Σκύλος νεκρός από φόλα στον Περίβολο Σαντορίνης
Στον Περιβόλο της Σαντορίνης ο Λευτέρης Κικίδης έχασε χθες 7 Απριλίου τον σκύλο του από φόλα καθώς κάποιος τοποθέτησε δηλητηριασμένη τροφή έξω από το σπίτι…
Της Ελένης Ηλιοπούλου
Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καστοριάς διά της υπευθύνου Σχολικών Δραστηριοτήτων ιδρύει για το σχολικό έτος 2017-2018 Τοπικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Πολιτισμού (ΤΔΠΕΠ) με θέμα: «Γούνα: περιβάλλον και πολιτισμός» παραβλέποντας σκόπιμα τον βασανισμό μέχρι θανάτου χιλιάδων ζώων, παραβλέποντας τα φρικτά εγκλήματα που συμβαίνουν στα εκτροφεία των γουνοφόρων στην Καστοριά και μάλιστα εντάσσει το αιματοβαμμένο εμπόριο γούνας στο πλαίσιο της «περιβαλλοντικής εκπαίδευσης» για τα δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία του νομού.
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση «Οι μαθητές που θα συμμετέχουν στο ΤΔΠΕΠ μέσα από την ενεργητική συμμετοχή τους θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν όλα τα στάδια παραγωγής και δημιουργίας, να ενημερωθούν πολύπλευρα από διαφορετικούς φορείς και μακροπρόθεσμα να αναγνωρίσουν μια επαγγελματική διέξοδο».
Φυσικά οι αρμόδιοι δεν λένε – σκόπιμα – τι πραγματικά συμβαίνει στα εκτροφεία γουνοφόρων ζώων στην Καστοριά, γιατί αν πραγματικά έδειχναν πως οι εκτροφείς και οι εκδορείς βασανίζουν τα ζώα για βγάλουν τη γούνα τους δεν θα έμενε ούτε ένα παιδάκι που να μην έχει κλονιστεί από το φρικτό θέαμα…
Οφείλουμε να τονίσουμε ότι τέτοια «μαθήματα», ώστε τα παιδιά να εκπαιδευτούν από νωρίς στην ιδέα του βασανισμού των ζώων με σκοπό το κέρδος, δείχνουν την πραγματική οπισθοδρόμηση της ελληνικής κοινωνίας στα ζητήματα των δικαιωμάτων των ζώων. Εκπαιδευτικοί αντί να δείξουν το έγκλημα ώστε να οδηγηθούμε στον σταδιακό τερματισμό του, μέσω άλλων επαγγελματικών επιλογών των κατοίκων της περιοχής, συναινούν απολύτως σε αυτό και προτρέπουν τα παιδιά να το διαπράξουν ως ενήλικες – εργαζόμενοι.
Το νόμιμο φυσικά και δεν είναι πάντα ηθικό, εντούτοις αυτό διόλου δεν απασχολεί τους αρμόδιους της Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καστοριάς, που αντιμετωπίζει και τα γουνοφόρα ζώα όχι ως συναισθανόμενα πλάσματα, αλλά ως εργαλεία, ως τους φορείς της γούνας τους.
Θυμίζουμε ότι στις 22 Φεβρουαρίου 2016 με εγκύκλιο ο Κωνσταντίνος Κωνσταντόπουλος περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας με αφορμή τις διαμαρτυρίες φιλοζωικών φορέων και τις τότε εγκυκλίους του Υπουργείου Παιδείας ζητούσε να αποτρέπεται η επίσκεψη μαθητών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε χώρους όπου διαβιούν αιχμάλωτα ζώα, όπως είναι τα εκτροφεία γουνοφόρων.
Μάλιστα ανέφερε – και μπορείτε να την δείτε εδώ – ότι οι επισκέψεις αυτές στους συγκεκριμένους χώρους δεν πρέπει να γίνονται «αφού αυτό κρίνεται άκρως αντιεκπαιδευτικό και επιζήμιο για τη διαμόρφωση υγιούς αντίληψης των μικρών μας μαθητών, σχετικά με την προστασία του Περιβάλλοντος και της άγριας πανίδας του τόπου μας και να πραγματοποιούνται επισκέψεις μικρών μαθητών σε χώρους, που συμβάλλουν στη διαμόρφωση οικολογικής συνείδησης και στην προαγωγή της Εθνικής Ιστορικής, Πολιτιστικής και Πνευματικής κληρονομιάς του τόπου μας».
