Σαντορίνη: Έσωσαν γύπα που κινδύνευε να πνιγεί στη θάλασσα (βίντεο)
Στο κτηνιατρείο της Μαργαρίτας Βάλβη στη Μεσαριά Σαντορίνης φιλοξενείται ο γύπας που εντοπίστηκε χθες το βράδυ σε θαλάσσια περιοχή να κινδυνεύει με πνιγμό. Το όρνιο…
Μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ενημερωτική δράση πραγματοποιείται αυτές τις μέρες στα δημοτικά σχολεία της Λέσβου. Όσοι διευθυντές θέλησαν και σε όσους επετράπη (από τους αρμόδιους) δήλωσαν τη συμμετοχή των σχολείων τους στο πρόγραμμα «Συμβιώνω με τα ζώα γύρω μου» της Πανελλαδικής Φιλοζωικής και Περιβαλλοντικής Ομοσπονδίας (Π.Φ.Π.Ο.).
H εκστρατεία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης αποτελεί μια πρωτοβουλία των μελών του Φιλοζωικού Συλλόγου Χανίων «Η ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ» και της Μ.Κ.Ο. «Ζωφόρος» Ηρακλείου και είναι βασισμένη στην πεποίθηση, ότι οι κακοποιήσεις των ζώων, (συχνό φαινόμενο και στη Λέσβο), θα σταματήσουν μόνο, όταν στη θέση της απάθειας καλλιεργήσουμε το σεβασμό στη ζωή.
Μόνο όταν «φυτέψουμε» τον σπόρο της φιλοζωίας στις καρδιές των παιδιών ώστε και εμείς μαζί τους να μάθουμε και να αγαπάμε την διαφορετικότητα, και όταν μάθουμε να στεκόμαστε στο πλευρό όσων αδικούνται.
Με αυτό το σκεπτικό η εκστρατεία που ξεκίνησε στα Χανιά πριν από τρία χρόνια στα Χανιά και επεκτάθηκε πέρσι στις Κυκλάδες και συγκεκριμένα, στην Αμοργό, στη Νάξο, στη Σχοινούσα, στο Κουφονήσι, στην Ηρακλειά, στη Σαντορίνη, στη Σύρο, στη Μήλο και στην Ίο, ενημερώνοντας στην περιοχή 4.800 μαθητές και 150 εκπαιδευτικούς.
Φέτος η προσπάθεια συνεχίζεται στα σχολεία της Λέσβου και της Χίου, και με τη στήριξη των Δήμων Μυτιλήνης και Χίου, της NEL Lines, των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης των δύο νησιών και της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λέσβου.
Οι ενημερωτικές συναντήσεις, διεξάγονται με την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας Δια Βίου Μάθησης, διαρκούν μια διδακτική ώρα και είναι προσαρμοσμένες στην ηλικία των μαθητών.
Μέσα από αφήγηση και ζωγραφική για τους πιο μικρούς, διάλογο και παραδείγματα, μαθητές και εκπαιδευτικοί πληροφορούνται, εκφράζονται και προβληματίζονται πάνω στη σχέση μας με τα ζώα, προσεγγίζουν μ’ έναν διαφορετικό τρόπο τις ανάγκες και τα δικαιώματά τους, αλλά και τις ευθύνες και υποχρεώσεις μας απέναντί τους. Επιπλέον στις μεγαλύτερες ηλικίες γίνεται αναφορά στις κοινωνικές, πολιτισμικές και οικονομικές προεκτάσεις του ζητήματος των ζώων και προσπάθεια να καταρριφθούν σχετικοί μύθοι.
Πρωτοφανής και άκρως εντυπωσιακή είναι η απουσία των Γυμνασίων και Λυκείων στα οποία απαγόρευσε ουσιαστικά τη συμμετοχή ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λέσβου παρά το γεγονός, ότι Γυμνάσια και Λύκεια του νησιού δήλωσαν συμμετοχή!
Το αρμόδιο υπουργείο στη φετινή έγκριση που έδωσε εύλογα, όπως κάθε χρόνο, επισημαίνει ότι η παρουσίαση «θα πραγματοποιηθεί χωρίς να παρακωλύεται η ομαλή λειτουργία των σχολείων και μετά από συνεννόηση με τους διευθυντές/ριες των σχολικών μονάδων και των Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ή των Υπευθύνων Καινοτόμων Δράσεων».
