Η Μαρία Φλώρη που έκανε τις διακοπές της στην Τήνο επικοινώνησε με το www.zoosos.gr για να μας καταγγείλει την κακοποίηση των ζώων και σε αυτό το νησί των Κυκλάδων καθώς και εκεί συγκεκριμένα στην περιοχή του Βώλακα οι κατσίκες και άλλα είδη βασανίζονται από τους κατοίκους συστηματικά αφού τα έχουν διαρκώς (για όλη την διάρκεια του μαρτυρικού βίου τους) παστουρωμένα δηλαδή δεμένα και από τα τέσσερα πόδια.
Τα ζώα μετά βίας μπορούν να κάνουν πολύ μικρές κινήσεις...
Παντού στην Ελλάδα ζώα κάθε είδους (κατσίκια, πρόβατα, αγελάδες, γαϊδούρια) κακοποιούνται με αυτή τη μέθοδο βασανισμού.
Οι φωτογραφίες και το βίντεο στην κυριολεξία «μιλούν» από μόνες τους και δείχνουν τι βασανιστήριο υφίστανται...
Τι είναι το παστούρωμα (μπαστούρωμα ή πεδίκλωμα)
Οι κτηνοτρόφοι και σε πολλές άλλες περιοχές της Ελλάδας και όχι μόνο στα νησιά συνηθίζουν να δένουν το κεφάλι των ζώων με το μπροστινό τους πόδι ώστε π.χ. οι αγελάδες, οι κατσίκες να μην μπορούν να φτάσουν με το στόμα τους χόρτα, καρπούς δέντρων ή φύλλα που δεν είναι πολύ κοντά στο έδαφος.
Αγελάδα στη Μάνη το 2007.
Συχνά δένουν τα πόδια της ίδιας πλευράς του ζώου μεταξύ τους ώστε αυτό να μην μπορεί να διανύσει γρήγορα μεγάλη απόσταση, να μην μπορεί να πηδήξει μια περίφραξη, να μην μπορεί απομακρυνθεί από την περιοχή βόσκησης ή να σκαρφαλώσει καταστρέφοντας καλλιέργειες.
Αγελάδα στην Κω (Αύγουστος 2016) ακρωτηριασμένη στο ύψος της οπλής από την παστούρα...
Αυτό το είδος δεσίματος (μπαστούρωμα, πεδούκλωμα, περδούκλι) που εδώ και αιώνες γίνεται στα ζώα εκτροφής (αγελάδες, κατσίκια, αρνιά, γουρούνια κ.ά.) είναι εξόφθαλμη μορφή κακοποίησης και η νομοθεσία το απαγορεύει γιατί συνιστά κακοποίηση. Ο πόνος που νιώθουν σε όλο τους το κορμί όσα ζώα ζουν έτσι δεμένα - συνήθως όσο διαρκεί και ο βίος τους - είναι σίγουρα πολύ έντονος, αφού ποτέ δεν μπορούν να τεντωθούν, να σηκώσουν το κεφάλι τους ή να μείνουν σε φυσιολογική στάση και θέση.
Οι άνθρωποι αν αναγκαστούν να μείνουν για κάποιες ώρες - ούτε καν για μέρες - με το κεφάλι δεμένο και σκυμμένο αναγκαστικά μόνο προς τα κάτω είναι βέβαιο ότι θα υποφέρουν. Γι’ αυτό ακριβώς αναρωτιόμαστε γιατί δεν θέλουν να αντιληφθούν πόσο υποφέρουν αυτά τα πλάσματα, αφού είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι και τα ζώα νιώθουν τον πόνο και την ταλαιπωρία όπως ακριβώς και εμείς. Αν τα λεγόμενα «βαρελόσκυλα» είναι μια μορφή κακοποίησης των ζώων, που φυλάνε τα κοπάδια, μια ακόμα άλλη πτυχή είναι το βασανιστήριο, που υφίστανται δεμένα τα περισσότερα παραγωγικά ή ζώα εργασίας στην Ελλάδα, πριν σφαγιαστούν σε νόμιμα ή παράνομα σφαγεία ή πριν τελειώσει ο κοπιώδης βίος τους.
Ο βηματισμός των ζώων είναι εξαιρετικά μικρός σε έκταση και βασανιστικός. Τα ζωντανά συχνά πέφτουν χάνοντας την ισορροπία τους και ειδικά στα μουλάρια και τα γαϊδούρια αυτό οδηγεί μια ώρα αρχύτερα στο θάνατο αφού τα τραύματα τους σπανίως τυγχάνουν φροντίδα Τα σημάδια στους αστραγάλους των ζώων είναι μόνιμα και εμφανή, και τα συγκεκριμένα σημεία συχνά ατροφούν από την τριβή και το διαρκές τέντωμα του σχοινιού ή της αλυσίδας.
Άλογο στην Πάρο δεμένο και στα τέσσερα πόδια το 2012.
Το παστούρωμα (μπαστούρωμα ή πεδίκλωμα) είναι μια ακόμα συμβατική μέθοδος κακοποίησης των παραγωγικών ζώων. Εκείνων των ζώων, που οι κτηνοτρόφοι τα αφήνουν, να βόσκουν έτσι, για να παράγουν πιο γευστικό γάλα και για να έχουν πιο γευστικό κρέας, ώστε εκείνοι να βγάλουν τα χρήματα, που χρειάζονται χωρίς να ξοδέψουν για να κατασκευάσουν περιφράξεις ή για να μην χρειάζεται να τα επιτηρούν.
Το γαϊδούρι δεμένο έτσι βρήκαν οι κτηνίατροι της ANIMAL ACTION στην Πάρο τον Απρίλιο του 2015.
Αγελάδα με μολυσμένες πληγές στα πόδια στην Μύκονο (Απρίλιος 2016).
Από τον κτηνίατρο Αντώνη Λυμπέρη χειρουργήθηκε σήμερα η σκυλίτσα που βρέθηκε χθες εξαθλιωμένη με βγαλμένο το ένα μάτι να κείτεται αβοήθητη στο Αγναντερό Καρδίτσας, στο…
Χθες αργά το βράδυ σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΕΛ.ΑΣ. συνελήφθη από αστυνομικούς του Α.Τ. Ναυπάκτου ένας 59χρονος άνδρας ο οποίος εντοπίστηκε στο 2ο χιλιόμετρο…
33 Σχόλια
Mpelas
I diatrofi genika einai ena terasteio thema
Anarwtieme an skeftikan estw kai mia stigmi , autoi pou upostirizoun tin xortofagia san lusi . an exoun kanei ena upologismo to ti ektaseis xreiazonte gia na Threpsoun sxedon 8 dis ston planiti .! Ti futofarmaka tha katapinan gia na uparxei statheri paragwgi kathe xrono !! kai ti ektasi tha apemene gia ta upoloipa zwa ..? kai opws paei se liga xronia tha eimaste konta sta 10 dis .. ston idio planiti .! To anthrwpino eidos exei eglwvisthei poia se mia troxia pou fenete na min exei epistrofi .. ektos ki an i epistimi kanei thaumata ..! Ki anarwtieme posoi xortofagoi xeroun na futepsoun mia ntomatia .. kai ti xreiazete gia na exoun paragwgi petyximeni ki analosimi .. kai malista tha theloun kai viologiki ..! I agnoia tis pragmatikotitas kai i eukolia na ta exeis eukola .. eidika stin dusi .. kai stis politeies .. dimiourgoun paranoikous dialogous kai sumperasmata , mono gia na elefrunoume tin suneidisi mas sta pampolla sklira gegonota tis athrwpinis uparksis ki epiviwsis tis !
Πολλοί κρεατοφάγοι δηλώνουν ότι το γεγονός ότι τρώνε κρέας, δεν σημαίνει καθόλου ότι δεν νοιάζονται για όλα τα ζώα. Λένε ψέματα. Δεν τους καίγεται καρφί για το τι συμβαίνει στα ζώα. Αλλιώς, θα οργανώνονταν και θα έκαναν διαμαρτυρίες για τις συνθήκες που διαβιώνουν και βιώνουν τα ζώα τα λεγόμενα παραγωγικά.
Δεν τους νοιάζει ούτε για τα κλουβιά των χοιρομητέρων, ούτε για τα κλουβιά των ορνιθοτροφείων, ούτε για τις μεταφορές ζωντανών ζώων, ούτε για το αν τηρούνται οι διαδικασίες που υποχρεώνει η νομοθεσία για την θανάτωση στα σφαγεία, ούτε για τα φουα γκρα, ούτε για κάτι έθιμα ταλιμπανικά όπως είναι τα κουρμπάνια.
Ως τώρα μόνο οι χορτοφάγοι κάνουν διαμαρτυρίες για τα ζώα.
Οι άλλοι είναι ψεύτες και ταλιμπάν.
Καθε ενας που υπερτονιζει μια ηθικη κατευθυνση ειναι στα δικα μου ματια υποπτος και επικυνδινα υποκειμενικος.
Δεν υπαρχει καμμια φορμουλα με γενικη ισχυ στην ηθικη μας.
Εαν καποιος απο την οργανωση «Γιατροι χωρις συνορα» τρώει κρεας δεν σημαινει οτι ειναι ανηθικος σε συγκριση με καποιον που αρνειται την κρεατοφαγια.
Εαν καποιος δεν καταναλωνει κρεας και αγωνιζεται για τα δικαιωματα των ζωων δεν σημαινει οτι ειναι ανηθικος επειδη δεν φιλοξενει στο σπιτι του εναν μεταναστη.
Η κοινωνια μας δεν λειτουργει με την μεθοδο «ασπρο η μαυρο».
Η συνεπεια μας δεν εχει απεριοριστες ικανοτητες ανταποκρισης.
Για να μην χασουμε λοιπον εστω και την ελαχιστη εμπαθεια που εχουμε (πραγμα που θεωρω προϋποθεση για οσους γραφουν σε αυτη τη σελιδα) θαπρεπε τουλαχιστον να αποκοπουμε απο την πεποιθηση οτι ειναι δικαιωμα μας να τρωμε ο,τι θελουμε.
Οτι ειναι δικαιωμα μας να υποσττηριζουμε την φαρμες αιματος ζωων επειδη δεν αγοραζουμε παπουτσια απο το Βιετναμ.
Δεν ειναι δικαιωμα μας να παιρνουμε το ενα και να αφηνουμε το αλλο, οπως και οταν μας βολευει.
