Άνω Λιόσια Αττικής: Καλά στην υγεία της η γάτα που κάποιος κόλλησε πάνω της ταινία με χαρτί
Η έκκληση της Διονυσίας Μαγκανά για μια γάτα στην οποία κάποιος για να κάνει «πλάκα» είχε κολλήσει μια φαρδιά ταινία και ένα κομμάτι χαρτί αποδεικνύει…
Στην οπισθοδρόμηση στην οποία οδηγούμαστε με τη χρήση ζώων σε θεάματα (όπως ακριβώς γίνεται στο τσίρκο) επισημαίνει η Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία (Π.Φ.Π.Ο.) καθώς με τον πιο επίσημη τρόπο - αλλά με ψευδή στοιχεία και παραποίηση της νομοθεσίας - ο υφυπουργός Περιβάλλοντος Γιώργος Αμυράς εξόφθαλμα υποστηρίζει τη χρήση ζώων σε σόου, όπως αυτό που ετοιμάζει η Α.Ε.Κ. του Δημήτρη Μελισσανίδη με τον αετό για να γιορτάσει το νέο της γήπεδο στα Νέα Φιλαδέλφεια.
Η Π.Φ.Π.Ο. για το τι είναι η ιερακοθηρία, πως άγρια αρπακτικά πουλιά, εκτρέφονται, εξημερώνονται και υποτάσσονται με την παροχή ελάχιστης τροφής εξηγεί βήμα - βήμα τη διαδικασία και θέτει και το θέμα της ευζωίας και το θέμα της ενσυναίσθησης, της ηθικής μεταχείρισης αυτών των πουλιών.
Θεάματα Με Αρπακτικά Πτηνά, Ιερακοθηρία Και Άλλα Δεινά
«Ένα τεράστιο σοκ στην κοινή γνώμη προκάλεσαν οι δηλώσεις του Γ. Αμυρά σε επερώτηση του βουλευτή Μέρα25 Κρίτωνα Αρσένη σχετικά με το σώου με ένα αιχμάλωτο-σκλαβωμένο αετό να ίπταται στα εγκαίνια και σε κάθε αγώνα πάνω το νέο γήπεδο της ΑΕΚ . Με τρόπο ξεκάθαρο αλλά και κυνικό ο Γ. Αμυράς, βάφτισε το σώου και την συμμετοχή του αετού σε ποδοσφαιρικό αγώνα “εκδήλωση” και αναφώνησε “Όλα είναι νόμιμα “.
Ωστόσο, ο Νόμος 4830/2021 ορίζει στο άρθρο 23 ότι:
“Απαγορεύεται η συμμετοχή, με οποιονδήποτε τρόπο και για οποιονδήποτε σκοπό, κάθε ζώου σε κάθε είδους παραστάσεις, μη εξαιρουμένων των εκπαιδευτικών παραστάσεων.” Το ίδιο άρθρο περιλαμβάνει και μία εξαίρεση για “Εκδηλώσεις με συμμετοχή ζώων στο πλαίσιο τήρησης λαϊκών ή τοπικών παραδόσεων”, που “επιτρέπονται αποκλειστικά, εάν διασφαλίζεται η ευζωία των ζώων και με υποχρεωτική παρουσία κτηνιάτρου καθ’ όλη τη διάρκεια της εκδήλωσης. Όπως ρητά λέει ο νόμος, εκδήλωση σαν αυτή “αδειοδοτείται με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου του δήμου, όπου θα τελεστεί η εκδήλωση.”
Συνεπώς, βαπτίζονται πλέον εκδηλώσεις οι συμμετοχές των ζώων σε άρτον και θεάματα, με συνοδεία κτηνίατρου έπειτα από έγκριση του αρμόδιου Δήμου. Αυτό σημαίνει ότι κάθε Δήμος θα κρίνει τί αποτελεί παράσταση, τί θέαμα, τί εκδήλωση χωρίς να ακολουθείται κάποιο πρωτόκολλο ή κριτήρια ένταξης κάθε γεγονότος σε μια από αυτές τις κατηγορίες και εντάσσουν αυθαίρετα την εκδήλωση αυτή ώς μέρος λαϊκής παράδοσης της ιερακοτροφίας και της ιερακοθηρίας!
