Σήμερα άρχισε στον προαύλιο χώρο του Γεωπονικού Πανεπιστήμιου Αθηνών στο πλαίσιο της «documenta 14» η έκθεση των 54 προβάτων που βάφτηκαν με μπλε (λουλακί) φυτικό χρώμα για το καλό… της τέχνης από τον καλλιτέχνη Aboubakar Fofana, o οποίος ισχυρίζεται ότι βάφοντας ζωντανά ζώα τιμάει τις χώρες της Αφρικής και τις παραδόσεις τους μέσω του πρότζεκτ που ονόμασε «Ευλογία Αφρικής, 2017» (Ka touba Farafina yé).
«Θέλουμε να μας βάψεις» είπαν τα πρόβατα στον διεθνούς φήμη καλλιτέχνη;
Όσοι συγκεντρώθηκαν σήμερα πρωί στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο για να ακούσουν την άποψη του καλλιτέχνη – που έχει εμπειρία στις παραδοσιακές τεχνικές βαφής – για την σημασία του λουλακί χρώματος στην αφρικανική παράδοση κοιτούσαν με απορία και φάνηκαν ιδιαιτέρως ενοχλημένοι από την παρουσία όσων πήγαν εκεί και διαμαρτυρήθηκαν για το θέαμα φωνάζοντας συνθήματα, κρατώντας πανό, αφίσες και ανταπαντώντας στις «καλλιτεχνικές ευαισθησίες» με επιχειρήματα.
Στην συζήτηση, που έγινε με τον καλλιτέχνη, οι φιλόζωοι παρενέβησαν για να κάνουν κατανοητό ότι αυτό δεν είναι τέχνη, όπως εξήγησε στο www.zoosos.gr η Ειρήνη Βάλτερ, η οποία άκουσε μεταξύ άλλων τον κ. Fofana να λέει πόσο αγαπάει τα ζώα και τα φυτά, ότι μιλάει μαζί τους, ενώ δήλωσε δημοσίως ότι μιλάει με τα πρόβατα και εκείνα του ζήτησαν να τα βάψει!
Ο κ. Fofana για να πείσει τους αντισπισιστές πόσο αγαπάει τα ζώα εξιστόρησε και το πως και ο ίδιος δεν έτρωγε κρέας επί 15 χρόνια και άρχισε και πάλι να το κάνει για να σώσει τη μάνα του. Αυτό συνέβη, όπως εξήγησε, γιατί η μητέρα του αρνούνταν να τραφεί με κρέας παρά την συμβουλή των γιατρών και δήλωσε ότι θα το πράξει μόνο αν και γιος της φάει ζωική πρωτεΐνη. Έτσι και ο ίδιος για να την σώσει αναγκάστηκε να τραφεί τελικά και πάλι με κρέας…
Οι φιλόζωοι μεταξύ άλλων άκουσαν να τους χαρακτηρίζουν φασίστες – επειδή διακόπτουν την «καλλιτεχνική» έκθεση και διαμαρτύρονται για τα δικαιώματα των ζώων – και τον πρύτανη του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Γιώργο Παπαδούλη, να λέει εξαιρετικά ενοχλημένος από την παρουσία των διαδηλωτών, ότι και «τα φυτά πονούν» και πως αυτοί που διαμαρτύρονται τώρα δεν λένε τίποτα για την σφαγή των ζώων το Πάσχα πετώντας ουσιαστικά το μπαλάκι στην εξέδρα…
Παρόμοια μη επιχειρήματα και άλλες ανοησίες (για να το πούμε ευγενικά) ακούστηκαν και από άλλους «αρμόδιους» όπως ο καθηγητής Ιωσήφ Μπιζέλης, επικεφαλής του Τμήματος Επιστήμης Ζωικής Παραγωγής και του Εργαστηρίου Γενικής και Ειδικής Ζωοτεχνίας, που συζητώντας με παρευρισκόμενους διαδηλωτές συνέκρινε τη βαφή των προβάτων για το «καλό της τέχνης», με τον εμβολιασμό των παιδιών (!) κάνοντας τους παριστάμενους να αναρωτηθούν για το πόσο σχετική είναι αυτή η σύγκριση ή τι τελικά αποδεικνύει. Μάλιστα για να πείσει για αυτά που ισχυρίστηκε υποστήριξε ότι γνωρίζει περισσότερα γιατί είναι χημικός!
Τα πρόβατα, όπως θα δείτε και στο σχετικό βίντεο, μεταφέρθηκαν βαμμένα σ’ ένα περιφραγμένο χωράφι στους κήπους του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών και έτσι δεν είμαστε σε θέση να διαπιστώσουμε πόσο «συναίνεσαν» σε αυτό ή τι «ζήτησαν» από τον κ. Fofana, ο οποίος προφανώς έχει το μοναδικό χάρισμα να «μιλάει» μαζί τους.
