Παστουρωμένα ιπποειδή με δεμένα πόδια εντόπισε και στην Κάρπαθο η ANIMAL ACTION
Η άγνοια, η και η αδιαφορία ιδιοκτητών ζώων για τη σωστή φροντίδα τους σε συνδυασμό με την απουσία ιππιάτρων και πεταλωτών από πολλές περιοχές της…
Στις εκδηλώσεις που πραγματοποιήθηκαν 7 και 8 Ιανουαρίου στην Πετρούσα της Δράμας οι ντόπιοι για τις ανάγκες του δρώμενου που ονομάζουν «Μπάμπιντεν» (Γιορτή της Μπάμπως) χρησιμοποίησαν μια καμήλα (του είδους Camelus bactrianus που ζει στην Ασία) ως ατραξιόν επειδή το έθιμο το απαιτεί, κατά παράβαση της ισχύουσας νομοθεσίας η οποία απαγορεύει την έκθεση ζώου κατ’ αυτό τον τρόπο και μάλιστα με σκοπό το κέρδος.
Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Πετρούσας Δράμας στην σελίδα του στο facebook δημοσίευσε δεκάδες φωτογραφίες από τις φετινές εκδηλώσεις στις οποίες φαίνεται να παίρνει μέρος και ο Ζαχαρίας η βακτριανή αρσενική καμήλα (που έχει αγοράσει γι’ αυτό το σκοπό) και μάλιστα επισημαίνει ότι «Κυρίαρχο σύμβολο, η καμήλα, ένα ζώο που αντέχει και ανταπεξέρχεται σε δύσκολες συνθήκες... έντονος ο συμβολισμός της...».
Η καμήλα εξαναγκάζεται από τον καμηλιέρη να κάνει τον γύρο του χωριού στις 7 Ιανουαρίου μαζί με όλη την πομπή των ανθρώπων που συμμετέχει στο δρώμενο, το οποίο πραγματοποιείται και σε άλλες περιοχές του νομού Δράμας. Η συμμετοχή της καμήλας (αληθινής ή ψεύτικης) θεωρείται απαραίτητη γιατί αυτό το πλάσμα (το συγκεκριμένο είδος θυμίζουμε ότι ζει στην μόνο Ασία) – συμβολίζει με την καρτερία του και την απαράμιλλη αντοχή στην πείνα, τη δίψα τις αντίξοες συνθήκες, τις περιπέτειες του ανθρώπου μέσα στη ζωή και το χρόνο και την αποφασιστικότητά του να συνεχίσει να παλεύει κόντρα στις ελλείψεις και τις στερήσεις.
Έτσι λοιπόν το ζώο – μέσα στην οχλαγωγία – εξαναγκάζεται να συνοδεύει τους οργανοπαίχτες, τους μικρούς και μεγάλους τραγόμορφους που είναι ντυμένοι με δέρματα, κέρατα, τεράστια χάλκινα κουδούνια (που προκαλούν εκκωφαντικό θόρυβο) και έχουν μαυρισμένο το πρόσωπο τους, αυτούς που συγκεντρώνουν χρήματα από τους παρευρισκόμενους για να καλυφθούν τα έξοδα του συλλόγου για το γλέντι (για να πληρωθούν κρέατα, τσίπουρα, μουσικοί κ.ο.κ.) και φυσικά τους επισκέπτες που ακολουθούν ή παρακολουθούν την πομπή.
Την επόμενη μέρα οι διοργανωτές βγάζουν και πάλι την καμήλα για να κάνει τον γύρο του οικισμού ώστε να προσκαλέσουν τον κόσμο στην αυλή του σχολείου όπου στήνεται το γλέντι, μοιράζεται το φαγητό και συνήθως πραγματοποιείται και ο παραδοσιακός γάμος μεταξύ δύο ανδρών (αφού και τη νύφη υποδύεται άνδρας).