Και κυριως δεν εχουμε το δικαιωμα να κανουμε παζαρια με την ηθικη αξιολογηση μας, σαν να ειμαστε εμεις εκεινοι που σφαζονται στα σφαγεια η εκεινοι που πνιγονται στα πελαγα.
Η ελευθερια σε ιδιωτικες αποφασεις του καθενα μας σταματαει να ισχυει, οταν με την ασκηση της σημαινει οτι πονανε και υποφερουν αλλα εμβια οντα.
Αγορα, διασκεδαση, ντυσιμο, φαγητο ειναι μεν αγαθα ελευθερης χρησης που ομως κατω απο το αντιανθρωπινο συστημα που ζουμε προϋποθετουν την στυγνη εκμεταλλευση ανθρωπινων και ζωϊκων πλασματων.
Το αιμα των ζωων στα σφαγεια ειναι με την ιδια στυγνη εκμεταλλευση συνυφασμενο οπως και η δουλεια των παιδιων στο Βιετναμ.
Δεν φερνει κανενα αποτελεσμα η ικανοποιηση οτι μπορουμε σημερα να γραφουμε ο,τι θελουμε.
Η εμπαθεια, η συνεπεια και κυριως μια ειλικρεινης συνειδηση ειναι αυτα που μας προωθουν ηθικα και μας καταξιωνουν σαν ανθρωπους.
Venus
«Εαν καποιος απο την οργανωση «Γιατροι χωρις συνορα» τρώει κρεας δεν σημαινει οτι ειναι ανηθικος σε συγκριση με καποιον που αρνειται την κρεατοφαγια.»
Αν όμως λέει ΄΄Και τι με νοιάζει έμενα τι παθαίνουν τα ζώα΄΄ τότε είναι ανήθικος απέναντι στο ‘θέμα ζώα.’
Ένας άνθρωπος μπορεί να είναι πολύ ευαίσθητος μουσικός, και να γράψει ύμνο για τον Χίτλερ, για τον κυνηγό, για τον ταυροφονιά, για τον βιαστή, για τον καμικάζι ταλιμπάν, κλπ κλπ.
Συμφωνω απολυτα μαζι σου @Θάνος οσον αφορα το πρωτο σκελος της επιχειρηματολογιας σου!
Καποιος που ισχυριζεται ΄΄και τι με νοιάζει έμενα τι παθαίνουν τα ζώα΄΄, προδιδει τοσο τα ζωα οσο και τους ανθρωπους και δεν ανταποκρινεται με συνεπεια στις ηθικες του υποχρεωσεις.
Οσον αφορα το δευτερο σκελος της επιχειρηματολογιας σου θεωρω οτι βασιζεται σε μια εντελως υποκειμενικη βαση.
Η ηθικη δεν παιζει απολυτως κανενα ρολο στην τεχνη.
Υπαρχουν πολλοι, ηθικα απαραδεκτοι ανθρωποι που ειναι θαυμασιοι στο καλλιτεχνικο τους εργο.
Και αντιθετως: θαυμασιοι ανθρωποι που ειναι μετριοι στην καλλιτεχνικη τους δραση.
Οι σφαιρες του Καλου και του Ωραιου ειναι χωρισμενες.
Τελειωνοντας, θελω να υπενθυμισω οτι η ανταλλαγη των σχολιων μας πανω σ΄ αυτο το θεμα ξεκινησε απο την προσωπικη εμπειρια μου με εναν ατομο, το οποιο παρολη την ατομικη του ανηθικοτητα (καταναλωση κρεατος) συνεπραξε ηθικα με την υπογραφη του εναντιον των ζωϊκων μεταφορων.
Θεωρητικα το ατομο αυτο υπεπεσε σε αντινομια, γιατι εδωσε τη συγκαταθεση του να σταματησει μια εγκληματικη κατασταση, για την οποια ειναι συνυπευθυνο και αυτο το ιδιο.
Απο αυτην την προσωπικη μου εμπειρια λοιπον θεωρω οτι οι υπερασπιστες των ζωων δεν πρεπει να απομονωνονται απο τον κοινωνικο τους περιγυρο με τη λογικη: «ειμαι βεγκαν, ολα ειναι ο.Κ».
Η πραξη μας αποδεικνυει οτι μονο η συνεργασια με πολλα «ειδη» ηθικης μπορει να επιφερει καποιο αποτελεσμα.
Venus
Η κοινωνια μας @ pantelis δεν αποτελειται απο αγιους.
Ουτε κανουμε διαγωνισμο «συνεπειας» απο αυτη την ιστοσελιδα.
Ο καθε συνειδητοποιημενος και ευαισθητος ανθρωπος προσπαθει να εναρμονιζει την ζωη του με μια καθαρη και- κατα το δυνατον - αξιοπρεπη συνειδηση.
Η εγκληματικοτητα και η εφευρετικοτητα της ανθρωπινης ρατσας σχετικα με την εκμεταλλευση ζωϊκων και ανθρωπινων οντων εχει παρει τις διαστασεις της χολερας σε αυτον τον πλανητη.
Θα συμφωνησω λοιπον μαζι σας, οτι η λιστα των ηθικων διλημματων που αντιμετωπιζει ενας συνειδητοποιημενος ανθρωπος ειναι μεγαλη.
Απο την αλλη μερια, βρισκω οτι υπαρχει ενα βασικο λαθος στην κοσμοθεωρηση σας.
Ταυτιζετε τις πολιτικες με τις ιδιωτικες ευθυνες.
Δεν ειναι στο χερι μου να καταργησω την βιομηχανια εκμεταλλευσης ανηλικων εργατων στο Βιετναμ.
Προκειται για ενα πολιτικο θεμα και επομενως χρηζει ευρειας αντιμετωπισης.
Ειναι ομως στο χερι μου να καταργησω την βιομηχανια εκμεταλλευσης των ζωϊκων πλασματων (τουλαχιστον των αναλωσιμων) εαν σταματησω να τα τρωω και κατα συνεπεια εαν σταματησω να συνεργαζομαι με την βιομηχανια αιματος που ειναι τα σφαγεια.
Προκειται για μια ιδιωτικη αποφαση.
Τοσο το ενα οσο και το αλλο θεμα προϋποθετουν ευαισθησια και εμπαθεια.
Εαν θεωρειτε οτι τα ζωϊκα πλασματα δεν ανηκουν στην ιδια βαθμιδα σεβασμου και προστασιας οπως και τα ανθρωπινα, τοτε δεν θα πρεπει να σας ενδιαφερει αν συμπρατει εμμεσα ο γειτονας σας ο ακτιβιστης στην εκμεταλλευση των Βιετναμεζων και των Αιγυπτιων, αν το λουρι απο το ρολοϊ του ειναι δερματινο, η αν τρωει φραουλες που τις μαζευουν οι μοντερνοι «δουλοι».
Η μεθοδος της συγκρισης σαν αποποιηση ευθυνης ειναι παναρχαια και βολικη: εφοσον ειναι οι αλλοι «ασυνεπεις», εχω το δικαιωμα να τρωω κι εγω κρεας.
Αν θελετε λοιπον να δικιολογησετε την κρεατοφαγια σας, δεν χρειαζεται να κανετε τοσον κοπο για να συγκεντρωσετε τα απαραιτητα δικιολογητικα.
Δεν ειστε ουτε πρωτοτυπος ουτε παρανομος το κανουν και αλλα 7 δισεκατομμυρια κρεατοφαγοι.
7 δισεκατομμυρια ανεμπαθεις απεναντι στην κολαση των σημερινων Νταχαου που αποκαλουμε «φαρμες ζωων» η σφαγεια.
7 δισεκατομμυρια ηθικων αυτουργων σε αυτο το φασιστικο συστημα στυγερης εκμεταλλευσης ζωϊκων πλασματων.
Σημερα εχουμε πληροφοριες στη διαθεση μας οσο ποτε, εχουμε βιντεο, εχουμε καταχωρημενες εγγραφες που μαρτυρουν αυτην την αισχρη-για τον 21.αιωνα- βιομηχανια του αιματος.
Απομενει η προσωπικη ευθυνη και συνεπεια του καθενος.
Venus
@venus: Να και κάποιος/κάποια που μπορεί να κάνει διάλογο.
Δεν αποποιούμαι καμία ευθύνη, την αποδέχομαι. Όμως, διαφωνώ κάθετα στο ότι η ευθύνη για την εκμετάλλευση ανηλίκων εργατών στο Βιετνάμ είναι πολιτική, ενώ η ευθύνη για τις συνθήκες διαβίωσης των ζώων που τρώγονται είναι ιδιωτική. Για μένα και οι δύο είναι ιδιωτικές. Καταναλώνοντας προϊόντα των βιομηχανιών αυτών, συμμετέχουμε στη διατήρηση της ζήτησης για τα προϊόντα αυτά και συνεπακόλουθα προκαλούμε διατήρηση της παραγωγής. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε ιδιωτικά και στις δύο περιπτώσεις είναι η αποχή μας από την κατανάλωση παπουτσιών που έχουν φτιαχτεί από παιδιά στο Βιετνάμ και κρέατος που έχει προέλθει από ζώα με τραγικές συνθήκες διαβίωσης. Αυτό με τη σειρά του θα οδηγήσει στη συρρίκνωση της αντίστοιχης βιομηχανίας και είναι το πρώτο και σημαντικότερο βήμα για την αλλαγή των συνθηκών λειτουργίας των εν λόγω βιομηχανιών. Θες να αλλάξεις τη βιομηχανία κρέατος; Ξεκίνα από το να μην καταναλώνεις κρέας που έχει προέλθει από αυτή. Θες να αλλάξεις τη βιομηχανία εκμετάλλευσης εργατών; Ξεκίνα από το να μη καταναλώνεις προϊόντα που έχουν προέλθει από αυτή. Πάρε άλλα παπούτσια. Πάρε άλλες φράουλες, πάρε άλλες πατάτες. Μπορείς να το κάνεις, είναι ιδιωτική η ευθύνη και σε αυτό.
Τώρα, όσον αφορά στα 7 δισεκατομμύρια "ανεμπαθών" και "ηθικών αυτουργών" που αναφέρεις, αυτός ο αριθμός είναι πολύ μικρότερος. Δεν έχουν 7 δισεκατομμύρια άνθρωποι πρόσβαση σε κρέας που προέρχεται από τη βιομηχανία κρέατος. Οι περισσότεροι από τους 7 δισεκατομμύρια ανθρώπους ζούνε τρώγοντας κρέας σπάνια, μην ανησυχείς γι' αυτό. Πολλοί άλλωστε δεν έχουν καν νερό να πιούνε. Οι λίγοι είναι αυτοί που εκμεταλλεύονται τους πολλούς, πάντα έτσι ήταν.