Πτήσεις πάνω από ένα στάδιο γεμάτο χιλιάδες θεατές που ουρλιάζουν, κρατούν βεγγαλικά, ρίχνουν καπνογόνα και φωτοβολίδες, φώτα που αναβοσβήνουν, μουσική στο διαπασών με τεράστια ηχεία είναι ένα εντελώς ακατάλληλο περιβάλλον για πουλιά, καθώς μπορεί να αποπροσανατολιστούν και να τραυματιστούν σοβαρά ή ακόμα και να σκοτωθούν.
Τα πουλιά κινδυνεύουν επίσης να χτυπήσουν σε παράθυρα, στα δοκάρια, να τραυματιστούν και να απομακρυνθούν από τους χειριστές τους, όπως έχει συμβεί στο παρελθόν σε άλλους ποδοσφαιρικούς αγώνες όπου χρησιμοποιήθηκαν αετοί ή γεράκια. Η αντίληψη ότι τα άγρια ζώα υπάρχουν για να μας διασκεδάζουν με γυμνάσματα είναι ξεπερασμένη εδώ και χρόνια.
Το σώου με τον αετό, προϋποθέτει ότι θα ζει μόνιμα σε συνθήκες αιχμαλωσίας προκειμένου κάποιες φορές το χρόνο να κάνει μερικούς κύκλους επάνω από ένα κατάμεστο γήπεδο. Είτε προέρχεται απευθείας από την άγρια φύση, είτε γεννήθηκε σε αιχμαλωσία, τα ένστικτα και οι ανάγκες του είναι ακριβώς ίδιες και σε καμία περίπτωση δεν περιλαμβάνουν την ψυχαγωγία οπαδών ποδοσφαιρικών ομάδων. Σε συνέντευξη του ο πρόεδρος του Συλλόγου Της Ελληνικής Ιερακοτροφίας Κ. Αθανασίου αναφέρει ότι ο αετός δεν θα περιοριστεί στο να πετάει γύρω γύρω αλλά ότι μας περιμένουν εκπλήξεις.
Η ΠΦΠΟ έχει απευθύνει έκκληση στους χιλιάδες φίλους και φιλόζωους οπαδούς της ιστορικής και προσφυγικής ΑΕΚ να αναθεωρήσουν και να μην υποστηρίζουν τον βασανισμό και την κακοποίηση αλλά και την εκμετάλλευση κάθε είδους ζώου. Επιπλέον έχει σταλεί επιστολή 8 Περιβαλλοντικών Φορέων προς τον Πρόεδρο και την Διοίκηση της ΠΑΕ ΑΕΚ με αφορμή τα εγκαίνια του νέου γηπέδου της και τη συμμετοχή αετού.
Εδώ βλέπετε πως προετοιμάζουν και εκπαιδεύουν τον αετό μέσα στο γήπεδο της ΑΕΚ.
Ιερακοθηρία και Ιεροκοτροφία
Η Ιερακοθηρία είναι το κυνήγι άγριων ζώων με τη χρήση αιχμάλωτων εκπαιδευμένων γερακιών και αετών. Τα μικρά ζώα οι σκίουροι, οι λαγοί άλλα πουλιά λαγοί και κουνέλια πέφτουν συχνά θύματα αυτών των πτηνών. Υπάρχει σημαντικό εμπόριο και ζήτηση για αρπακτικά πτηνά, ειδικά για τα γεράκια Falcons για ιερακοθηρία αλλά και από συλλέκτες άγριων ζώων. Τα τελευταία χρόνια παρατηρήσαμε μια συντονισμένη προσπάθεια από κυνηγούς, ιερακοτρόφους να νομοθετηθεί η ιερακοθηρία.
Δυστυχώς σήμερα αυτό είναι μια πραγματικότητα. Το 1998 καταργήθηκε με άρθρο στον περιβαλλοντικό νόμο η ιερακοθηρία αλλά και η χρήση άγριων ζώων. Αυτό ίσχυε ώς το 2020, όταν με τον περιβαλλοντικό νόμο του Κ. Χατζηδάκη Ν. 4685/2020 πέρασε ειδική εκπρόθεσμη τροπολογία για την ιερακοθηρία. Στις 28 Σεπτεμβρίου 2021 Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΚΥΛΑΚΑΚΗΣ, ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΜΥΡΑΣ και ο Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων ΣΥΜΕΩΝ ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ υπέγραψαν νέα ΚΥΑ: Ρύθμιση θεμάτων για τη χρησιμοποίηση θηρευτικών ιεράκων για τη θήρα.
