Τον σοβαρά τραυματισμένο Αργυροπελεκάνο, που εντοπίστηκε με έγκαυμα στην φτερούγα αρνήθηκε να μεταφέρει χθες στην Αθήνα το Κ.Τ.Ε.Λ. Καστοριάς τηρώντας το γράμμα του νόμου και παραβλέποντας ότι το σπάνιο πτηνό κινδύνευε.
Το πουλί το βρήκαν σοβαρά τραυματισμένο από καλώδια της Δ.Ε.Η. εργαζόμενοι της Εταιρίας Προστασίας Πρεσπών και από τις Πρέσπες τον πήγαν στα Γρεβενά. Εκεί το παρέλαβε ο Θόδωρος Κολόκας και φρόντισε ώστε να μεταφερθεί με λεωφορείο του Κ.Τ.Ε.Λ. Γρεβενών στην πρωτεύουσα και στις εγκαταστάσεις της ΑΝΙΜΑ στην Καλλιθέα για νοσηλεία εξήγησε στο www.zoosos.gr η Μαρία Γανωτή υπεύθυνη του Σύλλογου Προστασίας και Περίθαλψης Άγριας Ζωής ΑΝΙΜΑ.
Εκτεταμένα τα εγκαύματα στην φτερούγα του.
Ο Αργυροπελέκανος, ένα είδος σπάνιο και αυστηρά προστατευόμενο, ταξίδεψε όλο το βράδυ και σήμερα το πρωί έφτασε στην ΑΝΙΜΑ. Το συγκεκριμένο πουλί φέρει σήμανση στα φτερά αλλά και ειδικό πομπό μέσω του οποίου οι ορνιθολόγοι μελετούν το ταξίδι του και τον κύκλο της ζωής του.
Ο τραυματίας στην ΑΝΙΜΑ έφτασε τελικά με δρομολόγιο του Κ.Τ.Ε.Λ. Γρεβενών.
Η εγκύκλιος, που οφείλουν τα Κ.Τ.Ε.Λ. όλης της χώρας να εφαρμόζουν, ορίζει ότι δεν επιτρέπεται να ταξιδεύουν στον χώρο των αποσκευών ή και ασυνόδευτα χωρίς τα απαραίτητα έγγραφα (TRACES) ζώα (κατοικίδια, άγρια κ.ά.) καθώς απαιτείται να έχει γίνει σε αυτά κτηνιατρικός έλεγχος για την πρόληψη ασθενειών.
Αυτό είναι ένα σωστό μέτρο ειδικά για τα κατοικίδια για να αποφεύγονται οι παράνομες εμπορικές συναλλαγές. Όμως για τα άγρια ζώα, που η ζωή τους τίθεται σε κίνδυνο, ο κτηνιατρικός έλεγχος και τα σχετικά έγγραφα δεν μπορούν να γίνουν αμέσως και ειδικά όταν τίθεται θέμα ζωής και θανάτου.
Όταν η ζωή ενός τέτοιου σπάνιου είδους είναι σε άμεσο κίνδυνο και ο χρόνος είναι πολύτιμος οφείλουν οι αρμόδιοι να κάνουν αυτή την μικρή παράβαση, να πάρουν αυτό το ελάχιστο ρίσκο για να βοηθήσουν στη διάσωση του.
Διαβάστε επίσης:
Απαγορεύονται τα ασυνόδευτα ζώα αν δεν έχουν τα απαραίτητα έγγραφα
Καρδίτσα: Έσωσαν τον πελαργό αλλά ήρθαν αντιμέτωποι με την άρνηση του Κ.Τ.Ε.Λ.
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε να σας ενημερώνουμε για όσα συμβαίνουν στα ζώα στην Ελλάδα ενισχύοντας το www.zoosos.gr
Ο νόμος είναι ζων και ερμηνεύεται κατά την περίσταση, με κανόνες, λογικήςκλπ. Τονεύμα του νόμου ζητείται πάντοτε, ο σκοπός του νομοθέτη, που είναι πάντα να διευκολύνει τη ζωή και όχι το αντίθετο.Με τη σωστή ερμηνεία, και χωρίς παράβαση τπυ νόμου, έπρεπε να παραληφθή το άγριο και πολύτιμο ζώο και να μεταφερθή με τα δημόσια μέσα, διότι έτσι λέι ο νόμος, το πνεύμα του!