Την απάντηση μου την έγραψες από κάποιο μηχάνημα που έχει κατασκευαστεί στην Κίνα από εργάτες με μεροκάματο 20 σεντς για 15 ώρες δουλειάς; Με ορυκτά που έχουν εξορύξει εργάτες, ίσως και παιδιά, υπό συνθήκες σκλαβιάς στην Αφρική; Είναι μακριά από εμάς αυτές οι χώρες όμως, δεν πειράζει.
Δεν προσπαθώ να σε υποβιβάσω. Όπως και να το κάνουμε όμως, το να χρησιμοποιεί κάποιος προϊόντα και υπηρεσίες που έχουν προέλθει από την άδικη εκμετάλλευση ανθρώπων, δεν τον κάνει και πολύ καλύτερο από κάποιον που τρώει μπριζόλες, έτσι δεν είναι;
Είπαμε, εκτός αν τρως πέτρες και ζεις σε καμιά σπηλιά.
Έλληνα… Στο κείμενό μου στο οποίο απάντησες, δεν σου αποδίδω τους χαρακτηρισμούς γιατί τρως κρέας, αλλά γιατί δεν κάνεις τίποτα γι αυτά που τρως. Και μου απαντάς σαν να σε κατηγορώ που τρως κρέας.
Κάθε φορά που σας λεν για την τροφή σας προσπαθείτε να ξεγλιστρήσετε με το ΄΄Μα οι άνθρωποι που πεινάνε μα οι άνθρωποι που…..΄΄ Ψοφάτε για άλλοθι.
Κάντε κάτι και γι’ αυτά που τρώτε πέρα από τις μαρινάδες…
Πού ξέρεις τι κάνω εγώ γι' αυτά που τρώω; Μίλησες για "κρεατοφάγους".
Η δική σου τροφή έχεις εξασφαλίσει ότι έχει παραχθεί υπό ανεκτές συνθήκες; Διαμαρτύρεσαι μόνο για τις συνθήκες διαβίωσης των παραγωγικών ζώων ή και για τις συνθήκες διαβίωσης αυτών που καλλιεργούν και μαζεύουν τις πατάτες και τις φράουλες που τρως; Αν διαμαρτύρεσαι για όλα, μπράβο σου. Αν όχι, μου μυρίζει υποκρισία. Μου ζέχνει, για την ακρίβεια.
Ταλιμπανικές πονηριές που προσπαθείς να τις μετατρέψεις σε άλλοθι. Άραξε γιατί πολύ το κούρασες. Έκανες τον γύρο του κόσμου για να μην πεις ευθέως ότι πέρα από το τι μαρινάδα θα βάλεις στο φαΐ σου δεν σε νοιάζει τίποτα άλλο.
Το πολύ – πολύ να σε νοιάζει για το είδος σου γιατί αισθάνεσαι καθήκον.
Ήθελα νά 'ξερα, πού νομίζεις ότι ζεις φίλε μου. ΚΙ ΕΣΥ ζεις εκμεταλλευόμενος το περιβάλλον και τα άλλα έμβια όντα που ζούνε στη Γη, είτε άμεσα, είτε έμμεσα. Ζεις σε σπίτι, τρως φαγητά που έχουν προέλθει από την εκμετάλλευση ανθρώπων, γης και ζώων, κινείσαι με μέσα μεταφοράς που χρησιμοποιούν πετρέλαιο που έχει προέλθει από εξορύξεις με σημαντικές επιπτώσεις στο περιβάλλον, τα παραδείγματα είναι χιλιάδες. Έχεις επιλέξει το πρόβλημά σου να είναι αποκλειστικά και μόνο η (τραγική και κατάπτυστη, φυσικά) βιομηχανία κρέατος.
Θάνος
Ρε Παντελή περιέγραψέ μου πώς λειτουργεί η φύση και το ανθρώπινο είδος για να συνειδητοποιήσω πού ζω και τι συμβαίνει γύρω μου… Γιατί εγώ δεν ξέρω τίποτα από τους νόμους της φύσης…
Κι εγώ για αντάλλαγμα θα σου αποκαλύψω από πού αγοράζω πατάτες και φράουλες, που τόσο πολύ σε καίει.
pantelis
Η φύση λειτουργεί με τον νόμο του ισχυρού. Εσύ ως άνθρωπος "απολαμβάνεις" το ότι είσαι ο ισχυρότερος στη φύση. Ως λευκός Ευρωπαίος δε, "απολαμβάνεις" ακόμα περισσότερα.
Δε με ενδιαφέρει από πού αγοράζεις πατάτες και φράουλες. Είναι 100% βέβαιο ότι για την παραγωγή της τροφής που καταναλώνεις έχει υπάρξει εκμετάλλευση και ανθρώπων και ζώων.
Θάνος
«Όπως και να το κάνουμε όμως, το να χρησιμοποιεί κάποιος προϊόντα και υπηρεσίες που έχουν προέλθει από την άδικη εκμετάλλευση ανθρώπων, δεν τον κάνει και πολύ καλύτερο από κάποιον που τρώει μπριζόλες, έτσι δεν είναι;»
Εσύ τι προϊόντα παράγεις να ξέρω να μην τα αγοράζω… για να μην στηρίζω την αδικία που υφίστασαι…
Παράγω φάρμακα τα οποία δοκιμάζω σε ζώα πριν γίνουν διαθέσιμα σε ανθρώπους. Αν ποτέ αρρωστήσεις, μη πάρεις. Μπορείς να πάρεις κάτι φυτικό που δεν πονάει ή να προσευχηθείς.
Μπορείς να το αποφύγεις, απλώς επιλέγεις να μη το κάνεις. Πες λοιπόν "αυτό δε θέλω να το αποφύγω" και είσαι σωστός. Δε θα έχεις τη συνείδησή σου ήσυχη αν το παραδεχτείς;
Θάνος
Ρετάρεις ε; Τι προτιμάς από τα δυο: να αγοράζω από εκεί που δουλεύεις και να στηρίζω έτσι την αδικία που υφίστασαι, ή να μην αγοράζω για να μην την στηρίζω…
Και άσε τις πονηριές που όταν σου μιλάω για ζώα μου μιλάς για ανθρώπους και όταν μιλάω για ανθρώπους μου γυρίζεις πάλι στα ζώα. Άιντε που μόλις είδες αντιλήψεις έξω από την πεπατημένη σου βραχυκύκλωσες και άρχισες τις γυροβολιές…
pantelis
Δε ρετάρω, όχι. Προσπαθώ απλώς να δω πού μπορώ να σε πιάσω, αλλά πηδάς από το ένα θέμα στο άλλο. Έχω ακόμα υπομονή πάντως.
Εγώ λοιπόν παράγω φάρμακα, χωρίς να με εκμεταλλεύονται. Τα φάρμακα που παράγω δοκιμάζονται και σε ζώα (είπαμε, όπως σχεδόν όλα τα φάρμακα). Αν αγοράσεις τα δικά μου φάρμακα, θα γίνεις καλά κι εμένα δε θα με έχει εκμεταλλευτεί κανείς, μην ανησυχείς γι' αυτό.
Τι λες, θα τα πάρεις ή θα πάρεις κάτι φυτικό που δεν πονάει ή κάτι σε πέτρες; Θα πάρεις τα φάρμακα κάποιας άλλης εταιρίας που πάλι είναι δοκιμασμένα σε ζώα; Θα κάτσεις άρρωστος;
Εστιάζεις στην κρεατοφαγία, ενώ σίγουρα ο τρόπος ζωής σου προκαλεί με πολλούς και διάφορους τρόπους επιπτώσεις στα ζώα.
Από βιταμίνη Β12 πώς πας; Παρουιάζεται έλλειψή της στον οργανισμό όταν δεν τρως κρέας. Αν χρειαστείς συμπλήρωμα, το οποίο παρεμπιπτόντως είναι ενέσιμο, θα βρεις κάποιο που δεν είναι δοκιμασμένο σε ζώα; Υπάρχει άραγε;
Άντε, μη κάνεις τον έξυπνο. Μια χαρά Δυτικός άνθρωπος είσαι, με τις ανέσεις σου και με τα όλα σου. Σκέψου πού έχει οικοδομηθεί το επίπεδο ζωής σου και κοίτα να μη κολλάς σε ένα πράγμα.
Θάνος
Δεν κάνω εγώ τον έξυπνο… Εσύ ήρθες εκ του πονηρού, και μας παριστάνεις ότι θέλεις να κάνεις διάλογο.
Αν έχεις υπομονή παραμίλα. Εγώ σε βαρέθηκα.
Μια φορά κάποιος που αδιαφορούσε όπως αδιαφορείς κι εσύ, και που δεν τον ένοιαζε πέρα από τον τομάρι του, μου είπε το εξής: ΄΄Ναι είναι κακό αυτό, αλλά δεν είναι το μόνο είναι κι ένα σωρό άλλα. Και δεν μπορώ να τα σταματήσω όλα, οπότε δεν κάνω τίποτα γιατί αν σταματήσω το ένα κακό θα είναι υποκρισία. Αφού δεν μπορώ να τα κάνω όλα δεν κάνω τίποτα.΄΄
Με την άποψη αυτήν διαφωνώ κατακάθετα. Είναι λάθος από την μια άκρη ως την άλλη. Αλλά τουλάχιστον δεν με πήγε Ομόνοια Σύνταγμα μέσω Πάτρας. Εσύ άρχισες τις γυροβολιές σαν να προσπαθείς να με ζαλίσεις και να με υπνωτίσεις. Εσύ νομίζεις ότι είσαι ο πρώτος παρτάκιας που συναντώ στην ζωή μου ή ότι πρωτοτυπείς.
Προς το παρόν την δική μου μερίδα από τα φάρμακά σου φάτα εσύ.
Σκας ελέφαντα με την φιλοτομαριστική αντίληψή σου.
pantelis
Δεν είμαι ούτε ο πρώτος, ούτε ο τελευταίος παρτάκιας που συναντάς στη ζωή σου. Προφανώς ούτε κι εσύ είσαι ο πρώτος ή ο τελευταίος που συναντώ εγώ στη δική μου.