Καταγωγή
Η ιερακοθηρία δεν έχει οριστική τεκμηριωμένη προέλευση (Epstein, 1943; Negro, 2018), οι ειδικοί έχουν συμπεράνει από τις πρώτες μαρτυρίες ότι η πρακτική είναι παλιά αιώνων, που χρονολογείται από τους αρχαίους πολιτισμούς της Άπω και της Εγγύς Ανατολής (Negro, 2018). Η πρώτη τεκμηριωμένη καταγραφή βασίζεται σε εικόνες από τη Μέση Ανατολή του 720 π.Χ. περίπου. Είναι επίσης γνωστό ότι ήταν διαδεδομένη στην Κίνα το 650 π.Χ. και σε μεγάλο μέρος της Άπω Ανατολής το 300-700 μ.Χ. ΟΙ Κινέζοι και οι Μογγόλοι κυνηγούσαν με γεράκια αιώνες πριν έρθει στην Β. Κ Ευρώπη.
Ιδιαίτερα διαδεδομένη ήταν επίσης σαν «βασιλικό σπορ μεταξύ Ευρωπαίων και Ασιατών την περίοδο 500-1600 μ.Χ. Ο Τζένγκις Χαν (12ος αιώνας) και η βρετανική βασιλική αυλή (16ος και αρχές 17ου αιώνα) επιδίδονταν ιδιαίτερα στην ιερακοθηρία. Τα γεράκια διατηρούνταν συνήθως ως κατοικίδια και ιερά ζώα από τους αρχαίους Αιγύπτιους και μουμιοποιούνταν τακτικά (Morgan & McGovern-Hoffman, 2008). Στην Ευρώπη το κυνήγι με τα γεράκια εξασκούταν από τους Νότιους λαούς κι από τους Σικελούς, ενώ από τους Ρωμαίους μόνο γύρω στο 300 μ.Χ. Στους Αρχαίους Έλληνες ήταν γνωστό λόγο του εμπορίου και της επαφής με τους Ασιατικούς λαούς ειδικά στους Θράκες με αναφορές και από τον Αριστοτέλη. Η βασική του καταγωγή όμως είναι από την Ανατολή και στα μακρινότατα στεπώδη βουνίσια εδάφη της Ασίας.
Καθ’ όλη τη διάρκεια του Μεσαίωνα, η ιερακοθηρία εξαπλώθηκε δυτικά στην Ευρώπη, όπου έγινε σύμβολο status (Jaques & Dobney, 2002; Müller, 1993). Κατά την βυζαντινή εποχή το κυνήγι διεξάγονταν και με άλλα μέσα και με γεράκια (δι’ ιεράκων), “ο τρέφων δέ ή εκγυμνάζων πρός κυνήγιον τους ιέρακας εκαλείτο ιερακάριος”. Τα βασιλικά κυνήγια τα παρακολουθούσαν πάντοτε οι ιερακάριοι με επικεφαλής τον “πρωτοϊερακάριον”, ο οποίος αναλάμβανε την διοργάνωση του κυνηγιού και είχε την γενική εποπτεία, φορούσε δε και ειδικά ενδύματα. Φαίνεται ότι η ιερακοτροφία διεδόθη δια των σταυροφόρων εκ της Ανατολής. Έκτοτε και Φράγκοι ιππότες και Έλληνες και Βενετοί άρχοντες έτρεφαν «ιέρακες χάριν κυνηγίου».
Στην κεντρική Ευρώπη άρχισε να ασκείται από την αρχή του Μεσαίωνα, αλλά γνώρισε την κορύφωση της δόξας του στην εποχή του Λουδοβίκου ΧΙΙΙ, οπότε έκριναν την αξία και τα προτερήματα ενός αριστοκράτη από το πόσο σπουδαία ήταν τα πουλιά του ! Λείψανα μπορούν επίσης να βρεθούν σε αρχαιολογικούς χώρους σε όλη τη μεσαιωνική Ευρώπη (Gorobets & Kovalchuk, 2017; Tyrberg, 2002; Zinoviev, 2016).
