Της Ελένης Ηλιοπούλου
Τις αντιδράσεις δεκάδων φιλόζωων προκάλεσε η «δραστηριότητα» που επέλεξαν για τους μαθητές τους οι υπεύθυνοι του παιδικού σταθμού και νηπιαγωγείου «ΚΟΠΕΡΤΙ» στη Θεσσαλονίκη καθώς με ανάρτηση τους στο facebook δημοσίευσαν μια σειρά φωτογραφιών, που βλέπετε, στις οποίες μικρά παιδιά απεικονίζονται να βάφουν με πινέλα ζωγραφικής ένα λευκό άλογο.
Η σχετική ανάρτηση, που δημοσιεύουμε, έγινε στο facebook στις 27 Σεπτεμβρίου 2017 και κατέβηκε σήμερα από το διαδίκτυο μετά τις σφοδρές αντιδράσεις, την κριτική και τα υβριστικά σχόλια που δέχτηκαν οι υπεύθυνοι, οι οποίοι απάντησαν ότι αυτό είναι «εκπαιδευτικό πρόγραμμα». Αν και δεν χρειάζεται να είσαι ειδικός για να καταλάβεις πως όταν διδάσκεις σ’ ένα παιδί ότι ένα ζώο, ένα άλογο, μπορεί να γίνει και καμβάς τότε το μαθαίνεις να αντιμετωπίζει τα άλλα πλάσματα και ως αντικείμενα, εντούτοις η αξία του αυτονόητου και εδώ έχει χαθεί.
Η αρχική δημοσίευση στη σελίδα του παιδικού σταθμού στο facebook.
Επειδή η δημοσίευση είναι η ψυχή της δικαιοσύνης δημοσιεύουμε αυτά που υπεύθυνοι του «ΚΟΠΕΡΤΙ» αρχικά δημοσίευσαν και στη συνέχεια έκρυψαν για να περιορίσουν τις αντιδράσεις.
Απαντήσεις όπως αυτή που δημοσιεύτηκε χθες δεν έπεισαν κανέναν...
Το www.zoosos.gr έχει ζητήσει και επισήμως την απάντηση τους γι’ αυτή την απαράδεκτη «δραστηριότητα», αλλά το ζήτημα που προκύπτει εδώ δεν αφορά μόνο τους παιδαγωγούς. Αφορά και τους φροντιστές των αλόγων στον Ιππικό Όμιλο Βορείου Ελλάδας (Ι.Ο.Β.Ε.). Γιατί επέτρεψαν κάτι τέτοιο να συμβεί;
Κάποιοι έκαναν και πλάκα σε βάρος των παιδαγωγών και διόλου άδικα...
Τα επιχειρήματα ότι τέτοιες πράξεις «δένουν» τους ανθρώπους με τα ζώα και προάγουν τοv σεβασμό προς αυτά μόνο ως αστεία μπορούν να χαρακτηριστούν.
Επιμένουν στον παιδαγωγικό χαρακτήρα αυτής της δραστηριότητας οι υπεύθυνοι του «ΚΟΠΕΡΤΙ»
Η διεύθυνση του «ΚΟΠΕΡΤΙ» υπό το βάρος των αντιδράσεων σήμερα το πρωί (λίγες ώρες μετά τη δημοσίευση του ρεπορτάζ του www.zoosos.gr) δημοσίευσε στη σελίδα του παιδικού σταθμού στο facebook μια σειρά φωτογραφιών οι οποίες δείχνουν παιδιά απλώς να χαϊδεύουν άλογα και έγραψε ότι το βάψιμο των αλόγων ισοδυναμεί με χάδι ή με βούρτσισμα του τριχώματος τους και επιμένει να υποστηρίζει ότι αυτό είναι σωστό μάθημα για τα παιδιά. Ενώ τονίζει ότι η σχέση των παιδιών μας με τα ζώα καλλιεργείται και μέσα από τέτοιες επαφές και δραστηριότητες και είναι μοναδική...