Ως πότε θα είναι έθιμο η κακοποίηση ή η κακομεταχείριση των ζώων;
Επειδή και τα μέλη του «πολιτιστικού» συλλόγου και οι κάτοικοι της Πετρούσας θα πρέπει να μάθουν ότι η χρήση ζώων κατ’ αυτόν τον τρόπο απαγορεύεται από τον Φεβρουάριο του 2012 στην Ελλάδα το www.zoosos.gr ενημέρωσε την Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία καθώς και την αρμόδια Εισαγγελία ώστε αυτή να είναι και η τελευταία χρονιά που η καμήλα χρησιμοποιείται έτσι δηλαδή να την περιφέρουν για ώρες στο χωριό, και την έχουν για ώρες μέσα στο πλήθος, τις φωνές και την φασαρία για να γλεντήσουν οι άνθρωποι, να ανέβουν πάνω της και να φωτογραφηθούν μαζί της. Το έθιμο φυσικά μπορεί να συνεχιστεί με ψεύτικη καμήλα, όπως συμβαίνει και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας, και μάλιστα με την ίδια επιτυχία.
Η «παράδοση» της κακοποίησης των ζώων στην Ελλάδα δεν μπορεί να διαιωνίζεται, είτε αυτή είναι «ήπιας» ή λιγότερο «ήπιας» μορφής, είτε γίνεται από παλιοπαρέες, αγωγιάτες, κτηνοτρόφους, φιλόζωους μόνο κατ’ όνομα, «πολιτιστικούς» και «εξωραϊστικούς» συλλόγους τα μέλη των οποίων παραγνωρίζουν ότι και τα άλλα έμβια όντα πλην του είδους μας έχουν δικαιώματα, δεν είναι αντικείμενα για να τα τραβολογάμε στα γλέντια μας και φυσικά πολιτισμός δεν είναι να κακομεταχειρίζεσαι τα άλλα είδη ζωής.
Πρέπει να γίνει σαφές ότι η χρήση της καμήλας στις συγκεκριμένες εκδηλώσεις γίνεται για την διασκέδαση των ανθρώπων, για την αποκόμιση οφέλους της τοπικής κοινωνίας και των διοργανωτών των εκδηλώσεων – αφού εξαιτίας του εθίμου εκατοντάδες επισκέπτονται το χωριό – και συνδράμουν με τον τρόπο τους και να συμμετάσχουν στο γλέντι.
Δεν θα βαρεθούμε να επισημαίνουμε ότι τα έθιμα έχουν «πλάκα», «χαβαλέ», μας δένουν με το παρελθόν και τις ρίζες μας και αξίζει να συνεχίζονται στο πέρασμα των αιώνων μόνο όταν αφορούν μόνο ενήλικους ανθρώπους οι οποίοι συναινούν απολύτως για τη συμμετοχή τους σε αυτά.
Τα ζώα φυσικά δεν επιλέγουν παρά μόνο υφίστανται γι’ αυτό και φιλοζωικοί φορείς παντού στην Ελλάδα παλεύουν να βάλουν ένα τέλος και στην «παραδοσιακή» τους κακοποίηση και το έχουν επιτύχει αφού αναγκάζουν τις αρχές να ασχοληθούν και να εφαρμόσουν τη νομοθεσία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η ταυροθυσία στη Λέσβο που το 2015 τερματίστηκε με παρέμβαση των φιλοζωικών φορέων, οι καταγγελίες που έγιναν στη Νάξο για ανέβασμα γαϊδουριών σε ταράτσες με σχοινιά, ώστε να τερματιστεί αυτή πρακτική, οι καταγγελίες για τον αγώνα δρόμου με γαϊδούρια που γίνεται στη Σχοινούσα κάθε Αύγουστο κ.ά.
Τι ορίζει η νομοθεσία
Το άρθρο 46 του νόμου 4235/2014 [Τροποποίηση του ν. 4039/2012 (Α 15)] εξηγεί: «8. Μετά την παρ. 2 του άρθρου 12 του ν. 4039/2012 προστίθεται παράγραφος 2α ως εξής: 2.α. Με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 7, απαγορεύεται η χρησιμοποίηση ζώου σε υπαίθρια δημόσια έκθεση με σκοπό την αποκόμιση οικονομικού οφέλους». Ενώ το άρθρο 10 της Παγκόσμιας Διακήρυξης για τα Δικαιώματα των Ζώων που αναφέρει ρητά ότι: «Απαγορεύεται η εκμετάλλευση των ζώων, για τη διασκέδαση του ανθρώπου. Η έκθεση ζώου και τα θεάματα που χρησιμοποιούν ζώα, αποτελούν καταστρατήγηση της αξιοπρέπειας και του σεβασμού προς τη ζωή του ζώου».