Αγαπητοί, σκεφτείτε έναν πολίτη που βρίσκει ένα τραυματισμένο γεράκι, πχ, στην αυλή του στο χωριό. Που μπαίνει στον κόπο να ψάξει να βρει τηλέφωνα (δηλ ξοδεύει χρόνο και χρήμα). Που μετά από τις υποδείξεις πάει ενδεχομένως με το αυτοκίνητό του στο κοντινότερο ΚΤΕΛ (χρόνος και χρήμα, βενζίνες κλπ). Που πληρώνει από την τσέπη του 10 ευρώ κατά μέσον όρο για να φύγει το δέμα.
Πείτε του λοιπόν ότι πρέπει να πάει να βρει έναν κτηνίατρο πριν, ώστε να του πιστοποιήσει ότι το πουλί είναι υγιές και μπορεί να ταξιδέψει. Εννοείται ότι το γεράκι δεν έχει βιβλιάριο ώστε να δει ο γιατρός αν έχει κάνει εμβόλια κλπ όπως σ΄ένα σκυλάκι. Τί θα δει ο γιατρός αν δεν κάνει διαγνωστικές εξετάσεις; Πώς θα δει αν φερει μεταδοτικό νόσημα, εκτός κι αν αυτό είναι εμφανέστατο, πράγμα που ειδικά στα πουλιά σπανίως συμβαίνει; πόσες μέρες θα χρρειαστεί ώστε να έχει απαντήσεις στις διαγνωστικές εξετάσεις; Πόσα χρήματα θα χρειαστούν;
Η περίθαλψη άγριων ζώων στην Ελλάδα, αν πρέπει να γίνει με όρους απόλυτης νομιμότητας, απλώς θα σταματήσει. Διότι σύμφωνα με τον νόμο, όταν βρεθεί το τραυματισμένο γεράκι ο πολίτης πρέπει να φωνάξει τη Δασική Υπηρεσία που με τη σειρά της θα πρέπει να το παραλάβει με όχημα που να πληροί τις προδιαγραφές, να το μεταφέρει σε κτηνίατρο και όταν μεταφερθεί σε Κέντρο Περίθαλψης πάλι αυτό να γίνει με ειδικό όχημα. Ο πολίτης που θα συλληφθεί με ένα τραυματισμένο γεράκι στο αυτοκίνητό του, άσχετα αν το μεταφέρει για περίθαλψη, είναι παράνομος!
Χρόνια τώρα δεκάδες χιλιάδων ζώων στην Ελλάδα έχουν μεταφερθεί προς Κέντρα Περίθαλψης κι από εκεί προς την ελευθερία χάρη σ΄αυτό που το Σύνταγμα αναφέρει ως πατριωτισμό των Ελλήνων, στο τελευταίο του άρθρο: χάρη δηλαδή στη συνείδηση ότι η άγρια ζωή είναι εθνικός πλούτος, υποχρέωσή μας είναι η διαφύλαξή του και τα ρίσκα που παίρνουμε, τριάντα χρόνια τώρα οι πολίτες που φροντίζουν για την αποστολή των ζώων, οι οδηγοί των ΚΤΕΛ και οι λοστρόμοι των πλοίων,οι κτηνίατροι που εμπλέκονται εμείς που τα περιθάλπτουμε , αξίζουν τον κόπο.
Αυτό που μάλλον δεν καταλαβαίνεις είναι οτι όταν ένα άγριο ζώο,ειδικά μετά από ηλεκτροπληξία δεν λάβει την κατάλληλη περίθαλθη,δεν υπάρχει καμια πιθανότητα να επιβιώσει..... ένας απλός κτηνίατρος, ειδικά στην επαρχία δεν εχει τις καταλληλες γνωσεις,πολλές φορες ουτε καν για τις πρωτες βοήθειες πόσο μάλλον για την περίθαλψη ενώς άγριου πουλιού.... αντιθέτως τα κέντρα περίθαλψης άγριων ζώων όπως στην συγκεκριμένη περίπτωση η ΑΝΙΜΑ, συνεργάζονται με κτηνιάτρους εξειδικευμένους πάνω στην περίθαλψη πουλιών, ερπετών κτλ. Αμα δεν ταξίδευαν αυτα τα ζωα λοιπόν από κάθε άκρη της Ελλάδας προς αυτά τα κέντρα,στις περισσότερες των περιπτωσεων θα πέθαιναν..... τόσο απλά......δεν υπάρχει ενδίαμεση λύση!