Συγκεκριμένα οι υπεύθυνοι επισημαίνουν τα εξής για τον παιδαγωγικά χαρακτήρα αυτών των δράσεων:
«Οι σχέσεις μας με τα ζώα:
Κατανοώντας τους προβληματισμούς που αναπτύχθηκαν ως σχόλια σε ανάρτηση του Σχολείου μας, με θέμα την επίσκεψη και ζωγραφική στο σώμα αλόγων, ενημερώνουμε για τα εξής:
Πρόκειται για ΣΧΕΣΗ μεταξύ παιδιών και ζώων και στην ουσία πρόκειται για ένα ακόμη χάδι με το πινέλο ή και βούρτσισμα σαν αυτό που έτσι κι αλλιώς προηγείται πάντα σε κάθε επίσκεψή μας.
Το αν το απολαμβάνουν τα άλογα φυσικά μόνο μέσω της γαλήνιας στάσης τους μπορεί να αξιολογηθεί ή και απο την γνώμη των ειδικών που ασχολούνται με τα άλογα (πχ ο υπεύθυνος Εκπαιδευτικός-Ψυχολόγος του προγράμματος ή άλλοι εκπαιδευτές). Αν βέβαια αναζητούμε οπωσδήποτε «κακοποίηση» ή εκμετάλλευση των ζώων τότε προφανώς θα μπορεί να διαφωνεί κανείς ακόμη και με την ιππασία ή με τον εγκλεισμό των ζώων σε σταύλους.
Η σχέση των παιδιών μας με τα ζώα καλλιεργείται ΚΑΙ μεσα απο τέτοιες επαφές και δραστηριότητες και είναι μοναδική. Υλοποιείται ανά μήνα ή δίμηνο και στόχος είναι μέσα από την περιποίηση, τάϊσμα, φροντίδα και παιχνίδι με τα άλογα στον χώρο τους να αναπτυχθεί η τόσο πολύτιμη επαφή-και σωματική με τα ζώα, ξεπερνώντας φοβίες, αναστολές κλπ. Δεν είναι τυχαίο που έχει επιλεγεί η συγκεκριμένη συνεργασία όπου υλοποιείται καθημερινά Θεραπευτική Ιππασία για ΑΜΕΑ και Εκπαιδευτικά προγράμματα στις εγκαταστάσεις του ΙΟΒΕ και όχι κάποιο τσίρκο ή ψυχαγωγικό πάρκο όπως αδίκως κατηγορηθήκαμε.
Γνωρίζουμε να υπερασπιζόμαστε τις επιλογές μας με επιστημονική, παιδαγωγική και ψυχολογική τεκμηρίωση και με απτά αποτελέσματα στην ανάπτυξη των παιδιών. Όσοι/ες λοιπόν έχουν διάθεση για γόνιμο διάλογο που βοηθά στην εξέλιξη όλων μας και ειδικά των συναδέλφων Εκπαιδευτικών μπορούν να αφιερώσουν τον χρόνο τους-κάποιο σάββατο ίσως- για να πείσουμε ή να μας πείσουν για το ορθό ή λάθος των επιλογών μας.
Υπήρξαν όμως αφορισμοί, ύβρεις και οι απειλές που δεν έχουν θέση σε Παιδαγωγικές συζητήσεις και γι αυτό αφαιρέθηκαν από τις αναρτήσεις μας ενώ για τους ακραίους χαρακτηρισμούς θα γίνει και αναφορά στις αρμόδιες αρχές, προστατεύοντας κάθε δικαίωμά μας. Η άγνοια δεν μπορεί να αποτελεί άλλοθι για ανυπόστατες, ψευδείς και υβριστικές αναφορές.