Το Falconry (όπως αναφέρεται στα Αγγλικά η Ιερακοθηρία), έχασε σύντομα τη δημοτικότητά του στη Δύση – εν μέρει λόγω της κυκλοφορίας του ακριβούς πυροβόλου όπλου. Μόνο οι βασιλιάδες το διατήρησαν μέχρι και σήμερα προσπαθούν να αναβιώσουν αυτή τη δραστηριότητα. Οι ευγενείς συνήθως τότε, δεν ασχολούνταν με την εκπαίδευση των πουλιών τους. Αντίθετα, προσέλαβαν γερακάρηδες οι οποίοι πληρώνονταν υπερβολικά χρηματικά ποσά για να δουλέψουν για βασιλιάδες ή άλλους ευγενείς.
Ο επαναλαμβανόμενος διαγωνισμός President Cup Falcon που πραγματοποιείται στο Άμπου Ντάμπι απονέμει βραβεία εκατομμυρίων δολαρίων και, σε συνδυασμό με αρκετούς άλλους μικρότερους διαγωνισμούς, έχουν μετατρέψει τα γεράκια σε πολύτιμα αγαθά (Holden, 2018; Jacobs, 2019). Χιλιάδες γεράκια διακινούνται διεθνώς κάθε χρόνο (CITES Trade Database, 2019) και τα γεράκια πωλούνται συχνά για αρκετές χιλιάδες δολάρια (Fleming, Douse, & Williams, 2011). Tο εμπόριο και η μακρά ιστορία του γερακιού αναμειγνύονται με ένα σύνθετο παρελθόν άμεσων συγκρούσεων μεταξύ ανθρώπων και αρπακτικών πτηνών.
Εξοπλισμός
Ένα κουδούνι, ή ένα ζευγάρι κουδουνιών, στα πόδια του (που συνδέονται μέσω μικρών δερμάτινων λωρίδων που ονομάζονται bewits), το οποίο ακούγεται από μεγάλη απόσταση.
Ταυτότητα στο πόδι, στις περισσότερες χώρες.
Λωρίδες από ισχυρό δέρμα (σήμερα συχνά από καγκουρό) που ονομάζονται jeses και στα δύο πόδια.
Πολύ συχνά, ένας πομπός τηλεμετρίας, ώστε να μπορεί να ανακτηθεί εάν χαθεί κατά την ελεύθερη πτήση.
Εκπαίδευση
Τα γεράκια είναι πάντα δεμένα, μ’ ένα λεπτό σχοινί το οποίο κυμαίνεται μεταξύ 15-40 μέτρων και για να μην αγριεύουν τους φορούν κουκούλα. Τα ταΐζουν άλλα ζώα για να ελέγχουν πόσο πεινασμένο είναι το πουλί. Η δίαιτα ενός πτηνού μετριέται προσεκτικά για τον έλεγχο του βάρους του, για αυτό τα ζυγίζουν καθημερινά καθώς το βάρος καθορίζει πόσο πεινασμένο είναι το πουλί και πώς θα ενεργήσει.
Ένα πουλί που είναι υπέρβαρο είναι πιο πιθανό να πετάξει μακριά ή να μην κυνηγήσει ενώ ένα πουλί που είναι λιποβαρές θα ενεργήσει επιθετικά. Από απόσταση 20-30 μέτρων, ο βασικός εκπαιδευτής σφυρίζει συνθηματικά και το μικρό γεράκι από το οποίο ήδη έχει αφαιρεθεί η κουκούλα, σπεύδει στο γαντοφορεμένο χέρι του για να γευτεί το μεζέ του, ένα ορτύκι – συνήθως κατεψυγμένο. Κοινή πρακτική εκπαίδευσης της στέρησης τροφής από τα πουλιά μέχρι να ανταποκριθούν στον άνθρωπο.