Θα φάω και τη δική σου μερίδα από φάρμακα και θα φάω και τη δική σου μερίδα από μπριζόλες. Είπαμε, εσύ φάε τις φράουλες και τις πατάτες που έχουν καλλιεργήσει σύγχρονοι σκλάβοι και κοιμήσου ήσυχος.
Αν απευθύνεσαι σ' εμένα στο σχόλιό μου για τα φάρμακα, ντρέπομαι όσο ντρέπεσαι κι εσύ όταν τα παίρνεις.
Γλαύκωψ
Μην γενικεύεις διότι Πάντα υπαρχουν μερικοί που τα βασανίζουν τα ζώα όπως πάντα θα υπάρχουν μερικοί που θεωρούν πως τα φυτά δεν είναι ζωντανά εμβια έμψυχα όντα και έτσι και αυτά είναι ζώα -έχουν ζωή- όπως πάντα θα υπάρχουν και αυτοί που θεωρούν τις γυναίκες κατώτερες. Όταν βρίσκουμε μία φώτο τέτοιου είδους αυτό δεν σημαίνει πως όλοι κάνουν τα ίδια Με άλλα λόγια έχω πάνω από το κεφάλι μου τον έναν οποιοδήποτε αρχηγό που είναι ηλίθιος αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι τον ψήφισα και ο αρχηγός αυτός δεν συμβολίζει όλους τους ανθρώπους που ζουν σε αυτήν την χώρα. Γιατί δεν δείχνουμε και όλους τους φιλίζωους που κυκλοφορούν στην Αθήνα με αγκομαχούντα ζωάκια δεμένα με λουρί που δεν μπορούν να ΄τρέξουν και να χαρούν την ζωή τους και πάνε για κατούρημα και χέσιμο με το λουρί Είναι και αυτό ΠΑΣΤΟΥΡΟΜΑ ή να μην αρχίσουμε πάλι το θέμα με τις στειρώσεις που δεν αφήνουν τα ζωάκια να αναπαραχθούν όπως ορίζει η φύση τους Αυτό είναι ΠΑΣΤΟΥΡΟΜΑ ΓΕΝΕΤΙΚΟ το άλλο είναι ΠΑΣΤΟΥΡΟΜΑ για να μην τρέχουν
@Γλαύκωψ,
Με τετοια σχολια οπως το δικο σου, επιβεβαιωνεται η θεωρια οτι η βιολογικη εξελιξη δεν εχει φερει κανενα θετικο αποτελεσμα στο ειδος μας.
Εκτος απο τις ελλειψεις που εχεις στη βιολογια ( πραγμα που διαπιστωνουμε απο την καταταξη των φυτων σε «έμψυχα όντα»)
φαινεται να σε διακατεχει και μια πρωτογονη ταση στην αναπαραγωγικη μεθοδο, που σε ανεπτυγμενες κοινωνικες ομαδες δεν την συνανταμε πλεον σημερα.
Συγκεκριμμενα: α) τα φυτα δεν ειναι εμψυχα οντα ουτε εχουν αισθητηρια οργανα και επομενως δεν ανηκουν σε οργανισμους ζωϊκους.
Δεν εχουν νευρικο συστημα ουτε αισθητηρια οργανα και κατα συνεπεια δεν υποκεινται σε πονο.
Οσοι συνεχιζουν τον παραλληλισμο «φυτα= εμβια οντα» θαπρεπε να ξαναδιαβασουν βιολογια.
β) εφοσον εισαι της αποψης «τα ζωάκια να αναπαραχθούν όπως ορίζει η φύση τους » τοτε θαπρεπε να κανεις κι εσυ το ιδιο με τη δικη σου μεθοδο αναπαραγωγης, δηλαδη τουλαχιστον 22 παιδια (απο τα 18 μεχρι τα 40), και να μην υποβαλλεσαι κι εσυ σε «γενετικο παστουρωμα», ειτε με προφυλακτικα (αν εισαι γενους αρσενικου) ειτε με αντισυλληπτικες μεθοδους ( αν εισαι γενους θηλυκου).
Συμφωνα λοιπον με τη λογικη σου και τη θεωρια σου οσοι δεν κανουν ενα παιδι το χρονο στη γονιμη περιοδο της ζωης τους ειναι «γενετικα παστουρωμενοι».
Ξανασκεψου την ηλιθια και αντιανθρωπινη θεωρια που πλασαρισες.
Γιατι οι λογοι που επιβαλουν το «γενετικο παστουρωμα» στους ανθρωπους ειναι οι ιδιοι που το επιβαλουν και στα ζωα.
γ) συμφωνω απολυτα οτι ο αρχηγος μιας χωρας δεν αντιπροσωπευει ολους τους ανθρωπους που ζουν σε αυτη τη χωρα.
Γι αυτο και εχουμε την πολιτικη δραση.
Τουλαχιστον σαν κατεκτημενο δικαιωμα του καθε πολιτη να διαμαρτυρεται, να αντιτασσεται και να αλλαζει (στην καλυτερη περιπτωση) τα στραβα και τα αδικα μιας κυβερνησης, ασχετα αν την ψηφισε η οχι.
Δεν φερνει παντα θετικα αποτελεσματα ο αγωνας μας για τα δικαιωματα των ζωων.
Αν ομως δεν αγωνιστουμε εχουμε χασει εκ των προτερων.
Venus
Πολλοί είναι οι κρεατοφάγοι που δηλώνουν ότι το γεγονός ότι τρώνε κρέας, δεν σημαίνει καθόλου ότι δεν νοιάζονται για όλα τα ζώα. Λένε ψέματα. Δεν τους καίγεται καρφί για το τι συμβαίνει στα ζώα. Αλλιώς, θα οργανώνονταν και θα έκαναν διαμαρτυρίες για τις συνθήκες που διαβιώνουν και βιώνουν τα ζώα τα λεγόμενα παραγωγικά.
Δεν τους νοιάζει ούτε για τα κλουβιά των χοιρομητέρων, ούτε για τα κλουβιά των ορνιθοτροφείων, ούτε για τις μεταφορές ζωντανών ζώων, ούτε για το αν τηρούνται οι διαδικασίες που υποχρεώνει η νομοθεσία για την θανάτωση στα σφαγεία, ούτε για τα φουα γκρα, ούτε για κάτι έθιμα ταλιμπανικά όπως είναι τα κουρμπάνια.
Ως τώρα μόνο οι χορτοφάγοι κάνουν διαμαρτυρίες για τα ζώα.
Οι άλλοι είναι ψεύτες και ταλιμπάν.
@Θάνος,
Λογικα ειδωμενο το σχολιο σου ειναι απολυτα σωστο.
Το παιρνω σαν ευκαιρια για να διηγηθω ενα περιστατικο, προσωπικα βιωμενο πριν απο πεντε χρονια περιπου.
Και εν συνεχεια, με βαση αυτο το περιστατικο, θα περασω σε μια αξιολογηση αυτης της θεσης σου.
Ηταν ενα κρυο απογευμα τον Νοεμβρη του 2001 που ειχα παρει μερος σε μια διαφωτιστικη διαμαρτυρια για την καμπανια 8hours transport.
Την ειχε ξεκινησει η οργανωση Animals Angels, στην οποια (τοτε ) ανηκα κι εγω.
Στεκομουνα λοιπον στον πεζοδρομο της πολης που μενω (230.000 κατοικους εχει) με το μπλοκ των υπογραφων και τα ενημερωτικα φυλλαδια στο χερι και αναζητουσα την επαφη με διαφορους περαστικους.
Σε καποια στιγμη ειδα να βγαινει απο το μεγαλο καταστημα που βρισκοταν ακριβως απεναντι μου, μια πολυ καλοντυμενη νεαρη γυναικα, και να ερχεται προς το μερος μου.
Στο ενα της χερι κρατουσε ενα Big Mac σαντουιτς και στο αλλο μια πολυτελη τσαντα απο πανακριβο δερμα.
«Δωστε μου να υπογραψω» μου ειπε χωρις να με κυτταξει.
Της εδωσα αμεσως το μπλοκ και τον στυλο.
Να και μια περιπτωση που δεν χρειαστηκε να ζητιανεψεις, σκεφτηκα.
«Απο οτι βλεπω, τρωτε ομως κρεας» της ειπα.
Με κυτταξε πολυ αυστηρα.
«Και επειδη τρωω κρεας? Αυτο δε σημαινει οτι τα ζωα πρεπει να υποφερουν!!»
Την ευχαριστησα στο ονομα των ζωων, και της ευχηθηκα καλο βραδυ.
Αμεσως μου ηρθε στον νου το ανεκδοτο με τον ψυχιατρο και τους τρεις ασθενεις:
Ενας ψυχιατρος κανει επισκεψη στους ασθενεις του.
«Ποσο κανει 2 και 2?» ρωταει τον εναν.
«5000» απανταει αυτος.
«Μαλιστα...» λεει ο ψυχιατρος και παει στον επομενο.
«Ποσο κανει 2 και 2?» τον ρωταει.
«Παρασκευη» απανταει ο ασθενης.
«Μαλιστα...» λεει ο ψυχιατρος και παει σε εναν τριτο.
«Ποσο κανει 2 και 2?» τον ρωταει κι αυτον.
«Τεσσερα!!» απανταει αυτος.
«Θαυμασια! Και πως το βρηκατε?» τον ρωταει ο ψυχιατρος.
«Απλουστατα! διαιρεσα το 5000 με την Παρασκευη» απανταει ο ασθενης!
Ετσι ειναι και στον φιλοζωϊκο αγωνα πολλες φορες: πρεπει να διαιρεσουμε το 5000 με την Παρασκευη για να φτασουμε στο 4!!
Με τη «λογικη» τετοιων ανθρωπων οπως της κυριας, φτασαμε τις 1.200.000 υπογραφες.
Και το θεωρω σιγουρο οτι τα 90% εκεινων που υπεγραψαν τοτε ησαν κρεατοφαγοι.
Αλλα το αποτελεσμα μετραει.
Θελαμε να περιορισουμε τις μεταφορες των ζωων στις 8 ωρες, δεν μας ενδιεφερε ποιος υπογραφει, μας ενδιεφερε να συγκεντρωσουμε γι αυτον τον σκοπο οσο το δυνατον περισσοτερες υπογραφες για να τις υποβαλουμε στην ΕΕ.
Και το πετυχαμε.
Κανοντας λοιπον μια αξιολογηση στο σχολιο σου με αυτο το κριτηριο, θα ελεγα οτι περιεχει μια ποιοτητα λογικης που δεν μπορουμε να την εφαρμοσουμε σε ολες τις περιπτωσεις του αγωνα μας.