Στον χώρο μας δεν θα βρεί κανείς κακοποίηση, ούτε εχθρούς. Μόνο δασκάλους που αποδεικνύουν καθημερινά την αγαπη τους και στα ζώα και στα παιδιά και στη φύση και στον άνθρωπο. Θα προσδοκούσαμε μάλιστα τα εύσημα για το ετήσιο πρόγραμμα που υλοποιούμε για την ανάπτυξη της σχέσης των παιδιών με τα ζώα.
- Ενδεικτικά επισυνάπτουμε και το σχόλιο συναδέλφου Εκπαιδευτικού και μητέρας του σχολείου μας:
“Πρόκειται για ένα σχολείο που έχει εντάξει στο πρόγραμμα του συχνές επισκέψεις και φροντίδα των ζώων, είχε σκυλάκι στην αυλή του και πάντα μιλάει στα παιδιά για την αγάπη προς τα ζώα. Τα παιδιά πάντα βλέπουν την ζωγραφική σαν πράξη αγάπης : βάφουν τον εαυτό τους, τους άλλους και τρελαίνονται για face painting. Κανείς δεν λέει στις κοπέλες που βάφουν ότι κακοποιούν τα παιδιά. Το άλογο δεν πόνεσε και δεν ταλαιπωρήθηκε. Ακόμη και αν κάποιος διαφωνεί με την δράση ας μείνει σε αυτό ας σχολιάσει ... Γιατί χαρακτηρίζετε τους εκπαιδευτικούς και το σχολείο συνολικά με τέτοιο τρόπο; Με τρόπο που θα μπορούσαν να σας ρωτήσουν: τέτοια μαθαίνεται στα παιδιά σας;; Να βρίζουν και να αφορίζουν ;;; Ψυχραιμία” Λ.Δ.
Σε κάθε περίπτωση για όποια διευκρίνιση η Διεύθυνση του Σχολείου είναι στη διάθεση οποιουδήποτε με γνώμονα το καλό αποτέλεσμα για τα παιδιά μας».
Διαβάστε επίσης:
Μεγαλόπολη: Αεκτζής έβαψε με κίτρινη μπογιά αδέσποτο σκύλο για να μας δείξει πόσο κάφρος μπορεί να γίνει ένας οπαδός...
Αυτό θα πει βλαμμένος Ολυμπιακός!
Καβάλα: Έβαψαν την γάτα πράσινη!
Λέσβος: Παιδιά έβαψαν χελώνα σαν μπάλα ποδοσφαίρου & την κλωτσούσαν μέχρι να σπάσει το καβούκι της
Έκκληση για τον εντοπισμό του σκύλου που έβαψαν με σπρέι και περιφέρεται στο Ατσιπόπουλο Ρεθύμνου
Φιλοζωία ή ανοησία να βάφεις τον σκύλο σου;
Δημοτικός Βρεφονηπιακός Σταθμός στην Καλλιθέα απαγορεύει την σίτιση αδέσποτων και κινδυνολογεί σε βάρος ζώων & παιδιών
Εκπαιδευτική για τα παιδιά η αιχμαλωσία άγριων ζώων;
Τίποτα δεν συγκρίνεται με την αληθινή σκλαβιά των ζώων στο Αττικό Ζωολογικό Πάρκο (βίντεο)
Το λιοντάρι βασανίζεται φυλακισμένο στο Αττικό Ζωολογικό Πάρκο. Δείτε τι είναι η στερεοτυπική συμπεριφορά (βίντεο)
Υπουργείο Παιδείας: Μη διδακτικές οι εκδρομές μαθητών σε χώρους αιχμαλωσίας & εμπορικής εκμετάλλευσης ζώων
Τι είναι η στερεοτυπική συμπεριφορά των αιχμάλωτων ζώων (βίντεο)
Είναι εκπαιδευτική η εκμετάλλευση και η παρανομία;
Τι κρύβεται πίσω από την «εκπαιδευτική» αξία των ζωολογικών κήπων
Τρομοκρατεί τους μαθητές και παραπληροφορεί τους πολίτες ο Σύλλογος Γονέων του 51ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών
Φταίνε τ’ αδέσποτα, τα κουνούπια ή μεταδοτική άγνοια του Συλλόγου Γονέων του 51ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών;
Δύο νηπιαγωγοί διδάσκουν την αγάπη για τα ζώα στα πιτσιρίκια του Ασπρόπυργου
«Όλοι εσείς που σκοτώνετε και βασανίζετε σκυλιά είστε οι πιο χαζοί»
Κάποιοι μαθητές μποϋκοτάρουν το Δελφινάριο στα Σπάτα!