Επιλεκτική Αναπαραγωγή
Τα επιστημονικά δεδομένα επισημαίνουν ότι κανένα είδος αρπακτικών δεν είναι σε αιχμαλωσία αρκετό καιρό ώστε να έχει υποστεί επιτυχή επιλεκτική αναπαραγωγή για τα επιθυμητά χαρακτηριστικά. Η αναπαραγωγή αρπακτικών σε αιχμαλωσία για πολλές γενιές τείνει να έχει ως αποτέλεσμα, είτε σκόπιμα, είτε αναπόφευκτα ως αποτέλεσμα της αιχμαλωσίας, την επιλογή ορισμένων χαρακτηριστικών, όπως: αντίσταση σε αρρώστιες, ικανότητα επιβίωσης και αναπαραγωγής σε αιχμαλωσία και καταλληλόλητα (στις περισσότερες περιπτώσεις) για αλληλεπιδράσεις με ανθρώπους. Τα πουλιά που έδειχναν απροθυμία να κυνηγήσουν με ανθρώπους απορρίπτονταν τις περισσότερες φορές.
Η τακτική του imprint της αποτύπωσης δηλαδή είναι μια πτυχή της αναπαραγωγής που προέκυψε λόγω της εκμετάλλευσης εκπαιδευμένων αρπακτικών και των χειριστών τους από τις αρχές της δεκαετίας του 1970. Η αποτύπωση είναι μια μορφή μάθησης κατά την οποία ένα ζώο αποκτά την αίσθηση της αναγνώρισης του είδους. Τα πουλιά δεν γνωρίζουν αυτόματα τι είδος είναι όταν εκκολάπτονται – αποτυπώνουν οπτικά στους γονείς τους κατά τη διάρκεια μιας κρίσιμης περιόδου ανάπτυξης. Μετά την αποτύπωση, θα ταυτιστούν με αυτό το είδος δια βίου. Αυτά τα πουλιά, αρσενικά και θηλυκά, αποτυπώνουν τους γερακάρηδες ως συντρόφους, τους φλερτάρουν, απαιτούν προσοχή και συναναστροφή, και μεγαλώνουν τα μικρά τους θεωρώντας τον γερακάρη ερωτικό τους σύντροφο (Weaver and Cade 1985, Fox 1995).
Τεχνητή Γονιμοποίηση
Κατά την αναπαραγωγή τους το σπέρμα αποσπάται με σύζευξη με άλλο αντικείμενο (το οποίο το πουλί έχει εκπαιδευτεί προηγουμένως να χρησιμοποιεί ένα καπέλο ένα μαξιλάρι ή ένα γάντι) ή ένας τριχοειδικός σωλήνας τοποθετείται στην άκρη των θηλών και το σπέρμα ρέει μέσα του. Η διαδικασία συλλογής σπέρματος από αρσενικά γεράκια θα μπορούσε να συνοψιστεί ως εξής: ο γερακάρης πιάνει το γεράκι και στη συνέχεια βάζει την κουκούλα στην κορυφή του κεφαλιού του αρσενικού για να μην του επιτρέπει να δει τι συμβαίνει γύρω του.
Μετά το πιάνει από πίσω, χρησιμοποιώντας την πετσέτα για να το ελέγξει και για να αποφύγει τραυματισμό από το ράμφος ή τα δυνατά και αιχμηρά νύχια του. Έπειτα το γεράκι τοποθετείται στην αγκαλιά του με την πλάτη του κάτω για να τεθεί υπό έλεγχο. Μετά από αυτό, η άκρη της πετσέτας τοποθετείται στο κεφάλι του για να το ηρεμήσει. Αφού κατακάθεται, τα πόδια του πιάνονται ανάμεσα στα δάχτυλα του αριστερού χεριού του χειριστή. Αυτή η διαδικασία επιτρέπει τον πλήρη έλεγχο στα πόδια του γερακιού και έπειτα ξεκινάει το μασάζ και η διαδικασία διέγερσης και συλλογής σπέρματος.
Eυζωία
Tα αρπακτικά πουλιά που χρησιμοποιούνται όπως το γεράκι και ο αετός τα οποία είτε εκτρέφονται είτε κρατούνται σε αιχμαλωσία σε ζωολογικούς κήπους εξακολουθούν να είναι άγρια ζώα και εξακολουθούν να έχουν όλα τα φυσικά ένστικτα και τις ανάγκες τους όπως όλα τα ζώα στη φύση. Δεν υπάρχουν βιολογικές διαφορές μεταξύ των εκτρεφόμενων γερακιών και των άγριων ομολόγων τους του ίδιου είδους, ανεξάρτητα από το πολιτιστικό ή νομικό υπόβαθρο του γερακιού.