Τι είδους περιβαλλοντική εκπαίδευση και πολιτισμός προωθείται μέσω του βασανισμού ζώων;
Στο σχετικό δελτίο Τύπου διαβάζουμε τα εξής: «Το Δίκτυο υλοποιείται στα πλαίσια εκπόνησης προαιρετικών Πολιτιστικών και Περιβαλλοντικών Προγραμμάτων με την ίδια θεματολογία και στο πλαίσιο Περιβαλλοντικών και Πολιτιστικών δράσεων και απευθύνεται αρχικά σε όλους τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης Καστοριάς.
Η ΔΠΕ Καστοριάς, λαμβάνοντας υπόψη τη μεγάλη ανταπόκριση και παράλληλα το ενδιαφέρον που δείχνει η εκπαιδευτική κοινότητα, με την υλοποίηση κάθε χρόνο περιβαλλοντικών προγραμμάτων στη θεματική της προστασίας του περιβάλλοντος και της πολιτιστικής κληρονομιάς αλλά και της ανάδειξής της, ιδρύει το Τοπικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Πολιτισμού (ΤΔΠΕΠ) «Γούνα: Περιβάλλον και πολιτισμός» για τη σχολική χρονιά 2017-2018 συνδυάζοντας την προστασία και ανάδειξη του περιβάλλοντος με την ανάγκη αναγνώρισης της γούνας ως “τοπικού προϊόντος”, με πολιτιστικές, κοινωνικές και οικονομικές προεκτάσεις, έτσι ώστε οι εμπλεκόμενοι να εμφανίζονται περιβαλλοντικά εγγράμματοι και κοινωνικά συνειδητοποιημένοι όσον αφορά στην χρησιμότητα γνώσης της ιστορίας και του ρόλου που διαδραμάτισε η γούνα στην περιστασιακή οικονομική άνθιση της περιοχής αλλά και στην προοπτική προστασίας, ανάδειξης και ανάπτυξης ενός τόσο αναγνωρίσιμου προϊόντος παγκοσμίως.
Ποιος είναι ο σκοπός του Δικτύου;
Η Περιβαλλοντική και Πολιτισμική Εκπαίδευση με βάση τους στόχους, το περιεχόμενό της και την εξέλιξή της σε Εκπαίδευση για το Περιβάλλον, τον Πολιτισμό και την Αειφόρο Ανάπτυξη αποτελούν ουσιαστικά Αγωγή του Πολίτη, τόσο σε προσωπικό όσο και σε τοπικό και παγκόσμιο επίπεδο. Παράλληλα, η οικονομική κρίση είναι αφορμή για στροφή σε τομείς παραγωγής που αναδεικνύουν και προωθούν όχι μόνο την οικονομική ανάπτυξη ενός τόπου αλλά και την ανάδειξη της πολιτιστικής του συνέχειας και ευημερίας. Η γούνα από τα προϊστορικά χρόνια μέχρι σήμερα σηματοδοτεί με την πορεία της και την πορεία του τόπου περιβαλλοντικά, κοινωνικά, πολιτιστικά και οικονομικά.
Σκοπός λοιπόν του εν λόγω δικτύου με έδρα την Καστοριά αλλά και με την ελπίδα να μετασχηματιστεί σε εθνικό δίκτυο με τη συνεργασία της ΔΠΕ Κοζάνης την επόμενη σχολική χρονιά, είναι να εξοικειώσει όλους τους μαθητές με τη διαδικασία δημιουργίας μιας γούνας, από την εξοικονόμηση πρώτων υλών μέχρι τον σχεδιασμό και την παραγωγή του ρούχου. Επιπλέον, σκοπός μας είναι να φωτίσουμε τα σημεία σχετικά με την περιβαλλοντική σύνδεση όσον αφορά στην εκτροφή, εκμετάλλευση των ζώων αλλά και τη διαχείριση των αποβλήτων τους εξετάζοντας κάθε άποψη και αναδεικνύοντας την πραγματικότητα.
Οι μαθητές που θα συμμετέχουν στο ΤΔΠΕΠ μέσα από την ενεργητική συμμετοχή τους θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν όλα τα στάδια παραγωγής και δημιουργίας, να ενημερωθούν πολύπλευρα από διαφορετικούς φορείς και μακροπρόθεσμα να αναγνωρίσουν μια επαγγελματική διέξοδο. Παράλληλα, θα έχουν την ευκαιρία να ευαισθητοποιηθούν στο θέμα διαχείρισης των απορριμμάτων-ανακύκλωσης, να καλλιεργήσουν στάσεις και συμπεριφορές απέναντι στην σχέση γουνοποιιτικών επιχειρήσεων-περιβάλλοντος, να συμβάλλουν στην ευαισθητοποίηση και ενημέρωση της τοπικής κοινότητας, ενώ μέσω της συνεργασίας εντός της μαθητικής ομάδας αλλά και του σχολείου με τοπικούς φορείς, να εμφανίσουν βελτιωμένες κοινωνικές δεξιότητες και συμπεριφορές, αλληλεγγύης, κοινωνικής συμμετοχής, ανάπτυξη δεξιοτήτων και ικανότητας επίλυσης προβλημάτων, περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης και μέριμνας, που θα έχει ως αποτέλεσμα την εξέλιξή τους σε ε ν ε ρ γ ο ύ ς και περιβαλλοντικά ευαίσθητους πολίτες, που σέβονται το περιβάλλον και τον πολιτισμό τους.