Γιατι αυτος ο αγωνας γινεται σημερα με εξειδικευμενους στοχους, κανεις δεν παιρνει μερος σε μια διαμαρτυρια που να αφορα ταυτοχρονως καθε μορφη κακοποιησης ζωων.
Ετσι λοιπον,αν αυτος που τρωει κρεας υπογραψει εναντια στα δελφιναρια, γιατι ισως αγαπαει τα δελφινια η γιατι απεχθανεται τη σκλαβια για τα συγκεκριμμενα ζωα, δεν ενδιαφερει γιατι θα υπογραψει.
Εμεις θα διαιρεσουμε παλι το 5000 με την Παρασκευη και ετσι θα πετυχουμε τον σκοπο μας.
Venus
Κακώς αναμίχθηκες… έπρεπε να αφήσεις να απαντήσουν οι κρεατοφάγοι. Ας υπερασπιστούν αυτοί ό,τι θέλουν να υπερασπιστούν απέναντι στο θέμα που έθεσα χωρίς να επηρεάζονται από τέτοιες απόψεις.
Αγαπητέ, Θάνο, τρώω κρέας. Έστω ότι αποδέχομαι τους χαρακτηρισμούς "ψεύτης" και "ταλιμπάν" για τον εαυτό μου.
Εφόσον φοράς παπούτσια από κάποιο είδους δέρμα, έχεις πορτοφόλι ή τσάντα από κάποιου είδους δέρμα ή χρησιμοποιείς γενικώς προϊόντα από δέρμα, σου επιστρέφω τα "ψεύτης" και "ταλιμπάν". Αν φοράς συνθετικά παπούτσια τα οποία έχουν κατασκευάσει ανήλικοι εργάτες στο Βιετνάμ ή στην Κίνα, δουλεύοντας πολλές ώρες την ημέρα για ένα κομμάτι ψωμί, προσθέτω στους χαρακτηρισμούς και το "υποκριτής".
Επίσης, εφόσον τρως πατάτες και ντομάτες και φράουλες που δεν πονάνε μεν όταν τις κόβεις, αλλά τις καλλιεργούν στη Αίγυπτο ταλαίπωροι που αμείβονται για ένα κομμάτι ψωμί ή τις μαζεύουν δύστυχοι στη Μανωλάδα για 5 και 10 ευρώ την ημέρα, επίσης σου επιστρέφω τους χαρακτηρισμούς "ψεύτης" και "ταλιμπάν" και προσθέτω και το "υποκριτής".
Αν πάλι τρως πέτρες, τότε εντάξει, πάω πάσο, δεν είσαι τίποτα από τα παραπάνω.
Η γνωστή τακτική των κρεατοφάγων: Αντί για προσπάθεια βελτίωσης του εαυτού σας, προσπάθεια ακύρωσης των άλλων.
Δεν σας νοιάζει τίποτα πέρα από την ηδονή του ουρανίσκου σας.
I diatrofi genika einai ena terasteio thema
Anarwtieme an skeftikan estw kai mia stigmi , autoi pou upostirizoun tin xortofagia san lusi . an exoun kanei ena upologismo to ti ektaseis xreiazonte gia na Threpsoun sxedon 8 dis ston planiti .! Ti futofarmaka tha katapinan gia na uparxei statheri paragwgi kathe xrono !! kai ti ektasi tha apemene gia ta upoloipa zwa ..? kai opws paei se liga xronia tha eimaste konta sta 10 dis .. ston idio planiti .! To anthrwpino eidos exei eglwvisthei poia se mia troxia pou fenete na min exei epistrofi .. ektos ki an i epistimi kanei thaumata ..! Ki anarwtieme posoi xortofagoi xeroun na futepsoun mia ntomatia .. kai ti xreiazete gia na exoun paragwgi petyximeni ki analosimi .. kai malista tha theloun kai viologiki ..! I agnoia tis pragmatikotitas kai i eukolia na ta exeis eukola .. eidika stin dusi .. kai stis politeies .. dimiourgoun paranoikous dialogous kai sumperasmata , mono gia na elefrunoume tin suneidisi mas sta pampolla sklira gegonota tis athrwpinis uparksis ki epiviwsis tis !
Πολλοί κρεατοφάγοι δηλώνουν ότι το γεγονός ότι τρώνε κρέας, δεν σημαίνει καθόλου ότι δεν νοιάζονται για όλα τα ζώα. Λένε ψέματα. Δεν τους καίγεται καρφί για το τι συμβαίνει στα ζώα. Αλλιώς, θα οργανώνονταν και θα έκαναν διαμαρτυρίες για τις συνθήκες που διαβιώνουν και βιώνουν τα ζώα τα λεγόμενα παραγωγικά.
Δεν τους νοιάζει ούτε για τα κλουβιά των χοιρομητέρων, ούτε για τα κλουβιά των ορνιθοτροφείων, ούτε για τις μεταφορές ζωντανών ζώων, ούτε για το αν τηρούνται οι διαδικασίες που υποχρεώνει η νομοθεσία για την θανάτωση στα σφαγεία, ούτε για τα φουα γκρα, ούτε για κάτι έθιμα ταλιμπανικά όπως είναι τα κουρμπάνια.
Ως τώρα μόνο οι χορτοφάγοι κάνουν διαμαρτυρίες για τα ζώα.
Οι άλλοι είναι ψεύτες και ταλιμπάν.
Καθε ενας που υπερτονιζει μια ηθικη κατευθυνση ειναι στα δικα μου ματια υποπτος και επικυνδινα υποκειμενικος.
Δεν υπαρχει καμμια φορμουλα με γενικη ισχυ στην ηθικη μας.
Εαν καποιος απο την οργανωση «Γιατροι χωρις συνορα» τρώει κρεας δεν σημαινει οτι ειναι ανηθικος σε συγκριση με καποιον που αρνειται την κρεατοφαγια.
Εαν καποιος δεν καταναλωνει κρεας και αγωνιζεται για τα δικαιωματα των ζωων δεν σημαινει οτι ειναι ανηθικος επειδη δεν φιλοξενει στο σπιτι του εναν μεταναστη.
Η κοινωνια μας δεν λειτουργει με την μεθοδο «ασπρο η μαυρο».
Η συνεπεια μας δεν εχει απεριοριστες ικανοτητες ανταποκρισης.
Για να μην χασουμε λοιπον εστω και την ελαχιστη εμπαθεια που εχουμε (πραγμα που θεωρω προϋποθεση για οσους γραφουν σε αυτη τη σελιδα) θαπρεπε τουλαχιστον να αποκοπουμε απο την πεποιθηση οτι ειναι δικαιωμα μας να τρωμε ο,τι θελουμε.
Οτι ειναι δικαιωμα μας να υποσττηριζουμε την φαρμες αιματος ζωων επειδη δεν αγοραζουμε παπουτσια απο το Βιετναμ.
Δεν ειναι δικαιωμα μας να παιρνουμε το ενα και να αφηνουμε το αλλο, οπως και οταν μας βολευει.
Και κυριως δεν εχουμε το δικαιωμα να κανουμε παζαρια με την ηθικη αξιολογηση μας, σαν να ειμαστε εμεις εκεινοι που σφαζονται στα σφαγεια η εκεινοι που πνιγονται στα πελαγα.
Η ελευθερια σε ιδιωτικες αποφασεις του καθενα μας σταματαει να ισχυει, οταν με την ασκηση της σημαινει οτι πονανε και υποφερουν αλλα εμβια οντα.
Αγορα, διασκεδαση, ντυσιμο, φαγητο ειναι μεν αγαθα ελευθερης χρησης που ομως κατω απο το αντιανθρωπινο συστημα που ζουμε προϋποθετουν την στυγνη εκμεταλλευση ανθρωπινων και ζωϊκων πλασματων.
Το αιμα των ζωων στα σφαγεια ειναι με την ιδια στυγνη εκμεταλλευση συνυφασμενο οπως και η δουλεια των παιδιων στο Βιετναμ.
Δεν φερνει κανενα αποτελεσμα η ικανοποιηση οτι μπορουμε σημερα να γραφουμε ο,τι θελουμε.
Η εμπαθεια, η συνεπεια και κυριως μια ειλικρεινης συνειδηση ειναι αυτα που μας προωθουν ηθικα και μας καταξιωνουν σαν ανθρωπους.
Venus
«Εαν καποιος απο την οργανωση «Γιατροι χωρις συνορα» τρώει κρεας δεν σημαινει οτι ειναι ανηθικος σε συγκριση με καποιον που αρνειται την κρεατοφαγια.»
Αν όμως λέει ΄΄Και τι με νοιάζει έμενα τι παθαίνουν τα ζώα΄΄ τότε είναι ανήθικος απέναντι στο ‘θέμα ζώα.’
Ένας άνθρωπος μπορεί να είναι πολύ ευαίσθητος μουσικός, και να γράψει ύμνο για τον Χίτλερ, για τον κυνηγό, για τον ταυροφονιά, για τον βιαστή, για τον καμικάζι ταλιμπάν, κλπ κλπ.
Συμφωνω απολυτα μαζι σου @Θάνος οσον αφορα το πρωτο σκελος της επιχειρηματολογιας σου!
Καποιος που ισχυριζεται ΄΄και τι με νοιάζει έμενα τι παθαίνουν τα ζώα΄΄, προδιδει τοσο τα ζωα οσο και τους ανθρωπους και δεν ανταποκρινεται με συνεπεια στις ηθικες του υποχρεωσεις.
Οσον αφορα το δευτερο σκελος της επιχειρηματολογιας σου θεωρω οτι βασιζεται σε μια εντελως υποκειμενικη βαση.
Η ηθικη δεν παιζει απολυτως κανενα ρολο στην τεχνη.
Υπαρχουν πολλοι, ηθικα απαραδεκτοι ανθρωποι που ειναι θαυμασιοι στο καλλιτεχνικο τους εργο.
Και αντιθετως: θαυμασιοι ανθρωποι που ειναι μετριοι στην καλλιτεχνικη τους δραση.
Οι σφαιρες του Καλου και του Ωραιου ειναι χωρισμενες.
Τελειωνοντας, θελω να υπενθυμισω οτι η ανταλλαγη των σχολιων μας πανω σ΄ αυτο το θεμα ξεκινησε απο την προσωπικη εμπειρια μου με εναν ατομο, το οποιο παρολη την ατομικη του ανηθικοτητα (καταναλωση κρεατος) συνεπραξε ηθικα με την υπογραφη του εναντιον των ζωϊκων μεταφορων.