Αυτό περιλαμβάνει τη δυνατότητα εκτέλεσης φυσικών συμπεριφορών, και αναμφισβήτητα η πιο θεμελιώδης για αυτά είναι η πτήση. Υπάρχει άμεση ανάγκη να θεσπιστούν κανόνες ευζωίας που να εναρμονίζονται με τα νέα επιστημονικά δεδομένα και τις επακόλουθες νέες αντιλήψεις.
Οι πέντε ελευθερίες δεν είναι ένα ικανοποιητικό πλαίσιο ευζωίας, είναι κυρίως ελευθερίες από αρνητικές συναισθηματικές καταστάσεις (πείνα, δίψα, ασθένεια, ταλαιπωρία, πόνος, φόβος, αγωνία, κλπ.). Η πέμπτη ελευθερία δηλαδή η έκφραση φυσιολογικών συμπεριφορών αφορά και τα ζώα αιχμαλωσίας και τα επιστημονικά στοιχεία δείχνουν ότι άγρια ζώα σε αιχμαλωσία δεν απολαμβάνουν καλή ευζωία (Mellor,2016). Οι πρακτικές στέρησης τροφής, πρόσδεσης και επάνδρωσης είναι ξεπερασμένες παραδόσεις στη βιομηχανία των αρπακτικών πτηνών, πρακτικές που πιστεύουμε ότι δεν πληρούν τα σύγχρονα πρότυπα καλής διαβίωσης των ζώων.
Ηθική
Πώς μπορεί τότε να τηρηθεί ο νόμος και το πιο σημαντικό να προστατεύονται τα ζώα; Τα ίδια είδη πουλιών σε διαφορετικές εγκαταστάσεις λαμβάνουν πολύ διαφορετικά επίπεδα παρακολούθησης της ευημερίας τους, πολλά εκτροφεία παραβιάζουν τους νόμους και τις οδηγίες για την καλή διαβίωση των ζώων και ο έλεγχος είναι ανεπαρκής. Επιπλέον, πως θα ελεγχθεί η ευζωία των ζώων σε κάθε ιδιώτη, κάτοχο και χρήστη;
Πόσο ενδεικτικό της νοσούσας ανθρώπινης ύπαρξης να φυλακίζει δια βίου άγρια ζώα και να τα εκπαιδεύει να πιστεύουν ότι είναι ανθρώπινα ζώα και να θεωρούν τους ανθρώπους συντρόφους τους, ενώ είναι οι εκμεταλλευτές και οι δυνάστες τους;
H Παγκόσμια Οργάνωση Ιερακοθηρίας έχει υιοθετήσει ηθικά μια ωφελιμιστική φιλοσοφική προσέγγιση, χρησιμοποιώντας την έννοια Meet Demands and Avoid Damage, ένα ηθολογικό σχήμα αποδεκτό από τους περισσότερους κυνηγούς, εκτροφείς και εκμεταλλευτές μη ανθρώπινων ζώων.
“Τα Έθιμα Θα Εξοικειώσουν Τους Ανθρώπους Με Οποιαδήποτε Βαρβαρότητα” είχε πει ο George Bernard Shaw. Η “παράδοση” είναι η μόνιμη δικαιολογία που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι προκειμένου να καλύψουν την βαρβαρότητά τους, είτε αυτή είναι στην τροφή είτε στη διασκέδαση. “Παράδοση” όμως δεν σημαίνει ηθική και ο βασανισμός και οι δολοφονίες των ζώων πρέπει να σταματήσουν. Να διατηρούμε μια παράδοση, ένα έθιμο ή μια συνήθεια για κανένα άλλο λόγο εκτός του ότι είναι παράδοση, έθιμο ή συνήθεια, είναι προφανώς μια άκυρη ορθολογιστική εξήγηση για τη συντήρηση της σκλαβιάς, της βαναυσότητας και της δολοφονίας.
Πάγια θέση μας είναι ότι τα πουλιά εκτρεφόμενα ή μη δεν ανήκουν σε κλουβιά αλλά ελεύθερα στη φύση, ότι είναι νόμιμο δεν σημαίνει ότι είναι και ηθικό, η ιερακοτροφία αλλά και το κυνήγι πρέπει να καταργηθούν.