Είσαι σωστός φιλόζωος; Οι μαθητές των Γιαννιτσών θα σε κρίνουν! (Βίντεο)
1.000 μαθητές παρακολούθησαν τα μαθήματα φιλοζωίας στη Χίο
Η νηπιαγωγός των Γιαννιτσών που διδάσκει την αγάπη για τα ζώα στους μικρούς μαθητές
Η πολυαγαπημένη σκυλίτσα των μαθητών του 1ου ΕΠΑ.Λ. Χίου
Το Γυμνάσιο – Λύκειο Μήλου ταΐζει τις αδέσποτες γάτες του σχολείου
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε να σας ενημερώνουμε για όσα συμβαίνουν στα ζώα στην Ελλάδα ενισχύοντας το www.zoosos.gr
Πως επετρεψε ο ιππικος ομιλος... (αν καταλαβα καλα)να ζωγραφισουν τα παιδια, πανω στο αλογο??? και να ρωτησω?? αν ξαφνικα το αλογο κλωτσουσε καποιο παιδι, τι θα γινοταν??? Το πρωτο βεβαια θα βγαινε με μεγαλα γραμματα ο τιτλος <> Τι θα γινοταν με το αλογο?? σε τι κατασταση θα μπορουσε να βρισκοταν το αλογο?? Γι αυτο λεω λοιπον η λογικη παιζει σπουδαιο ρολο, στις αποφασεις σας, το οποιο σημαινει οτι ειστε απαραδεκτοι, ασχετοι, ακαταλληλοι στις θεσεις που βρισκεστε, διοτι κανετε κακο, και δινετα λαθος κατευθυνσεις, και ακρως επικινδυνοι... Κι εγω εχω Α.Μ.Ε.Α με συνδρομο DOWN... αυτο ΕΓΩ δεν θα το επετρεπα.. Αυτο ουτε το παιδι μου δεν θα ηθελε να το κανει πανω σε αλογο... Κατι δεν σας εμαθαν οι γονεις σας σωστα... Φυγετε απο τις θεσεις σας, καντε μια επαναληψη ζωης, και ξαναβγειτε στον κοσμο, με ηθος και αξιοπρεπεια..
Να το κλεισουν τον συγκεκριμενο παιδικο σταθμο ΚΟΠΕΡΤΙ. Ειναι ακρως ακαταλληλος, γιατι δινει λαθος μηνυματα σε τοσο τρυφερφες ηλικιες... Απαραδεκτοι.... Τελικα η μορφωση δεν παιζει απολυτως κανεναν ρολο. Η παιδεια, η ευαισθησια, και η λογικη, ειναι τα πιο σημαντικα στοιχεια που αντιπροσωπευουν εναν ανθρωπο..
Αγαπητοί υπεύθυνοι του ΚΟΠΕΡΤΙ,
Δεν εχω ουτε τη διάθεση ούτε τον χρόνο να σας πείσω «για το ορθό η το λάθος των επιλογών σας».
Εξάλλου το θεωρώ εξυπακουόμενο ότι εκείνοι που αυτοαποκαλούνται γνώστες της εφαρμογής μιας σωστής παιδείας σε άτομα προσχολικής ηλικίας δεν θα έπρεπε να τό έχουν ανάγκη.
Μη γνωρίζοντας το επιστημονικό επίπεδο του σταθμού σας θα περιοριορίσω την κριτική μου αναφορικά σε δύο σημεία, τα οποία θεωρώ αρνητικά τόσο για το καλό όνομα του σταθμού σας όσο και για την ορθότητα της εκπαιδευτικής ηθικής που ακολουθείτε.
