Με την πρόεδρο της Πανελλαδικής Φιλοζωικής και Περιβαλλοντικής Ομοσπονδίας (Π.Φ.Π.Ο.) Νατάσα Μπομπολάκη επικοινώνησε εκπρόσωπος του καλλιτεχνικού διευθυντή Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου του Φεστιβάλ Αθηνών - Επιδαύρου μετά το ρεπορτάζ του www.zoosos.gr για τους κόκορες με τα αθλητικά παπούτσια, οι οποίοι σύμφωνα με το πρόγραμμα θα συμμετέχουν στην παράσταση «4» του Αργεντινού Ροντρίγκο Γκαρσία, που αναμένεται να παρουσιαστεί στις 4 και 5 Ιουλίου στην Πειραιώς 260 (Χώρος Δ΄).
Η κα Μπομπολάκη άκουσε τον εκπρόσωπο του Φεστιβάλ Αθηνών Α.Ε. να λέει ότι οι κόκορες είναι κατοικίδια ζώα που οι ηθοποιοί της παράστασης αγαπούν και φροντίζουν γι’ αυτό και δεν υπάρχει τίποτα το κακό στο να συμμετέχουν στο «4». Η πρόεδρος της Π.Φ.Π.Ο. ήταν ξεκάθαρη στο ότι η συμμετοχή των ζώων σε θεάματα και μάλιστα με σκοπό την αποκόμιση οικονομικού οφέλους απαγορεύεται σύμφωνα με τη ελληνική νομοθεσία.
Μάλιστα με επιστολή της προς το Φεστιβάλ Αθηνών Α.Ε. η Π.Φ.Π.Ο. ζητάει την μη συμμετοχή των πτηνών στην παράσταση διαφορετικά θα κινήσει τις νομικές διαδικασίες για την σύλληψη των συντελεστών του «4» στο πλαίσιο του αυτοφώρου - αφού για το θέμα είναι ενήμερη η εισαγγελέας Ζώων Αθηνών - και κάτι τέτοιο θα δυσφημούσε και το Φεστιβάλ Αθηνών – Επιδαύρου, που είναι γνωστό παγκοσμίως και τον τόπο μας και φυσικά θα το ζημίωνε οικονομικά καθώς θα διέκοπτε την παράσταση.
«Η συμμετοχή ζώων σε θεάματα και παραστάσεις μειώνει και δεν προάγει τον Πολιτισμό μας και αυτό είναι κάτι που εκ της θέσεως θα έπρεπε να το γνωρίζετε, όπως θα έπρεπε να γνωρίζετε ότι η νομοθεσία μας – για την οποία το φιλοζωικό κίνημα στην Ελλάδα έδωσε μάχη – δεν επιτρέπει τις παραστάσεις τσίρκο» επισημαίνει μεταξύ άλλων στην επιστολή της η Π.Φ.Π.Ο.
Ολόκληρη η επιστολή
«Προς τον
Διευθυντή του Φεστιβάλ Αθηνών Α.Ε.
κ. Β. Θεοδωρόπουλο
Αξιότιμε κ. Διευθυντά
Πρόσφατα ενημερωθήκαμε από δημοσιεύματα του Τύπου ότι το Φεστιβάλ Αθηνών – Επιδαύρου στις 4 και 5 Ιουλίου θα παρουσιάσει στην Πειραιώς 260 (Χώρος Δ΄) την παράσταση «4» του Αργεντινού Ροντρίγκο Γκαρσία.
Στην παράσταση αυτή, όπως και εσείς παραδεχτήκατε τηλεφωνικά μιλώντας με την πρόεδρο της Πανελλαδικής Φιλοζωικής και Περιβαλλοντικής Ομοσπονδίας Νατάσα Μπομπολάκη συμμετέχουν 4 κόκορες, οι οποίοι μάλιστα φορούν αθλητικά παπούτσια.
Η ελληνική νομοθεσία ξεκάθαρα απαγορεύει την συμμετοχή ζώων σε θεάματα στο νόμο 4039/12 άρθρο 12 παράγραφοι 1 και 2, που δεν έχουν τροποποιηθεί με τον νόμο 4235/14 και το αδίκημα αυτό διώκεται ποινικά.