Θεωρητικα το ατομο αυτο υπεπεσε σε αντινομια, γιατι εδωσε τη συγκαταθεση του να σταματησει μια εγκληματικη κατασταση, για την οποια ειναι συνυπευθυνο και αυτο το ιδιο.
Απο αυτην την προσωπικη μου εμπειρια λοιπον θεωρω οτι οι υπερασπιστες των ζωων δεν πρεπει να απομονωνονται απο τον κοινωνικο τους περιγυρο με τη λογικη: «ειμαι βεγκαν, ολα ειναι ο.Κ».
Η πραξη μας αποδεικνυει οτι μονο η συνεργασια με πολλα «ειδη» ηθικης μπορει να επιφερει καποιο αποτελεσμα.
Venus
Η κοινωνια μας @ pantelis δεν αποτελειται απο αγιους.
Ουτε κανουμε διαγωνισμο «συνεπειας» απο αυτη την ιστοσελιδα.
Ο καθε συνειδητοποιημενος και ευαισθητος ανθρωπος προσπαθει να εναρμονιζει την ζωη του με μια καθαρη και- κατα το δυνατον - αξιοπρεπη συνειδηση.
Η εγκληματικοτητα και η εφευρετικοτητα της ανθρωπινης ρατσας σχετικα με την εκμεταλλευση ζωϊκων και ανθρωπινων οντων εχει παρει τις διαστασεις της χολερας σε αυτον τον πλανητη.
Θα συμφωνησω λοιπον μαζι σας, οτι η λιστα των ηθικων διλημματων που αντιμετωπιζει ενας συνειδητοποιημενος ανθρωπος ειναι μεγαλη.
Απο την αλλη μερια, βρισκω οτι υπαρχει ενα βασικο λαθος στην κοσμοθεωρηση σας.
Ταυτιζετε τις πολιτικες με τις ιδιωτικες ευθυνες.
Δεν ειναι στο χερι μου να καταργησω την βιομηχανια εκμεταλλευσης ανηλικων εργατων στο Βιετναμ.
Προκειται για ενα πολιτικο θεμα και επομενως χρηζει ευρειας αντιμετωπισης.
Ειναι ομως στο χερι μου να καταργησω την βιομηχανια εκμεταλλευσης των ζωϊκων πλασματων (τουλαχιστον των αναλωσιμων) εαν σταματησω να τα τρωω και κατα συνεπεια εαν σταματησω να συνεργαζομαι με την βιομηχανια αιματος που ειναι τα σφαγεια.
Προκειται για μια ιδιωτικη αποφαση.
Τοσο το ενα οσο και το αλλο θεμα προϋποθετουν ευαισθησια και εμπαθεια.
Εαν θεωρειτε οτι τα ζωϊκα πλασματα δεν ανηκουν στην ιδια βαθμιδα σεβασμου και προστασιας οπως και τα ανθρωπινα, τοτε δεν θα πρεπει να σας ενδιαφερει αν συμπρατει εμμεσα ο γειτονας σας ο ακτιβιστης στην εκμεταλλευση των Βιετναμεζων και των Αιγυπτιων, αν το λουρι απο το ρολοϊ του ειναι δερματινο, η αν τρωει φραουλες που τις μαζευουν οι μοντερνοι «δουλοι».
Η μεθοδος της συγκρισης σαν αποποιηση ευθυνης ειναι παναρχαια και βολικη: εφοσον ειναι οι αλλοι «ασυνεπεις», εχω το δικαιωμα να τρωω κι εγω κρεας.
Αν θελετε λοιπον να δικιολογησετε την κρεατοφαγια σας, δεν χρειαζεται να κανετε τοσον κοπο για να συγκεντρωσετε τα απαραιτητα δικιολογητικα.
Δεν ειστε ουτε πρωτοτυπος ουτε παρανομος το κανουν και αλλα 7 δισεκατομμυρια κρεατοφαγοι.
7 δισεκατομμυρια ανεμπαθεις απεναντι στην κολαση των σημερινων Νταχαου που αποκαλουμε «φαρμες ζωων» η σφαγεια.
7 δισεκατομμυρια ηθικων αυτουργων σε αυτο το φασιστικο συστημα στυγερης εκμεταλλευσης ζωϊκων πλασματων.
Σημερα εχουμε πληροφοριες στη διαθεση μας οσο ποτε, εχουμε βιντεο, εχουμε καταχωρημενες εγγραφες που μαρτυρουν αυτην την αισχρη-για τον 21.αιωνα- βιομηχανια του αιματος.
Απομενει η προσωπικη ευθυνη και συνεπεια του καθενος.
Venus
Όχι την κρεατοφαγία του να δικαιολογήσει… γι΄ αυτήν δεν τον κατέκρινε κανείς εδώ.
@venus: Να και κάποιος/κάποια που μπορεί να κάνει διάλογο.
Δεν αποποιούμαι καμία ευθύνη, την αποδέχομαι. Όμως, διαφωνώ κάθετα στο ότι η ευθύνη για την εκμετάλλευση ανηλίκων εργατών στο Βιετνάμ είναι πολιτική, ενώ η ευθύνη για τις συνθήκες διαβίωσης των ζώων που τρώγονται είναι ιδιωτική. Για μένα και οι δύο είναι ιδιωτικές. Καταναλώνοντας προϊόντα των βιομηχανιών αυτών, συμμετέχουμε στη διατήρηση της ζήτησης για τα προϊόντα αυτά και συνεπακόλουθα προκαλούμε διατήρηση της παραγωγής. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε ιδιωτικά και στις δύο περιπτώσεις είναι η αποχή μας από την κατανάλωση παπουτσιών που έχουν φτιαχτεί από παιδιά στο Βιετνάμ και κρέατος που έχει προέλθει από ζώα με τραγικές συνθήκες διαβίωσης. Αυτό με τη σειρά του θα οδηγήσει στη συρρίκνωση της αντίστοιχης βιομηχανίας και είναι το πρώτο και σημαντικότερο βήμα για την αλλαγή των συνθηκών λειτουργίας των εν λόγω βιομηχανιών. Θες να αλλάξεις τη βιομηχανία κρέατος; Ξεκίνα από το να μην καταναλώνεις κρέας που έχει προέλθει από αυτή. Θες να αλλάξεις τη βιομηχανία εκμετάλλευσης εργατών; Ξεκίνα από το να μη καταναλώνεις προϊόντα που έχουν προέλθει από αυτή. Πάρε άλλα παπούτσια. Πάρε άλλες φράουλες, πάρε άλλες πατάτες. Μπορείς να το κάνεις, είναι ιδιωτική η ευθύνη και σε αυτό.
Τώρα, όσον αφορά στα 7 δισεκατομμύρια "ανεμπαθών" και "ηθικών αυτουργών" που αναφέρεις, αυτός ο αριθμός είναι πολύ μικρότερος. Δεν έχουν 7 δισεκατομμύρια άνθρωποι πρόσβαση σε κρέας που προέρχεται από τη βιομηχανία κρέατος. Οι περισσότεροι από τους 7 δισεκατομμύρια ανθρώπους ζούνε τρώγοντας κρέας σπάνια, μην ανησυχείς γι' αυτό. Πολλοί άλλωστε δεν έχουν καν νερό να πιούνε. Οι λίγοι είναι αυτοί που εκμεταλλεύονται τους πολλούς, πάντα έτσι ήταν.
Την απάντηση μου την έγραψες από κάποιο μηχάνημα που έχει κατασκευαστεί στην Κίνα από εργάτες με μεροκάματο 20 σεντς για 15 ώρες δουλειάς; Με ορυκτά που έχουν εξορύξει εργάτες, ίσως και παιδιά, υπό συνθήκες σκλαβιάς στην Αφρική; Είναι μακριά από εμάς αυτές οι χώρες όμως, δεν πειράζει.
Δεν προσπαθώ να σε υποβιβάσω. Όπως και να το κάνουμε όμως, το να χρησιμοποιεί κάποιος προϊόντα και υπηρεσίες που έχουν προέλθει από την άδικη εκμετάλλευση ανθρώπων, δεν τον κάνει και πολύ καλύτερο από κάποιον που τρώει μπριζόλες, έτσι δεν είναι;
Είπαμε, εκτός αν τρως πέτρες και ζεις σε καμιά σπηλιά.
Έλληνα… Στο κείμενό μου στο οποίο απάντησες, δεν σου αποδίδω τους χαρακτηρισμούς γιατί τρως κρέας, αλλά γιατί δεν κάνεις τίποτα γι αυτά που τρως. Και μου απαντάς σαν να σε κατηγορώ που τρως κρέας.
Κάθε φορά που σας λεν για την τροφή σας προσπαθείτε να ξεγλιστρήσετε με το ΄΄Μα οι άνθρωποι που πεινάνε μα οι άνθρωποι που…..΄΄ Ψοφάτε για άλλοθι.
Κάντε κάτι και γι’ αυτά που τρώτε πέρα από τις μαρινάδες…
Πού ξέρεις τι κάνω εγώ γι' αυτά που τρώω; Μίλησες για "κρεατοφάγους".
Η δική σου τροφή έχεις εξασφαλίσει ότι έχει παραχθεί υπό ανεκτές συνθήκες; Διαμαρτύρεσαι μόνο για τις συνθήκες διαβίωσης των παραγωγικών ζώων ή και για τις συνθήκες διαβίωσης αυτών που καλλιεργούν και μαζεύουν τις πατάτες και τις φράουλες που τρως; Αν διαμαρτύρεσαι για όλα, μπράβο σου. Αν όχι, μου μυρίζει υποκρισία. Μου ζέχνει, για την ακρίβεια.
Ταλιμπανικές πονηριές που προσπαθείς να τις μετατρέψεις σε άλλοθι. Άραξε γιατί πολύ το κούρασες. Έκανες τον γύρο του κόσμου για να μην πεις ευθέως ότι πέρα από το τι μαρινάδα θα βάλεις στο φαΐ σου δεν σε νοιάζει τίποτα άλλο.
Το πολύ – πολύ να σε νοιάζει για το είδος σου γιατί αισθάνεσαι καθήκον.
