Στο βίντεο, που έστειλε στο www.zoosos.gr η κίνηση «ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΓΟΥΝΑΣ» καταγράφεται το οδοιπορικό των γουνοφόρων μινγκ κατά τη μεταφορά τους από την Ολλανδία στην Ελλάδα μέσω της Γερμανίας, της Αυστρίας και της Ιταλίας.
Τα μινγκ καθ' όλη τη διάρκεια του ταξιδιού αναγκάζονται να κάθονται πάνω στις ακαθαρσίες τους, ενώ δεν τους παρέχεται καθόλου τροφή παρά το γεγονός, ότι το ταξίδι είναι πολυήμερο. Αυτό δεν είναι μία μεμονωμένη περίπτωση και πολλά μινγκ πεθαίνουν κατά τη διάρκεια τέτοιων ταξιδιών.
Η έκθεση της γερμανικής φιλοζωικής οργάνωσης «Animals’ Angels» αναφέρει τις άθλιες συνθήκες μεταφοράς, που διαπιστώθηκαν κατά τη μεταφορά 1.800 μινκ από την Ολλανδία στην Ελλάδα και την Καστοριά (Bosmann Minkfarm) τον Δεκέμβριο του 2011. Τα ζώα πριν σφαγιαστούν από τους εκτροφείς τους βασανίζονται καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού.
Σύμφωνα με την έκθεση της γερμανικής φιλοζωικής οργάνωσης «Animals’ Angels»:
- Τα ζώα βρίσκονταν σε κλουβιά σε σειρές το ένα πάνω στο άλλο και τα οποία δεν είχαν στηριχθεί καλά με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να πέσουν κάτω λόγω απότομων ελιγμών του φορτηγού. Υπήρχαν κλουβιά στο πάτωμα αλλά είναι ασαφές αν είχαν πέσει κάτω ή αν είχαν σκόπιμα τοποθετηθεί εκεί. Σε κάθε περίπτωση υπήρχε υψηλός κίνδυνος πτώσης.
- Το δάπεδο των κλουβιών αποτελείται από σύρμα. Έτσι όπως μεταφέρονταν τα μινκ σε συρμάτινα κλουβιά, τα ούρα των ζώων που βρίσκονταν υψηλότερα έσταζαν κάτω στα χαμηλότερα κλουβιά (και στα δοχεία νερού).
- Δεν υπήρχε υλικό στα κλουβιά για να απορροφήσει τα περιττώματα των ζώων.
- Διαπιστώθηκε έντονη δυσοσμία εξαιτίας των περιττωμάτων.
- Δύο φορές διαπιστώθηκε, ότι μινγκ είχαν διαφύγει από κλουβιά, ενώ βρέθηκαν και ίχνη αίματος από μινκ στο πάτωμα.
- Δεν υπήρχε τροφή για τα ζώα στο όχημα ενώ τα ζώα δεν είχαν τραφεί για περισσότερο από δύο ημέρες. Ήταν προγραμματισμένο να μην σιτιστούν τα ζώα καθ’ όλη τη διάρκεια της μεταφοράς των 3 ημερών.
- Δεν υπήρχε κανένα κτηνιατρικό έγγραφο που να αναφέρει την κατάσταση της υγείας των ζώων.
- Διαπιστώθηκε ότι ο μεταφορέας δεν είχε άδεια μεταφοράς βιζόν.
Σύμφωνα με δηλώσεις του συνοδού των μινκ, τα ζώα ταΐστηκαν για τελευταία φορά πριν το ταξίδι στο εκτροφείο στην Ολλανδία την Δευτέρα, 21.11.11 και σύμφωνα με πληροφορίες τα ζώα ταΐστηκαν ξανά το απόγευμα στις 24.11.11.
Με τις καθυστερήσεις στο σταθμό ελέγχου και κάποια μηχανική βλάβη το φορτηγό έφτασε στον προορισμό του στις 26.11.11, έπειτα από ταξίδι 5 ημερών.
Τον κώδωνα του κινδύνου κρούουν οι περιβαλλοντικές οργανώσεις καθώς ο Νότιος Κυπαρισσιακός Κόλπος κινδυνεύει να καταστραφεί με ευθύνη του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (Υ.ΠΕ.Κ.Α.). Πρόκειται για μια περιοχή με εξέχουσα περιβαλλοντική σημασία καθώς αποτελεί τη δεύτερη σημαντικότερη περιοχή ωοτοκίας της θαλάσσιας χελώνας Carettacarettaστη Μεσόγειο και φιλοξενεί εκτεταμένο οικοσύστημα θινών.
Η πρόσφατη μεγάλη φωτιά στη Ζάκυνθο έφτασε μέχρι το κατώφλι της σημαντικότερης παραλίας ωοτοκίας της Caretta caretta στη Μεσόγειο, τα Σεκάνια. Ευτυχώς, η άμεση απειλή…
Τον περασμένο Σεπτέμβριο οι φύλακες του Φορέα Διαχείρισης Δέλτα Αξιού εντόπισαν εντός του Περιβαλλοντικού Πάρκου Γαλλικού Ποταμού ένα κλεμμένο αυτοκίνητο και ένα άδειο… παγκάρι. Ενημέρωσαν την Αστυνομία για τα ευρήματα και εκείνη ανέλαβε τα περαιτέρω. Όπως πληροφορηθήκαμε, το εγκαταλειμμένο αγροτικό αυτοκίνητο που χρησιμοποίησαν οι κλέφτες ανήκε σε κάτοικο Μενεμένης. Το δε παγκάρι δεν μάθαμε από ποια εκκλησία προήλθε…
αλητες θα τα πουμε το σαββατο