Ως εκ τούτου ζητάμε τη μη συμμετοχή των πουλερικών στην παράσταση διαφορετικά θα κινήσουμε τις νομικές διαδικασίες για την σύλληψη των συντελεστών στο πλαίσιο του αυτοφώρου και κάτι τέτοιο θα δυσφημούσε και το Φεστιβάλ Αθηνών – Επιδαύρου, που είναι γνωστό παγκοσμίως, και τον τόπο μας, και φυσικά θα σας ζημίωνε οικονομικά ενώ θα διέκοπτε την παράσταση «4».
Η συμμετοχή ζώων σε θεάματα και παραστάσεις μειώνει και δεν προάγει τον Πολιτισμό μας και αυτό είναι κάτι που εκ της θέσεως θα έπρεπε να το γνωρίζετε, όπως θα έπρεπε να γνωρίζετε ότι η νομοθεσία μας – για την οποία το φιλοζωικό κίνημα στην Ελλάδα έδωσε μάχη – δεν επιτρέπει τις παραστάσεις τσίρκο.
Όντας γνώστες της ποιότητας του έργου σας και της αποδοχής, που τυγχάνετε, ως καλλιτέχνης και ως Διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών ευελπιστούμε, ότι δεν θα χρειαστεί να παρέμβουμε δικαστικά.
Με εκτίμηση
Για την Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία
Από το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών καταδικάστηκε χθες ο παράνομος εκτροφέας που κάτω από απαράδεκτες συνθήκες ζευγάρωνε και πωλούσε σκυλιά στον Γέρακα Αττικής. Το δικαστήριο του επέβαλε ποινή φυλάκισης 19 μηνών, χρηματική ποινή 9.000 ευρώ, ενώ τον υποχρεώνει να καλύψει και τα δικαστικά έξοδα.
Έκκληση μέσω facebook έκανε σήμερα ο Γιώργος Μουγκιός για το ταλαιπωρημένο γαϊδούρι που εντόπισε στην Άνω Μερά στη Μύκονο να κινείται με δεμένα τα πόδια…
Οι δολοφονίες ζώων με φόλες στον νομό Φλώρινας είναι δυστυχώς καθημερινότητα κα αυτή τη φορά οι δολοφόνοι έφτασαν και έξω από τις εγκαταστάσεις του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ…
5 Σχόλια
Σπήλιος.
Οι κόκορες είναι για μακαρονάδα !!! Οποιαδήποτε άλλη άποψη είναι μη ομαλή...
κι εσυ εισαι για να σκαβεις με την τσαπα στο χωραφι ολη μερα για 10 ευρω μεροκαματο (και πολλα ειναι για τετοιο μυαλο που κουβαλας), αλλα μου θελεις ιντερνετ και καλα, να σχολιαζεις για να μας εκθετεις την καφριλα σου.
Να σου πω ότι με τετοιους καφρους ειναι γεματη η ελλαδα επομενως ο,τι και να πεις δε θα εκπλαγουμε. Συναγωνιζοσαστε μεταξυ σας ποιος θα ειναι ο πιο αισχρος μεσα στη γελοιοτητα του.
Για τον εκπροσωπο του καλλιτεχνικου διευθυντη @κυριο Θεοδωροπουλο:
Μπορει οι κοκκορες να ειναι κατοικιδια ζωα, αλλα καμμια σκηνη δεν ειναι ο καταληλλος τοπος για κατοικιδια ζωα.
Ο κυριος Θεοδωροπουλος θαπρεπε να γνωριζει οτι οσα ζωα παιρνουν μερος σε σκηνικες παραστασεις δεν «δανειζονται» απο τη διπλανη στανη, γιατι αλλιως δεν θα ησαν υπακουα στις απαιτησεις του εκαστοτε σκηνοθετη η χορογραφου.
Ουτε και θα συμπεριφερονταν ησυχα και προσαρμοστικα σε ενα περιβαλλον, που τους ειναι εντελως ξενο και αφυσικο.
Προερχονται απο εταιρειες που ζουν αποκλειστικα απο τον «δανεισμο» ζωων για τετοιες αναγκες.
Ειναι τα λεγομενα film animals, και δινονται με συμβολαιο. Αυτο στη Γερμανια ειναι προϋποθεση και επιβαλλεται απο τον νομο.
Αυτες οι εταιρειες που τα εχουν εγγυωνται και για την ασφαλεια τοσο των δρωντων επι σκηνης, οσο και για την ασφαλεια των θεατων.
Πως εξασφαλιζεται αυτη η εγγυηση?