Ήθελα νά 'ξερα, πού νομίζεις ότι ζεις φίλε μου. ΚΙ ΕΣΥ ζεις εκμεταλλευόμενος το περιβάλλον και τα άλλα έμβια όντα που ζούνε στη Γη, είτε άμεσα, είτε έμμεσα. Ζεις σε σπίτι, τρως φαγητά που έχουν προέλθει από την εκμετάλλευση ανθρώπων, γης και ζώων, κινείσαι με μέσα μεταφοράς που χρησιμοποιούν πετρέλαιο που έχει προέλθει από εξορύξεις με σημαντικές επιπτώσεις στο περιβάλλον, τα παραδείγματα είναι χιλιάδες. Έχεις επιλέξει το πρόβλημά σου να είναι αποκλειστικά και μόνο η (τραγική και κατάπτυστη, φυσικά) βιομηχανία κρέατος.
Ρε Παντελή περιέγραψέ μου πώς λειτουργεί η φύση και το ανθρώπινο είδος για να συνειδητοποιήσω πού ζω και τι συμβαίνει γύρω μου… Γιατί εγώ δεν ξέρω τίποτα από τους νόμους της φύσης…
Κι εγώ για αντάλλαγμα θα σου αποκαλύψω από πού αγοράζω πατάτες και φράουλες, που τόσο πολύ σε καίει.
Η φύση λειτουργεί με τον νόμο του ισχυρού. Εσύ ως άνθρωπος "απολαμβάνεις" το ότι είσαι ο ισχυρότερος στη φύση. Ως λευκός Ευρωπαίος δε, "απολαμβάνεις" ακόμα περισσότερα.
Δε με ενδιαφέρει από πού αγοράζεις πατάτες και φράουλες. Είναι 100% βέβαιο ότι για την παραγωγή της τροφής που καταναλώνεις έχει υπάρξει εκμετάλλευση και ανθρώπων και ζώων.
«Όπως και να το κάνουμε όμως, το να χρησιμοποιεί κάποιος προϊόντα και υπηρεσίες που έχουν προέλθει από την άδικη εκμετάλλευση ανθρώπων, δεν τον κάνει και πολύ καλύτερο από κάποιον που τρώει μπριζόλες, έτσι δεν είναι;»
Εσύ τι προϊόντα παράγεις να ξέρω να μην τα αγοράζω… για να μην στηρίζω την αδικία που υφίστασαι…
Παράγω φάρμακα τα οποία δοκιμάζω σε ζώα πριν γίνουν διαθέσιμα σε ανθρώπους. Αν ποτέ αρρωστήσεις, μη πάρεις. Μπορείς να πάρεις κάτι φυτικό που δεν πονάει ή να προσευχηθείς.
Αυτό δεν μπορώ να το αποφύγω, αλλά μπορώ να αποφύγω την αγορά της δικής σου παραγωγής.
Μπορείς να το αποφύγεις, απλώς επιλέγεις να μη το κάνεις. Πες λοιπόν "αυτό δε θέλω να το αποφύγω" και είσαι σωστός. Δε θα έχεις τη συνείδησή σου ήσυχη αν το παραδεχτείς;
Ρετάρεις ε; Τι προτιμάς από τα δυο: να αγοράζω από εκεί που δουλεύεις και να στηρίζω έτσι την αδικία που υφίστασαι, ή να μην αγοράζω για να μην την στηρίζω…
Και άσε τις πονηριές που όταν σου μιλάω για ζώα μου μιλάς για ανθρώπους και όταν μιλάω για ανθρώπους μου γυρίζεις πάλι στα ζώα. Άιντε που μόλις είδες αντιλήψεις έξω από την πεπατημένη σου βραχυκύκλωσες και άρχισες τις γυροβολιές…
Δε ρετάρω, όχι. Προσπαθώ απλώς να δω πού μπορώ να σε πιάσω, αλλά πηδάς από το ένα θέμα στο άλλο. Έχω ακόμα υπομονή πάντως.
Εγώ λοιπόν παράγω φάρμακα, χωρίς να με εκμεταλλεύονται. Τα φάρμακα που παράγω δοκιμάζονται και σε ζώα (είπαμε, όπως σχεδόν όλα τα φάρμακα). Αν αγοράσεις τα δικά μου φάρμακα, θα γίνεις καλά κι εμένα δε θα με έχει εκμεταλλευτεί κανείς, μην ανησυχείς γι' αυτό.
Τι λες, θα τα πάρεις ή θα πάρεις κάτι φυτικό που δεν πονάει ή κάτι σε πέτρες; Θα πάρεις τα φάρμακα κάποιας άλλης εταιρίας που πάλι είναι δοκιμασμένα σε ζώα; Θα κάτσεις άρρωστος;
Εστιάζεις στην κρεατοφαγία, ενώ σίγουρα ο τρόπος ζωής σου προκαλεί με πολλούς και διάφορους τρόπους επιπτώσεις στα ζώα.
Από βιταμίνη Β12 πώς πας; Παρουιάζεται έλλειψή της στον οργανισμό όταν δεν τρως κρέας. Αν χρειαστείς συμπλήρωμα, το οποίο παρεμπιπτόντως είναι ενέσιμο, θα βρεις κάποιο που δεν είναι δοκιμασμένο σε ζώα; Υπάρχει άραγε;
Άντε, μη κάνεις τον έξυπνο. Μια χαρά Δυτικός άνθρωπος είσαι, με τις ανέσεις σου και με τα όλα σου. Σκέψου πού έχει οικοδομηθεί το επίπεδο ζωής σου και κοίτα να μη κολλάς σε ένα πράγμα.
Δεν κάνω εγώ τον έξυπνο… Εσύ ήρθες εκ του πονηρού, και μας παριστάνεις ότι θέλεις να κάνεις διάλογο.
Αν έχεις υπομονή παραμίλα. Εγώ σε βαρέθηκα.
Μια φορά κάποιος που αδιαφορούσε όπως αδιαφορείς κι εσύ, και που δεν τον ένοιαζε πέρα από τον τομάρι του, μου είπε το εξής: ΄΄Ναι είναι κακό αυτό, αλλά δεν είναι το μόνο είναι κι ένα σωρό άλλα. Και δεν μπορώ να τα σταματήσω όλα, οπότε δεν κάνω τίποτα γιατί αν σταματήσω το ένα κακό θα είναι υποκρισία. Αφού δεν μπορώ να τα κάνω όλα δεν κάνω τίποτα.΄΄
Με την άποψη αυτήν διαφωνώ κατακάθετα. Είναι λάθος από την μια άκρη ως την άλλη. Αλλά τουλάχιστον δεν με πήγε Ομόνοια Σύνταγμα μέσω Πάτρας. Εσύ άρχισες τις γυροβολιές σαν να προσπαθείς να με ζαλίσεις και να με υπνωτίσεις. Εσύ νομίζεις ότι είσαι ο πρώτος παρτάκιας που συναντώ στην ζωή μου ή ότι πρωτοτυπείς.
Προς το παρόν την δική μου μερίδα από τα φάρμακά σου φάτα εσύ.
Σκας ελέφαντα με την φιλοτομαριστική αντίληψή σου.
Δεν είμαι ούτε ο πρώτος, ούτε ο τελευταίος παρτάκιας που συναντάς στη ζωή σου. Προφανώς ούτε κι εσύ είσαι ο πρώτος ή ο τελευταίος που συναντώ εγώ στη δική μου.
Θα φάω και τη δική σου μερίδα από φάρμακα και θα φάω και τη δική σου μερίδα από μπριζόλες. Είπαμε, εσύ φάε τις φράουλες και τις πατάτες που έχουν καλλιεργήσει σύγχρονοι σκλάβοι και κοιμήσου ήσυχος.
Και δεν ντρεπεσαι?
Αν απευθύνεσαι σ' εμένα στο σχόλιό μου για τα φάρμακα, ντρέπομαι όσο ντρέπεσαι κι εσύ όταν τα παίρνεις.
Μην γενικεύεις διότι Πάντα υπαρχουν μερικοί που τα βασανίζουν τα ζώα όπως πάντα θα υπάρχουν μερικοί που θεωρούν πως τα φυτά δεν είναι ζωντανά εμβια έμψυχα όντα και έτσι και αυτά είναι ζώα -έχουν ζωή- όπως πάντα θα υπάρχουν και αυτοί που θεωρούν τις γυναίκες κατώτερες. Όταν βρίσκουμε μία φώτο τέτοιου είδους αυτό δεν σημαίνει πως όλοι κάνουν τα ίδια Με άλλα λόγια έχω πάνω από το κεφάλι μου τον έναν οποιοδήποτε αρχηγό που είναι ηλίθιος αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι τον ψήφισα και ο αρχηγός αυτός δεν συμβολίζει όλους τους ανθρώπους που ζουν σε αυτήν την χώρα. Γιατί δεν δείχνουμε και όλους τους φιλίζωους που κυκλοφορούν στην Αθήνα με αγκομαχούντα ζωάκια δεμένα με λουρί που δεν μπορούν να ΄τρέξουν και να χαρούν την ζωή τους και πάνε για κατούρημα και χέσιμο με το λουρί Είναι και αυτό ΠΑΣΤΟΥΡΟΜΑ ή να μην αρχίσουμε πάλι το θέμα με τις στειρώσεις που δεν αφήνουν τα ζωάκια να αναπαραχθούν όπως ορίζει η φύση τους Αυτό είναι ΠΑΣΤΟΥΡΟΜΑ ΓΕΝΕΤΙΚΟ το άλλο είναι ΠΑΣΤΟΥΡΟΜΑ για να μην τρέχουν
@Γλαύκωψ,
Με τετοια σχολια οπως το δικο σου, επιβεβαιωνεται η θεωρια οτι η βιολογικη εξελιξη δεν εχει φερει κανενα θετικο αποτελεσμα στο ειδος μας.
Εκτος απο τις ελλειψεις που εχεις στη βιολογια ( πραγμα που διαπιστωνουμε απο την καταταξη των φυτων σε «έμψυχα όντα»)
φαινεται να σε διακατεχει και μια πρωτογονη ταση στην αναπαραγωγικη μεθοδο, που σε ανεπτυγμενες κοινωνικες ομαδες δεν την συνανταμε πλεον σημερα.
Συγκεκριμμενα: α) τα φυτα δεν ειναι εμψυχα οντα ουτε εχουν αισθητηρια οργανα και επομενως δεν ανηκουν σε οργανισμους ζωϊκους.
Δεν εχουν νευρικο συστημα ουτε αισθητηρια οργανα και κατα συνεπεια δεν υποκεινται σε πονο.