Διαβάστε επίσης:
Πιερία: Ποιος αφήνει την καμήλα έτσι εκτεθειμένη;
Παράνομο το έθιμο ανεβάσματος γαϊδουριών στις ταράτσες σε χωριά της Νάξου (βίντεο)
Νάξος: Ανεβάζουν τα γαϊδούρια στις ταράτσες επειδή το επιβάλλει το έθιμο! (Βίντεο)
«Αστικές υστερίες» η αντίδραση μας για τα γαϊδούρια στις ταράτσες της Νάξου!
Εισαγγελία και Αστυνομία δεσμεύονται ότι δεν θα γίνει σφαγή ταύρου στον Μανταμάδο
Π.Φ.Π.Ο.: Να σταματήσουν τα μαρτύρια των ταύρων στην Λέσβο
Λέσβος: Θυσιάζουν τον ταύρο για να πάρουν ως φυλακτό το αίμα του!
Ζητούν από τους μητροπολίτες να καταργήσουν το βάρβαρο έθιμο της σφαγής του ταύρου στον Μανταμάδο
Θεολογικός συμβολισμός η κακοποίηση του αρνιού με πρωτοβουλία των ιερέων στην Πάτρα;
Δημοτικό τραγούδι: «Θα σου ρίξω φόλα στο σκυλάκι σου» (ηχητικό)
Κυνομαρτύριο: Κρεμούσαν σκυλιά στις απόκριες για να γελάσουν
Κρέμασμα σκυλιών τις απόκριες πραγματοποιούνταν σε πολλές περιοχές της Ελλάδας
Έκαιγαν ζωντανά σε φούρνο τα αδέσποτα της Αθήνας λίγο μετά το 1897
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε να σας ενημερώνουμε για όσα συμβαίνουν στα ζώα στην Ελλάδα ενισχύοντας το www.zoosos.gr
Πραγματικα αυτο το αρθρο ειναι οτι να'ναι...εχετε ερθει να δειτε απο κοντα πως γινεται το εθιμο; 100 χρονια παραδοση ειναι αυτα..αναφερεσαι σε αλλα εθιμα που εχουν σταματησει...κατι για θυσια ταυρου και γαιδουρια στην σκεπη..αυτο θα πει κακοποιηση οχι 2 μερες γυρα που κανει ο Ζαχαριας..και ουτε λεφτα βγαζουμε απο το ζωο..κανενας δεν πληρωνει για να ανεβει πανω του ουτε για να τον δει!
@ρουλης
Ο ορος «ζωοφιλια» ειναι ευρεος φασματος.
Στα γερμανικα ειναι η καμουφλαρισμενη ενδειξη της κτηνοβασιας.
Αυτο δεν θα το ανεφερα, αν δεν ειχες παρεθεσει εσυ ο ιδιος την εκφραση «(μην πω αναπηρίας)».
Σε αυτη την περιπτωση ειναι η ζωοφιλια οντως αναπηρια.
Τι ακριβως ομως εννοεις με την εκφραση «την κάλυψη κάθε λογής ψυχικής ανάγκης» εγω τουλαχιστον δεν μπορεσα να καταλαβω.
Και οταν καποιος δεν ειναι σε θεση να εξηγησει τουλαχιστον αυτα που γραφει, δημιουργωντας ετσι εσκεμμενα παραπλανησεις και παρεξηγησεις στους αναγνωστες του, τοτε μου δινει το δικαιωμα να υποθεσω οτι κι αυτος ο ιδιος εχει καποιο προβλημα, αν οχι ενα ψυχολογικο, οπωσδηποτε ομως ενα διανοητικο, που τον εμποδιζει να εκθεσει ευθεως και χωρις υπουλα διφορουμενα τις αποψεις του γυρω απο ενα θεμα.