Βιβλιογραφία
Al-Daraji, H.J., & Al-Shemmary, S.A. (2016). EFFECT OF BREED OF FALCON ON SEMEN QUALITY TRAITS.
CITES Trade Database (2019). Retrieved from https://trade.cites.org/en/cites_trade/
Epstein, H. J. (1943). The origin and earliest history of falconry. Isis, 34(6), 497–509. [Google Scholar]
Fleming, L. V. , Douse, A. F. , & Williams, N. P. (2011). Captive breeding of peregrine and other falcons in Great Britain and implications for conservation of wild populations. Endangered Species Research, 14(3), 243–257. [Google Scholar]
Gorobets, L. , & Kovalchuk, O. (2017). Birds in the medieval culture and economy of the East Slavs in the 10–13th centuries AD. Environmental Archaeology, 22(2), 147–165. [Google Scholar]
Holden, L. (2018). How falcon‐racing became the new sport of kings. The Telegraph, January 16, 2018. Retrieved from https://www.telegraph.co.uk/men/the-filter/falcon-racing-became-new-sport-kings/
Jacobs, H. (2019). I woke up at dawn to follow a top falconer training the fastest creatures on earth to compete for $7 million in prizes, and found the Middle East’s oldest pastime grisly and thrilling. Retrieved from https://www.businessinsider.com/middle-east-falcons-uae-training-2019-1 [Google Scholar]
Jaques, S. D. , & Dobney, K. (2002). Avian signatures for identity and status in Anglo‐Saxon England. Acta Zoologica Cracoviensia, 45(Special issue), 7–21. [Google Scholar]
Mellor D. J. (2016). Updating Animal Welfare Thinking: Moving beyond the “Five Freedoms” towards “A Life Worth Living”. Animals : an open access journal from MDPI, 6(3), 21. https://doi.org/10.3390/ani6030021
Morgan, L. W. , & McGovern‐Hoffman, S. (2008). Noninvasive radiographic analysis of an Egyptian falcon mummy from the late period 664–332 BC. Journal of Avian Biology, 39(5), 584–587. [Google Scholar]
Müller, H. H. (1993). Falconry in central Europe in the middle ages In Desse J. & Audoin-Rouzeau F. (Eds.), Exploitation des animaux sauvages aÁ travers le temps. 4e Colloque international de l’Homme et l’Animal (pp. 431–437). Juans‐les‐Pins, France: EÂditions APDCA. [Google Scholar]
Negro, J. J. (2018). Raptors and people: An ancient relationship persisting today In Sarasola J. H., Grande J. M., & Negro J. J. (Eds.), Birds of prey (pp. 161–176). Cham, Switzerland: Springer. [Google Scholar]
Tyrberg, T. (2002). The archaeological record of domesticated and tamed birds in Sweden. Acta Zoologica Cracoviensia, 45 (Spec. issue), 215–231. [Google Scholar]
WEAVER, J.D. AND T.J. CADE [EDS.]. 1985. Falcon propagation: a manual on captive breeding. The Peregrine Fund Inc., Ithaca, NY U.S.A.
Zinoviev, A. V. (2016). Early falconry in Russia: Recent finds in Novgorod the great and Tver In Szymak U. & Sianko P. (Eds.), Falconry–its influence on biodiversity and cultural heritage in Poland and across Europe (pp. 63–68). Białystok, Poland: Muzeum Podlaskie w Instytucje Kultury Województwa Podlaskiego. [Google Scholar]».
Διαβάστε επίσης:
Άγνοια και ψέματα από τον υφυπουργό Γ. Αμυρά για τη χρήση ζώων σε θεάματα (βίντεο)
Παράνομο σόου με αιχμάλωτο Χρυσαετό θέλει να παρουσιάσει η ΠΑΕ ΑΕΚ στο νέο της γήπεδο
ΑΕΚ σημαίνει... αετοί απελευθερωμένοι - Γιατί η ΠΑΕ συναινεί στη χρήση κακοποιημένου αετού;
Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία: Πολλές οι επιζήμιες συνέπειες της ιερακοθηρίας
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε να σας ενημερώνουμε για όσα συμβαίνουν στα ζώα στην Ελλάδα ενισχύοντας το www.zoosos.gr