Τα άγρια ζώα έχουν ακόμα περισσότερους λόγους να είναι πιστοποιημένα από κτηνίατρο πριν μεταφερθούν. Λύσεις υπάρχουν: Να αλλάξει άμεσα η εγκύκλιος και να επιτρέπει την επείγουσα πιστοποίηση από κτηνίατρο (όχι απαραίτητα γραπτή) για τη λήψη των απαραίτητων μέτρων ασφαλείας για τη μεταφορά του ζώου μέσω ΚΤΕΛ. Εδώ είναι μια φορά που αν και έχω τραβήξει πολλά με τη μεταφορά του σκύλου μου στα ΜΜΜ της Ελλάδας, θα πάρω το μέρος του οδηγού. Ο νόμος δεν είναι για να τηρείται επιλεκτικά.
Αγαπητοί
τα πράγματα δεν είναι έτσι απλά.Ποτέ δεν είχαμε πρόβλημα θερμοπληξίας, εκτός κι αν κάποιος έχει στείλει από τη Λάρισα, ας πούμε, ένα πουλί καταμεσήμερο τον Ιούλιο. Όλοι εσείς που ασχολείστε με τα κατοικίδια πρέπει να καταλάβετε τη διαφορά του κατοικίδιου από το άγριο ζώο: το σκυλάκι σαςε νοιώθει άγχος μακρυά σας, σ΄έναν άγνωστο σκοτεινό χώρο, παθαίνει έντονο στρες και ενδεχομένως αυτό προκαλεί τη θερμοπληξία. Ενα άγριο πουλί, όμως, αν ταξιδέψει μέσα στην καμπίνα του λεωφορείου με τις φωνές και τα φώτα θα τρελλαθεί από το άγχος. Η ησυχία και το σκοτάδι της μπαγκαζιέρας, αντίθετα, το βοηθούν να ηρεμήσει και να ταξιδέψει με ασφάλεια. Το πρώτο πράγμα που λέμε στα σεμινάρια πρώτων βοηθειών για άγρια ζώα είναι:αποκλεισμός από οπτική και ηχητική επαφή με τον άνθρωπο ή τα κατοικίδια ζώα. Οι περισσότερες μπαγκαζιέρες είναι πλέον εν τω μεταξύ κλιματιζόμενες, και κατά τους θερινούς μήνες εμείς υποδεικνύουμε στους πολίτες που θέλουν να στείλουν ένα πουλί, πχ, να προτιμούν τα βραδυνά ή τα πολύ πρωινά δρομολόγια το καλοκαίρι.
Τώρα, υπολογίστε το παρακάτω:η ΑΝΙΜΑ μόνο το 2014 3.500 άγρια ζώα. Τα περισσότερα ήλθαν ασυνόδευτα, με ΚΤΕΛ ή με καράβια, τα υπόλοιπα που βρέθηκαν εντός Αττικής και έφτασαν με άλλους τρόπους (αρκετά και με τον ΗΣΑΠ, οι οδηγοί του οποίου είναι εξαιρετικά συνεργάσιμοι, όταν πρόκειται για ένα μικρό κουτάκι μ΄ένα πχ κοτσυφάκι). Πρέπει να καταλάβετε ότι όλη αυτή η προσπάθεια γίνεται με μηδέν χρήματα, δεν υπάρχει περίπτωση να συνοδεύσει το ζώο ο πολίτης που το βρίσκει, πάλι καλά που πληρώνει τα έξοδα αποστολής. Δεκάδες χιλιάδες άγριων ζώων έχουν μεταφερθεί έτσι από την δεκαετία του ΄80, όταν και ξεκίνησε η περίθαλψη στην Ελλάδα. Ποτέ δεν δημιουργήθηκε πρόβλημα με τα ΚΤΕΛ, αν εφαρμοστεί ο νόμος όπως λέτε (ευτυχώς που τα περισσότερα ΚΤΕΛ κάνουν την υπέρβαση) χιλιάδες άγρια ζώα θα πεθαίνουν αβοήθητα σε όλη την επικράτεια.