Venus
Δε νομίζω ότι δεν καταλαβαίνεις τι εννοώ. Μάλλον κάνεις ότι δεν καταλαβαίνεις. Αλλά ούτως ή άλλως η παρέμβαση στον χώρο από την μεριά μου τελειώνει με αυτό το μήνυμα. Δεν μπαίνω στον κόπο να απαντήσω στα σχόλια περί μη διανοητικής επάρκειας. Η περιήγηση μου ήταν ενημερωτική και έλαβε τέλος. Καλή συνέχεια στις δραστηριότητες σας.
Οι χωριανοί γίνονται τώρα ειδικοί και αποφασίζουν τι είναι κακοποίηση ζώου και τι δεν είναι, με μοναδικό κριτήριο την παράδοση - μήπως σας διαφεύγει κάτι;
Το άρθρο 10 της Παγκόσμιας Διακήρυξης για τα Δικαιώματα των Ζώων, δεν είναι όσο σημαντικό είναι οι 2 μέρες της γιορτής της Πετρούσας ;!
Σεβαστείτε τους νόμους και ζητήστε απλώς μία συγγνώμη αντί να παρουσιάζετε αστεία επιχειρήματα ή λανθασμένες αναλογίες.
Ρε χαραμοφαιδες, στην καμιλα από την Ασία τέτοια βασανιστήρια για να πίνετε τσιπούρα. Περιφορά του ζώου μέσα στο χωριό ανάμεσα σε μουσικούς και μασκαραδες για να τα κονοματε; Και λίγα λέτε, αυτό δεν είναι "εξαναγκασμός" τα πάθη του Χριστού είναι. Λίγο Ανθρωπιά ρε ζώα...
«Απαγορεύεται η εκμετάλλευση των ζώων, για τη διασκέδαση του ανθρώπου. Η έκθεση ζώου και τα θεάματα που χρησιμοποιούν ζώα, αποτελούν καταστρατήγηση της αξιοπρέπειας και του σεβασμού προς τη ζωή του ζώου» Ψιλα γραμματα για τους ιθαγενεις.
Η χρησιμοποίηση των ζώων για την κάλυψη κάθε λογής ψυχικής ανάγκης (μην πω αναπηρίας) των απανταχού ζηλωτών ζωοφίλων επιτρέπεται;
Τι εκανε λεει;;βγαζουμε χρηματα;;;;για εδεσματα και για ποτα.ολα ειναι δωρεες.ο ζαχαριας μας περναει μια χαρα.και τον προσεχουν καποιοι υπευθυνοι ολο το χρονο.δεν υπαρχει καποια κακοποιηση οπως αναφερεται.
Θαα θελατε να ειστε ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ.
Τι λέτε τώρα ;;;; Ποια κακοποίηση και κακομεταχείριση ;;;; Δηλαδή αυτή που έχουν σκύλο το κάνουν για το σκύλο ή για τον εαυτό τους ;;;Όταν κάνουν καλλιστεία σκύλων το κάνουν για το ζώο ;;; Τον Ζαχαρία - γιατί η καμήλα αυτή έχει όνομα - τον προσ΄ρχουν όλη την χρονιά σε στάβλο τον ταιζουν τον ποτίζουν τον περιποιούνται σαν κατοικίδιο και μιλάμε για όλο το χωριό !!! ΕΛΕΟΣ πια !!!
θα πρεπει να υποβληθεί μηνυση από την πφπο αλλιως δε προκειτε να σταματησουν να το κανουν.
οι επισημανσεις δεν αρκουν.
Τι λες βρε χαριτωμενο πλασμα. Ενα εθιμο 100 ετων λαι βαλε να σταματισει για τις μαλακιες σας. Ελλατε και εσεις να λαβετε μερος για να δειτε τον Ζαχαρια, με τι καμαρι κανει τιςγυρες του. Ο λεβεντης για αυτο ζει και ειναι ντουρατος 3 ημερες.
Διατελλείτε εν συγχύσει.
Περισσότερο κακό θα κάνετε μακροπρόθεσμα παρά καλό.