Σε αντίθεση με τους υπευθύνους των προαναφερθεισών περιοχών διεξαγωγής του προγράμματος, στην περίπτωση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λέσβου η διατύπωση αυτή ερμηνεύεται ως απαγορευτική για τη διεξαγωγή της παρουσίασης τις ώρες λειτουργίας των Γυμνασίων και των Λυκείων του νησιού!
Αποκλείει ουσιαστικά με αυτόν τον τρόπο τη συμμετοχή όλων των εφήβων μαθητών και μαθητριών του νησιού, παρόλο που οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι εργάζονται μέσα στα σχολεία δεν εκτιμούν, ότι κάτι τέτοιο θα παρακώλυε αλλά αντίθετα θα συμπλήρωνε και θα εμπλούτιζε το έργο τους.
Σε μια εποχή όπου μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς αγωνίζονται και διεκδικούν δωρεάν παιδεία, τέτοιες εθελοντικές πρωτοβουλίες και δράσεις, οι οποίες γίνονται πράξη μετά από μεγάλη προσπάθεια για την εξεύρεση πόρων θα πρέπει να στηρίζονται και όχι να βρίσκουν πόρτες κλειστές.
Η ενασχόληση με το ζήτημα των δικαιωμάτων των ζώων και ο περιορισμός της κακοποίησης τους μέσω της εκπαίδευσης, ακόμα και σε τέτοιους καιρούς, δεν αποτελεί πολυτέλεια αλλά τον πιο ουσιαστικό τρόπο αντιμετώπισης του φαινομένου και των αιτιών, που βρίσκονται σε βαθιά ριζωμένες αντιλήψεις για τη σχέση μας με τα άλλα έμβια όντα και τελικά την διαφορετικότητα.
Οι άνθρωποι ως «ανώτερα» όντα που χρησιμοποιούν εκτός από τα ένστικτα και τη λογική έχουν την ηθική και την νομική υποχρέωση να προστατεύουν τα ζώα και το περιβάλλον, ας μη το ξεχνάμε!
Διαβάστε επίσης:
7.950 μαθητές διδάχθηκαν πώς να συμβιώνουν με τα ζώα γύρω τους
Λέσβος: 30.000 € διοικητικό πρόστιμο στον κυνηγό - δολοφόνο της Λίζας
Καταδίκασαν τον κυνηγό που δολοφόνησε την Λίζα το 2012 έξω από τη μονή Μανταμάδου στη Λέσβο
Λέσβος: Εκτέλεσε τον σκύλο και επιτέθηκε στον ιερέα!
Λέσβος: Περισσότερα από 221 κουτάβια πετάχτηκαν ζωντανά στα σκουπίδια σε έναν χρόνο!
Λέσβος: Έριξαν φόλες στον περίβολο της εκκλησίας των Ταξιαρχών στον Μανταμάδο
Ο σκύλος βρήκε θαμμένα ζωντανά 7 κουτάβια στην Μυτιλήνη
Περισσότερα από 12 σκυλιά νεκρά από φόλες στην Κράτηγο Λέσβου
Συστηματική εξόντωση αδέσποτων και μη ζώων και στην Άντισσα Λέσβου
Απαγχόνισαν ακόμα έναν σκύλο στη Λέσβο
Βασιλικά Λέσβου: Απαγχόνισαν σκύλο κρεμώντας τον σ’ ένα πεύκο
Τηλεφωνικός αριθμός για τη φροντίδα αδέσποτων σκυλιών από το Δήμο Λέσβου
Πυροβόλησαν δύο σκυλίτσες στον Μανταμάδο Λέσβου
Λέσβος: Άφησε άταφα στην αυλή του τα 3 νεκρά κουτάβια της σκυλίτσας του
Μανταμάδος Λέσβου: Παράτησαν άταφα τα νεκρά πρόβατα και γουρούνια
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε να σας ενημερώνουμε για όσα συμβαίνουν στα ζώα στην Ελλάδα ενισχύοντας το www.zoosos.gr