Σύμφωνα με την «documenta 14» τα 54 βαμμένα αρνιά θα βρίσκονται στον οπωρώνα που έχει προετοιμαστεί ειδικά γι’ αυτά στη νότια πλευρά προς την Ιερά Οδό και θα εκτίθενται κάθε Σάββατο και Κυριακή έως τις 29 Ιουνίου 2017 μεταξύ 11:00 και 17:00.
Μάλιστα στην σχετική ανακοίνωση που δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα των διοργανωτών –για να καμφθούν οι αντιδράσεις – γίνεται αναφορά στις ιαματικές ιδιότητες της συγκεκριμένης λουλακί φυτικής βαφής.
Συγκεκριμένα διαβάζουμε τα εξής: «Επειδή περιλαμβάνει ουσία με αποδεδειγμένα ευεργετική δράση στην υγεία, το λουτρό λουλακιού δεν θα είναι επιζήμιο για τα ζώα, αλλά δυνητικά θα βελτιώσει την κατάστασή τους. Επίσης, και ο καλλιτέχνης θα έχει διαρκώς τα χέρια του μέσα στο διάλυμα λουλακιού. Αυτή η συνεργασία με μια ευρεία κοινότητα που περιλαμβάνει επαγγελματίες από τον χώρο του πανεπιστημίου και της τέχνης, αλλά και βαφική των φυτών και ζωντανά ζώα, εντάσσεται στην πίστη του καλλιτέχνη στη διασύνδεση όλων των ζωντανών πλασμάτων και φέρνει την τέχνη εγγύτερα στη ζωή».
Τα δικαιώματα των ζώων είναι πάνω από κάθε τέχνη, παράδοση, έθιμο
Το τι νομίζει ό,τι κάνει κάθε καλλιτέχνης αφορά κυρίως τον ίδιο, τους κριτικούς τέχνης, τους χορηγούς του, το κουλτουριάρικο κοινό, που πληρώνει για να τον παρακολουθεί ή και για να αγοράζει τα έργα του. Και εμάς εδώ στο www.zoosos.gr καθόλου δεν μας ενδιαφέρει να εξετάσουμε την καλλιτεχνική αξία τέτοιων πράξεων.
Περιοριζόμαστε στα θέματα που αφορούν στα δικαιώματα των ζώων και πως αυτά χρησιμοποιούνται από τους ανθρώπους στη χώρα μας. Τα ρεπορτάζ και τα άρθρα μας μεταξύ άλλων πέραν του νόμιμου και του ηθικού αναφέρουν συχνά και πόσο η υπάρχουσα – για την προστασία των ζώων – νομοθεσία εφαρμόζεται τελικά ή όχι. Γι’ αυτό και για πολλοστή φορά επισημαίνουμε ότι ουσιαστικά το ελληνικό κράτος και οι αρμόδιοι φορείς, όπως π.χ. η Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών, ο Δήμος Αθηναίων (που είναι και χορηγός) επέτρεψαν την παράνομη αυτή έκθεση.
Όσοι θελήσουν να ανταπαντήσουν στα επιχειρήματα μας λέγοντας «πως κάνετε έτσι, απλά τα έβαψαν» ή «για την σφαγή των ζώων το Πάσχα δεν λέτε τίποτα» προτείνουμε να κάνουν μια διαδικτυακή περιήγηση στο αρχείο του www.zoosos.gr.
Στις 23 Απριλίου μέλη της Ομάδας Εθελοντών Καταφυγίου Έδεσσας εντόπισε στην πόλη της Έδεσσας τη σκυλίτσα που βλέπετε. Το ζώο είχε χτυπήσει το πόδι του σε τροχαίο και περιφερόταν με το κάταγμα. Μετά από κόπο κατάφεραν να την πιάσουν και να την πάνε στον κτηνίατρο. Στο κτηνιατρείο του Βασίλη Σλίμπα οι ακτινογραφίες – όπως εξήγησε στο www.zoosos.gr η Θεώνη που είναι μέλος της ομάδας των εθελοντών φιλόζωων – δεν έδειξαν μόνο το σπασμένο οστό.
Επί της οδού Φορμίωνος στο Παγκράτι της Αθήνας και στον αριθμό 186 η φιλόζωη Μένη Νικολακοπούλου εντόπισε ένα σκυλί ράτσας Γκριφόν να περιφέρεται μέσα στην μικρή αυλή. Το ζώο το παράτησαν εκεί οι ιδιοκτήτες του και το καταδίκασαν στην απομόνωση χωρίς φαγητό και νερό αφού περνάνε για να το ταΐσουν, όπως της είπαν οι γείτονες, όποτε το θυμούνται…
Της Ελένης Ηλιοπούλου Με ποινή φυλάκισης 18 μηνών με τριετή αναστολή και 5.000 ευρώ χρηματική ποινή καταδικάστηκε ερήμην σήμερα από το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Γιαννιτσών ο…