Οσοι συνεχιζουν τον παραλληλισμο «φυτα= εμβια οντα» θαπρεπε να ξαναδιαβασουν βιολογια.
β) εφοσον εισαι της αποψης «τα ζωάκια να αναπαραχθούν όπως ορίζει η φύση τους » τοτε θαπρεπε να κανεις κι εσυ το ιδιο με τη δικη σου μεθοδο αναπαραγωγης, δηλαδη τουλαχιστον 22 παιδια (απο τα 18 μεχρι τα 40), και να μην υποβαλλεσαι κι εσυ σε «γενετικο παστουρωμα», ειτε με προφυλακτικα (αν εισαι γενους αρσενικου) ειτε με αντισυλληπτικες μεθοδους ( αν εισαι γενους θηλυκου).
Συμφωνα λοιπον με τη λογικη σου και τη θεωρια σου οσοι δεν κανουν ενα παιδι το χρονο στη γονιμη περιοδο της ζωης τους ειναι «γενετικα παστουρωμενοι».
Ξανασκεψου την ηλιθια και αντιανθρωπινη θεωρια που πλασαρισες.
Γιατι οι λογοι που επιβαλουν το «γενετικο παστουρωμα» στους ανθρωπους ειναι οι ιδιοι που το επιβαλουν και στα ζωα.
γ) συμφωνω απολυτα οτι ο αρχηγος μιας χωρας δεν αντιπροσωπευει ολους τους ανθρωπους που ζουν σε αυτη τη χωρα.
Γι αυτο και εχουμε την πολιτικη δραση.
Τουλαχιστον σαν κατεκτημενο δικαιωμα του καθε πολιτη να διαμαρτυρεται, να αντιτασσεται και να αλλαζει (στην καλυτερη περιπτωση) τα στραβα και τα αδικα μιας κυβερνησης, ασχετα αν την ψηφισε η οχι.
Δεν φερνει παντα θετικα αποτελεσματα ο αγωνας μας για τα δικαιωματα των ζωων.
Αν ομως δεν αγωνιστουμε εχουμε χασει εκ των προτερων.
Venus
Το είδα δυστυχώς και στην Κάρπαθο στον Αυλώνα τον περασμένο Ιούλιο
Πολλοί είναι οι κρεατοφάγοι που δηλώνουν ότι το γεγονός ότι τρώνε κρέας, δεν σημαίνει καθόλου ότι δεν νοιάζονται για όλα τα ζώα. Λένε ψέματα. Δεν τους καίγεται καρφί για το τι συμβαίνει στα ζώα. Αλλιώς, θα οργανώνονταν και θα έκαναν διαμαρτυρίες για τις συνθήκες που διαβιώνουν και βιώνουν τα ζώα τα λεγόμενα παραγωγικά.
Δεν τους νοιάζει ούτε για τα κλουβιά των χοιρομητέρων, ούτε για τα κλουβιά των ορνιθοτροφείων, ούτε για τις μεταφορές ζωντανών ζώων, ούτε για το αν τηρούνται οι διαδικασίες που υποχρεώνει η νομοθεσία για την θανάτωση στα σφαγεία, ούτε για τα φουα γκρα, ούτε για κάτι έθιμα ταλιμπανικά όπως είναι τα κουρμπάνια.
Ως τώρα μόνο οι χορτοφάγοι κάνουν διαμαρτυρίες για τα ζώα.
Οι άλλοι είναι ψεύτες και ταλιμπάν.
@Θάνος,
Λογικα ειδωμενο το σχολιο σου ειναι απολυτα σωστο.
Το παιρνω σαν ευκαιρια για να διηγηθω ενα περιστατικο, προσωπικα βιωμενο πριν απο πεντε χρονια περιπου.
Και εν συνεχεια, με βαση αυτο το περιστατικο, θα περασω σε μια αξιολογηση αυτης της θεσης σου.
Ηταν ενα κρυο απογευμα τον Νοεμβρη του 2001 που ειχα παρει μερος σε μια διαφωτιστικη διαμαρτυρια για την καμπανια 8hours transport.
Την ειχε ξεκινησει η οργανωση Animals Angels, στην οποια (τοτε ) ανηκα κι εγω.
Στεκομουνα λοιπον στον πεζοδρομο της πολης που μενω (230.000 κατοικους εχει) με το μπλοκ των υπογραφων και τα ενημερωτικα φυλλαδια στο χερι και αναζητουσα την επαφη με διαφορους περαστικους.
Σε καποια στιγμη ειδα να βγαινει απο το μεγαλο καταστημα που βρισκοταν ακριβως απεναντι μου, μια πολυ καλοντυμενη νεαρη γυναικα, και να ερχεται προς το μερος μου.
Στο ενα της χερι κρατουσε ενα Big Mac σαντουιτς και στο αλλο μια πολυτελη τσαντα απο πανακριβο δερμα.
«Δωστε μου να υπογραψω» μου ειπε χωρις να με κυτταξει.
Της εδωσα αμεσως το μπλοκ και τον στυλο.
Να και μια περιπτωση που δεν χρειαστηκε να ζητιανεψεις, σκεφτηκα.
«Απο οτι βλεπω, τρωτε ομως κρεας» της ειπα.
Με κυτταξε πολυ αυστηρα.
«Και επειδη τρωω κρεας? Αυτο δε σημαινει οτι τα ζωα πρεπει να υποφερουν!!»
Την ευχαριστησα στο ονομα των ζωων, και της ευχηθηκα καλο βραδυ.
Αμεσως μου ηρθε στον νου το ανεκδοτο με τον ψυχιατρο και τους τρεις ασθενεις:
Ενας ψυχιατρος κανει επισκεψη στους ασθενεις του.
«Ποσο κανει 2 και 2?» ρωταει τον εναν.
«5000» απανταει αυτος.
«Μαλιστα...» λεει ο ψυχιατρος και παει στον επομενο.
«Ποσο κανει 2 και 2?» τον ρωταει.
«Παρασκευη» απανταει ο ασθενης.
«Μαλιστα...» λεει ο ψυχιατρος και παει σε εναν τριτο.
«Ποσο κανει 2 και 2?» τον ρωταει κι αυτον.
«Τεσσερα!!» απανταει αυτος.
«Θαυμασια! Και πως το βρηκατε?» τον ρωταει ο ψυχιατρος.
«Απλουστατα! διαιρεσα το 5000 με την Παρασκευη» απανταει ο ασθενης!
Ετσι ειναι και στον φιλοζωϊκο αγωνα πολλες φορες: πρεπει να διαιρεσουμε το 5000 με την Παρασκευη για να φτασουμε στο 4!!
Με τη «λογικη» τετοιων ανθρωπων οπως της κυριας, φτασαμε τις 1.200.000 υπογραφες.
Και το θεωρω σιγουρο οτι τα 90% εκεινων που υπεγραψαν τοτε ησαν κρεατοφαγοι.
Αλλα το αποτελεσμα μετραει.
Θελαμε να περιορισουμε τις μεταφορες των ζωων στις 8 ωρες, δεν μας ενδιεφερε ποιος υπογραφει, μας ενδιεφερε να συγκεντρωσουμε γι αυτον τον σκοπο οσο το δυνατον περισσοτερες υπογραφες για να τις υποβαλουμε στην ΕΕ.
Και το πετυχαμε.
Κανοντας λοιπον μια αξιολογηση στο σχολιο σου με αυτο το κριτηριο, θα ελεγα οτι περιεχει μια ποιοτητα λογικης που δεν μπορουμε να την εφαρμοσουμε σε ολες τις περιπτωσεις του αγωνα μας.
Γιατι αυτος ο αγωνας γινεται σημερα με εξειδικευμενους στοχους, κανεις δεν παιρνει μερος σε μια διαμαρτυρια που να αφορα ταυτοχρονως καθε μορφη κακοποιησης ζωων.
Ετσι λοιπον,αν αυτος που τρωει κρεας υπογραψει εναντια στα δελφιναρια, γιατι ισως αγαπαει τα δελφινια η γιατι απεχθανεται τη σκλαβια για τα συγκεκριμμενα ζωα, δεν ενδιαφερει γιατι θα υπογραψει.
Εμεις θα διαιρεσουμε παλι το 5000 με την Παρασκευη και ετσι θα πετυχουμε τον σκοπο μας.
Venus
Κακώς αναμίχθηκες… έπρεπε να αφήσεις να απαντήσουν οι κρεατοφάγοι. Ας υπερασπιστούν αυτοί ό,τι θέλουν να υπερασπιστούν απέναντι στο θέμα που έθεσα χωρίς να επηρεάζονται από τέτοιες απόψεις.
Αγαπητέ, Θάνο, τρώω κρέας. Έστω ότι αποδέχομαι τους χαρακτηρισμούς "ψεύτης" και "ταλιμπάν" για τον εαυτό μου.
Εφόσον φοράς παπούτσια από κάποιο είδους δέρμα, έχεις πορτοφόλι ή τσάντα από κάποιου είδους δέρμα ή χρησιμοποιείς γενικώς προϊόντα από δέρμα, σου επιστρέφω τα "ψεύτης" και "ταλιμπάν". Αν φοράς συνθετικά παπούτσια τα οποία έχουν κατασκευάσει ανήλικοι εργάτες στο Βιετνάμ ή στην Κίνα, δουλεύοντας πολλές ώρες την ημέρα για ένα κομμάτι ψωμί, προσθέτω στους χαρακτηρισμούς και το "υποκριτής".
Επίσης, εφόσον τρως πατάτες και ντομάτες και φράουλες που δεν πονάνε μεν όταν τις κόβεις, αλλά τις καλλιεργούν στη Αίγυπτο ταλαίπωροι που αμείβονται για ένα κομμάτι ψωμί ή τις μαζεύουν δύστυχοι στη Μανωλάδα για 5 και 10 ευρώ την ημέρα, επίσης σου επιστρέφω τους χαρακτηρισμούς "ψεύτης" και "ταλιμπάν" και προσθέτω και το "υποκριτής".
Αν πάλι τρως πέτρες, τότε εντάξει, πάω πάσο, δεν είσαι τίποτα από τα παραπάνω.
Η γνωστή τακτική των κρεατοφάγων: Αντί για προσπάθεια βελτίωσης του εαυτού σας, προσπάθεια ακύρωσης των άλλων.
Δεν σας νοιάζει τίποτα πέρα από την ηδονή του ουρανίσκου σας.
Παρτάκηδες.