Με συστηματικη κακοποιηση των ζωων στις μοναδες που κρατουνται.
Με σκληρο και βασανιστικο προγραμμα εκπαιδευσης, που αποσκοπει στην απολυτη προσαρμογη και υποταγη του ζωου στις εκαστοτε απαιτησεις του χωρου, στον οποιον δανειζονται. Και μαλιστα κατα τετοιο τροπο που να πιστευει ο καθε εξαπατημενος θεατης (ειτε της τηλεορασης ειτε της σκηνης) οτι προκειται για καλοβουλα, υπακουα ζωα.
Μιλαω κατω απο την εμπειρια που εχω σαν μακροχρονια ακτιβιστρια και υπερασπιστρια των δικαιωματων των ζωων.
Αν θελετε να μιλησουμε και κατω απο την επαγγελματικη μου ιδιοτητα και εμπειρια, την οποια εχω αποκτησει εδω και 32 χρονια στο θεατρικο κυκλωμα της Γερμανιας, θα σας ελεγα οτι εαν συμβει καποιο απροβλεπτο γεγονος επι σκηνης με τα ζωα που συμμετεχουν, θα εχετε ενα πολυ σοβαρο προβλημα.
Οχι με τους φιλοζωους.
Με το τμημα ελεγχου ασφαλειας και υγειας δημοσιων θεαματων.
Κατι αναλογο ειχε συμβει στο δικο μας θεατρο με τον ζωντανο κυκνο επι σκηνης απο τον «Lohengrin» του Wagner. Σε καποια παρασταση πεταξε πανω απο τους θεατες, παρολο που ηταν δεμενος, και διακοπηκε η παρασταση!!!
Την αλλη μερα βρισκοταν η κτηνιατρικη υπηρεσια μπροστα απο την πορτα του διευθυντη και απειλουσε με μηνυση.
Ο ζωντανος κυκνος αντικατασταθηκε σε ολες τις επομενες παραστασεις με συμβολικα «νεογνα κυκνου» απο πλαστικο.
Στην προκειμενη περιπτωση δεν θα πεταξουν βεβαια οι κοκκορες, γιατι οι κοκκορες δεν πετανε αλλα και επειδη καποιος φροντισε να τους βαλει τα οχτω δαχτυλα σε δυο παπουτσια και να τους εξαναγκασει ετσι σε ακινησια.
Αλλα ποιος ξερει τι αλλο μπορει να συμβει.
Αν δεν εχει ηδη συμβει ενα παραπτωμα απο τη μερια σας συμφωνα με την ελληνικη νομοθεσια.
Με τον Garcia δεν ειχα μεχρι στιγμης την τιμη να συνεργαστω.
Με τον φιλο του, τον καταλανό σκηνοθετη Calixto Bieito εχω κανει δυο οπερες.
Δεν θα εκφραστω ουτε για τον εναν ουτε για τον αλλον, καλλιτεχνικα.
Αλλα οσον αφορα την θεωρηση και των δυο γυρω απο τα ζωα, θα μπορουσα με σιγουρια να πω:
«οπου λαλουν τετοιοι καλλιτεχνες, αργει να ξημερωσει»!!
Venus
Οι κόκορες είναι για μακαρονάδα !!! Οποιαδήποτε άλλη άποψη είναι μη ομαλή...
κι εσυ εισαι για να σκαβεις με την τσαπα στο χωραφι ολη μερα για 10 ευρω μεροκαματο (και πολλα ειναι για τετοιο μυαλο που κουβαλας), αλλα μου θελεις ιντερνετ και καλα, να σχολιαζεις για να μας εκθετεις την καφριλα σου.
Να σου πω ότι με τετοιους καφρους ειναι γεματη η ελλαδα επομενως ο,τι και να πεις δε θα εκπλαγουμε. Συναγωνιζοσαστε μεταξυ σας ποιος θα ειναι ο πιο αισχρος μεσα στη γελοιοτητα του.
Σιγά να μην είναι για να σκάβει… Για να σκάψεις θέλει κότσια κι αυτός είναι συστηματικός χαραμοφάης ρε συ…
Όπου λαλούν τέτοιοι καλλιτέχνες είναι να τους πετάμε σκατά με καταπέλτες.
Για τον εκπροσωπο του καλλιτεχνικου διευθυντη @κυριο Θεοδωροπουλο:
Μπορει οι κοκκορες να ειναι κατοικιδια ζωα, αλλα καμμια σκηνη δεν ειναι ο καταληλλος τοπος για κατοικιδια ζωα.