Αγαπητοί
τα πράγματα δεν είναι έτσι απλά.Ποτέ δεν είχαμε πρόβλημα θερμοπληξίας, εκτός κι αν κάποιος έχει στείλει από τη Λάρισα, ας πούμε, ένα πουλί καταμεσήμερο τον Ιούλιο. Όλοι εσείς που ασχολείστε με τα κατοικίδια πρέπει να καταλάβετε τη διαφορά του κατοικίδιου από το άγριο ζώο: το σκυλάκι σαςε νοιώθει άγχος μακρυά σας, σ΄έναν άγνωστο σκοτεινό χώρο, παθαίνει έντονο στρες και ενδεχομένως αυτό προκαλεί τη θερμοπληξία. Ενα άγριο πουλί, όμως, αν ταξιδέψει μέσα στην καμπίνα του λεωφορείου με τις φωνές και τα φώτα θα τρελλαθεί από το άγχος. Η ησυχία και το σκοτάδι της μπαγκαζιέρας, αντίθετα, το βοηθούν να ηρεμήσει και να ταξιδέψει με ασφάλεια. Το πρώτο πράγμα που λέμε στα σεμινάρια πρώτων βοηθειών για άγρια ζώα είναι:αποκλεισμός από οπτική και ηχητική επαφή με τον άνθρωπο ή τα κατοικίδια ζώα. Οι περισσότερες μπαγκαζιέρες είναι πλέον εν τω μεταξύ κλιματιζόμενες, και κατά τους θερινούς μήνες εμείς υποδεικνύουμε στους πολίτες που θέλουν να στείλουν ένα πουλί, πχ, να προτιμούν τα βραδυνά ή τα πολύ πρωινά δρομολόγια το καλοκαίρι.
Τώρα, υπολογίστε το παρακάτω:η ΑΝΙΜΑ μόνο το 2014 3.500 άγρια ζώα. Τα περισσότερα ήλθαν ασυνόδευτα, με ΚΤΕΛ ή με καράβια, τα υπόλοιπα που βρέθηκαν εντός Αττικής και έφτασαν με άλλους τρόπους (αρκετά και με τον ΗΣΑΠ, οι οδηγοί του οποίου είναι εξαιρετικά συνεργάσιμοι, όταν πρόκειται για ένα μικρό κουτάκι μ΄ένα πχ κοτσυφάκι). Πρέπει να καταλάβετε ότι όλη αυτή η προσπάθεια γίνεται με μηδέν χρήματα, δεν υπάρχει περίπτωση να συνοδεύσει το ζώο ο πολίτης που το βρίσκει, πάλι καλά που πληρώνει τα έξοδα αποστολής. Δεκάδες χιλιάδες άγριων ζώων έχουν μεταφερθεί έτσι από την δεκαετία του ΄80, όταν και ξεκίνησε η περίθαλψη στην Ελλάδα. Ποτέ δεν δημιουργήθηκε πρόβλημα με τα ΚΤΕΛ, αν εφαρμοστεί ο νόμος όπως λέτε (ευτυχώς που τα περισσότερα ΚΤΕΛ κάνουν την υπέρβαση) χιλιάδες άγρια ζώα θα πεθαίνουν αβοήθητα σε όλη την επικράτεια.
Διαφωνώ. Η νομοθεσία είναι νομοθεσια. Οπως παλέψαμε να μην μπαίνουν σκυλιά και γάτες στην μπαγκαζιέρα, έτσι πρεπει να μην μπαίνουν αγρια. Αν το αγριο ζωο εχανε τη ζωη του απο θερμοπληξία τι θα λεγαμε? οτι φταίει το ΚΤΕΛ! να βρίσκεται αλλη λυση!!!!! καταλαβαίνω οτι ειναι / ηταν επείγον αλλα πρέπει να σεβομαστε τους νομους που οι ιδιοι απαιτησαμε!!!!