Στην απάντηση σας αφήνετε να εννοηθεί ότι έχετε ίδέα απο άλογα. Γιαυτό ερμηνεύετε την «γαλήνια στάση τους» σαν απόδειξη ότι απολαμβάνουν το σοφάτισμα που δέχονται απο τά νήπια.
Μην ξεχνάμε, οτι πρόκειται για ντρεσσαρισμένα ζώα.
Η ήσυχη στάση λοιπόν δεν πρέπει να εκλαμβάνεται σαν απόδειξη ευχαρίστησης, αλλά σαν τεκμήριο αναγκαστικής υπακοής.
Θεωρώ ότι το ντρεσσάριασμα των ζώων προκειμένου να χρησιμοποιηθούν «δια πάσαν ανάγκη» ειναι στην πραγματικότητα (και αποδεδειγμένο από πολλές σοβαρες πηγές) μία στυγνή εκμετάλλευση τών ζώων, είτε φυσικής είτε ψυχολογικής μορφής. Και φυσικά μια οικονομική απολαβή για όσους την ασκούν.
Αν θα θέλατε λοιπόν όντως «να αναπτυχθεί η τόσο πολύτιμη επαφή-και σωματική με τα ζώα» στα παιδιά, θα το αποδεικνύατε πειστικότερα αν τα φέρνατε απλώς σε επαφή με τα άλογα που ζούνε στα λειβάδεια, για να γνωρίσουν εκείνα που ζούνε καλά και εκείνα που εξ αιτίας της εγκληματικής παιδείας των κατόχων τους ζούνε ασκημα.
Το δεύτερο σημείο είναι η πασιφανής ανιδεότητα που σας διακρίνει σχετικά με την αξιοπρέπεια και την ακεραιότητα ενός ζωϊκού πλάσματος.
Και βέβαια δεν είναι κανένας τόσο ηλίθιος να ισχυριστεί ότι εδώ πρόκειται για μια ολοφάνερη κακοποίηση.
Κανένας δεν ισχυρίστηκε ότι τό ζώο υπέφερε η πονούσε.
Εάν βάζατε «χέρι» σε κάποια γυναίκα στο λεωφορείο ούτε κι αυτη θα πονούσε.
Θα ηταν όμως προσβολή και ασέβεια στην υπόσταση της.
Το σοφάτισμα με πινέλλα πάνω στο σώμα τού ζώου αποτελεί επίσης ασέβεια, είναι προσβολή για την υπόστασή του.
Οπως απαιτείτε και εσείς σεβασμό στην προσωπικότητα σας και την ακεραιότητά της έτσι πρέπει να φέρεστε και σε ένα ζωϊκό πλάσμα.
Εάν λοιπόν αυτό δεν τό έχετε ακούσει ποτέ, τότε και στην δική σας περίπτωση «η άγνοια δεν μπορεί να αποτελεί άλλοθι για τον εξευτελισμό και τη γελοιοποίηση ενός πλάσματος» που δεν μπορεί να υπερασπιστεί μόνο του την αξιοπρέπεια του όταν κάποιοι νηπιακοί εκπαιδευτικοί τού την καταπατούν με την καραγκιοζιλίστικη πινελοκουλτούρα τους .
Venus
Αααχχ, μπραβο σας Καλυτερα δεν θα μπορουσε να ειπωθει Πολυ σωστη τοποθετηση
Ντροπή στους εκπαιδευτικούς που αντί να διδασκουν τη φιλοζωία και το σεβασμό σε καθε μορφή ζωής διάλεξαν αυτόν τον τρόπο για να προάγουν τις καλλιτεχνικές ανησυχίες των παιδιών. Προτείνω την επόμενη φορα να καθίσουν οι ιδιοι στη θεση του αλόγου να τους βαφουνε τα πιτσιρικια