά του βρέθηκαν στον δρόμο, καθώς ούτε συγγενείς ούτε φίλοι υπάρχουν για να τα αναλάβουν.