Το ΤΔΠΕΠ θα συντονίζει τη δικτύωση των σχολείων, των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των υπόλοιπων εμπλεκομένων ομάδων, με γνώμονα την οργανωμένη και παιδαγωγική προσέγγιση του θέματος.
Ποιοι είναι οι στόχοι του Δικτύου;
Να συμβάλει
στην ανάδειξη της ιστορίας του κλάδου της γουνοποιίας
στην ανάδειξη του άρρηκτου δεσμού γουνοποιίας και πολιτισμού στην περιοχή
στην ενημέρωση μαθητών και εκπαιδευτικών σχετικά με τα οφέλη ανάπτυξης και ευημερίας του εν λόγω επαγγελματικού κλάδου στην περιοχή μας (οικονομική ανάπτυξη, μείωση ανεργίας, αύξηση τουριστικού ενδιαφέροντος κ.α.)
στην εκτίμηση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της εκμετάλλευσης των γουνοφόρων ζώων και της επεξεργασίας των δερμάτων
στην γνωριμία με τον τεχνικό εξοπλισμό, τα υλικά, το ανθρώπινο δυναμικό των εργαστηρίων και της εκπαίδευσης που απαιτείται
στην συνειδητοποίηση της ανάδειξης της περιοχής μας και κατ’ επέκταση της χώρας μας σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο μέσω της γούνας, των προϊόντων της και των πολιτιστικών της στοιχείων
Η επικοινωνία και συνεργασία μεταξύ των μελών του δικτύου.
Η ανάπτυξη συνεργασιών με τις τοπικές κοινωνίες π.χ. Τοπική Αυτοδιοίκηση, Υπηρεσίες, Φορείς κ.ά.
Η προώθηση της συμμετοχής σε κοινές περιβαλλοντικές δράσεις
Η διαμόρφωση θετικών στάσεων και συμπεριφορών απέναντι στη γουνοποιία, η κατανόηση των ωφελειών της και η υιοθέτηση ανάλογων στρατηγικών.
Η ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων (κοινωνικότητα, ομαδική εργασία, συνεργατική συμπεριφορά, αλληλεγγύη, βοήθεια στον συνάνθρωπο,).
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ:
Άνοιγμα του σχολείου στην τοπική κοινωνίαΟμαδοσυνεργατικά, διαθεματικά, διεπιστημονικά
Δημιουργία project στη βάση των αρχών εκπ/σης των θεωριών Piaget και Vygotsky
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ:
Η ιστορία της γούνας
Η σχέση της γούνας με χρονικές περιόδους της πόλης
Η σχέση γούνας, περιβάλλοντος και πολιτισμού
Υλικά και σχέδια και επεξεργασία
Οι άνθρωποι της γούνας και η τέχνη τους
Προοπτική ανάπτυξης της περιοχής μέσω της γούνας
ΑΡΧΙΚΕΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΔΙΚΤΥΟΥ
Στο ΤΔΠΕΠ μπορεί να ενταχθεί κάθε σχολική μονάδα Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης Καστοριάς που υλοποιεί πρόγραμμα Π.Ε. και πολιτισμού με θέμα τη γούνα ή παρεμφερές. Το συντονισμό των δράσεων σε επίπεδο σχολικής μονάδας αναλαμβάνει εκπαιδευτικός/οί του σχολείου, που ορίζονται με πράξη του συλλόγου διδασκόντων.
Στην ίδρυση του ΤΔΠΕΠ συμμετέχουν αρχικώς 5 σχολικές μονάδες της Δ/νσης Π.Ε Καστοριάς.
Σχολεία προς ένταξη στο δίκτυο
1) Δ.Σ. Διποταμίας
2) 2ο Δ.Σ. Καστοριάς
3) 6ο Δ.Σ. Καστοριάς
4) 10ο Νηπιαγωγείο Καστοριάς
5) 2ο Δ.Σ. Άργους Ορεστικού
ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, στο εν λόγω ΤΔΠΕ θα γίνει πρόταση συνεργασίας σε φορείς όπως το ΚΠΕ Καστοριάς, ο Δήμος Καστοριάς, ο Σύνδεσμος Γουνοποιών Καστοριάς, ο ΟΑΕΔ, οι Σύλλογοι Γουνοποιών, το Ίδρυμα Καλλισθένης, η Επιχείρηση Τουρισμού Δυτ. Μακεδονίας, το Κέντρο Προστασίας Άγριας Πανίδας Καστοριάς και άλλοι φορείς που δραστηριοποιούνται σε αυτόν τον τομέα.
ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ
Η υποστήριξη των σχολείων και των εκπαιδευτικών του δικτύου θα πραγματοποιείται με σεμινάρια, συναντήσεις, επιμορφωτικές επισκέψεις σε χώρους που έχουν σχέση με την ανάπτυξη του Δικτύου, ώστε να ενισχυθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο η δουλειά των σχολικών ομάδων του δικτύου και τελική εκδήλωση παρουσίασης της δουλειάς του Δικτύου και η όποια δυνατή κάλυψη των λειτουργικών τους δαπανών που συνδέονται με το πρόγραμμα.
ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Η διάρκεια εφαρμογής του ΤΔΠΕ μπορεί να είναι μονοετής ή διετής ανάλογα με την απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων των σχολείων.».
Διαμαρτυρηθείτε γιατί το νόμιμο δεν είναι και ηθικό…
Εδώ μπορείτε να εκφράσετε την αντίρρηση σας σχετικά με το πρόγραμμα «περιβαλλοντικής» εκπαίδευσης που περιλαμβάνει επισκέψεις μαθητών σε εκτροφεία γουνoφόρων ζώων.
Δ.Π.Ε. ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
Καραολή 10 (2ος Όροφος), Καστοριά, 52100, Τηλ.: 24670 55254-255
Email: [email protected]
Γραφείο Σχολικών Συμβούλων Π.Ε. Καστοριάς
Εmail: [email protected]
Διαβάστε επίσης:
Ανάπτυξη γδέρνοντας ζωντανά ζώα; Το νόμιμο είναι και ηθικό;
Γουνοποιία & Γουνεμπόριο: Η Ψυχοπαθολογία σε όλο της το Μεγαλείο
Τέλος σε «εκπαιδευτικές επισκέψεις» μαθητών σε εκτροφεία γουνοφόρων ζώων βάζει το Υπουργείο Παιδείας
Διαμαρτυρία στην Καστοριά στις 6/5 για τον βασανισμό μέχρι θανάτου των γουνοφόρων ζώων
«Η γούνα ζεσταίνει την ελληνική οικονομία» αλλά παγώνει καρδιές και συνειδήσεις (βίντεο)
«Κανένας άλλος λογικός άνθρωπος και κυρίως Έλλην» δεν πολεμά τη γούνα;
«Η Καθημερινή», οι γουνοποιοί και η μισή αλήθεια ενός προπαγανδιστικού «ρεπορτάζ» (Βίντεο)
«Δρακόντεια» μέτρα ασφαλείας για τους λίγους που διαμαρτυρήθηκαν κατά της γούνας!
Γιατί σκύλοι και γάτες γλύτωσαν από τη βιομηχανία της γούνας;
Δε συγκινείται από τον βασανισμό των γουνοφόρων ζώων ο βουλευτής Γ. Κασαπίδης
Η βιομηχανία της γούνας δεν σημαίνει ανάπτυξη, αλλά υπανάπτυξη! (Βίντεο)
Επιστολή διαμαρτυρίας στους βουλευτές κατά του εμπορίου της γούνας
Σταματήστε το «μουσείο» της φρίκης για την ανάδειξη της γούνας στην Καστοριά!
Γιατί πρέπει να απαγορευτεί η εκτροφή γουνοφόρων ζώων στην Ελλάδα;
Διαμαρτυρία στο κέντρο της Αθήνας ενάντια στην έκθεση γούνας
Π.Φ.Π.Ο.: Επέλαση της ματαιοδοξίας η έκθεση γούνας «Fur Excellence in Athens 2015»
Ο θεός να μας φυλάει από εκείνους που δεν θέλουν τα ζώα να βασανίζονται;
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε να σας ενημερώνουμε για όσα συμβαίνουν στα ζώα στην Ελλάδα ενισχύοντας το www.zoosos.gr
Και φίλοι μπορείτε να διαμαρτυρηθείτε στο ΥΠΠΑΙΔ κοσμίως εκεί που λέει επικοινωνία όπως ήδη έκανα εγώ !
Αυτό είναι το mail της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καστοριάς όπως φαίνεται στο Διαδίκτυο ,για να διαμαρτυρηθούμε ΟΛΟΙ ονομαστικά! Διαδώστε το!