Ο κυριος Θεοδωροπουλος θαπρεπε να γνωριζει οτι οσα ζωα παιρνουν μερος σε σκηνικες παραστασεις δεν «δανειζονται» απο τη διπλανη στανη, γιατι αλλιως δεν θα ησαν υπακουα στις απαιτησεις του εκαστοτε σκηνοθετη η χορογραφου.
Ουτε και θα συμπεριφερονταν ησυχα και προσαρμοστικα σε ενα περιβαλλον, που τους ειναι εντελως ξενο και αφυσικο.
Προερχονται απο εταιρειες που ζουν αποκλειστικα απο τον «δανεισμο» ζωων για τετοιες αναγκες.
Ειναι τα λεγομενα film animals, και δινονται με συμβολαιο. Αυτο στη Γερμανια ειναι προϋποθεση και επιβαλλεται απο τον νομο.
Αυτες οι εταιρειες που τα εχουν εγγυωνται και για την ασφαλεια τοσο των δρωντων επι σκηνης, οσο και για την ασφαλεια των θεατων.
Πως εξασφαλιζεται αυτη η εγγυηση?
Με συστηματικη κακοποιηση των ζωων στις μοναδες που κρατουνται.
Με σκληρο και βασανιστικο προγραμμα εκπαιδευσης, που αποσκοπει στην απολυτη προσαρμογη και υποταγη του ζωου στις εκαστοτε απαιτησεις του χωρου, στον οποιον δανειζονται. Και μαλιστα κατα τετοιο τροπο που να πιστευει ο καθε εξαπατημενος θεατης (ειτε της τηλεορασης ειτε της σκηνης) οτι προκειται για καλοβουλα, υπακουα ζωα.
Μιλαω κατω απο την εμπειρια που εχω σαν μακροχρονια ακτιβιστρια και υπερασπιστρια των δικαιωματων των ζωων.
Αν θελετε να μιλησουμε και κατω απο την επαγγελματικη μου ιδιοτητα και εμπειρια, την οποια εχω αποκτησει εδω και 32 χρονια στο θεατρικο κυκλωμα της Γερμανιας, θα σας ελεγα οτι εαν συμβει καποιο απροβλεπτο γεγονος επι σκηνης με τα ζωα που συμμετεχουν, θα εχετε ενα πολυ σοβαρο προβλημα.
Οχι με τους φιλοζωους.
Με το τμημα ελεγχου ασφαλειας και υγειας δημοσιων θεαματων.
Κατι αναλογο ειχε συμβει στο δικο μας θεατρο με τον ζωντανο κυκνο επι σκηνης απο τον «Lohengrin» του Wagner. Σε καποια παρασταση πεταξε πανω απο τους θεατες, παρολο που ηταν δεμενος, και διακοπηκε η παρασταση!!!
Την αλλη μερα βρισκοταν η κτηνιατρικη υπηρεσια μπροστα απο την πορτα του διευθυντη και απειλουσε με μηνυση.
Ο ζωντανος κυκνος αντικατασταθηκε σε ολες τις επομενες παραστασεις με συμβολικα «νεογνα κυκνου» απο πλαστικο.
Στην προκειμενη περιπτωση δεν θα πεταξουν βεβαια οι κοκκορες, γιατι οι κοκκορες δεν πετανε αλλα και επειδη καποιος φροντισε να τους βαλει τα οχτω δαχτυλα σε δυο παπουτσια και να τους εξαναγκασει ετσι σε ακινησια.
Αλλα ποιος ξερει τι αλλο μπορει να συμβει.
Αν δεν εχει ηδη συμβει ενα παραπτωμα απο τη μερια σας συμφωνα με την ελληνικη νομοθεσια.
Με τον Garcia δεν ειχα μεχρι στιγμης την τιμη να συνεργαστω.
Με τον φιλο του, τον καταλανό σκηνοθετη Calixto Bieito εχω κανει δυο οπερες.
Δεν θα εκφραστω ουτε για τον εναν ουτε για τον αλλον, καλλιτεχνικα.
Αλλα οσον αφορα την θεωρηση και των δυο γυρω απο τα ζωα, θα μπορουσα με σιγουρια να πω:
«οπου λαλουν τετοιοι καλλιτεχνες, αργει να ξημερωσει»!!
Venus